Gå til innhold

Radeon9700 og LCD skjer-->Som Porche med traktorhjul? Eller-

Turbopus

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg En shuttle ss51g (4x AGP). Og en 19" samsung 191T LCD skjerm. Med dvi så "klarer" den 1280*1024 i 60hertz. Skal bruke den maskinen ganske mye til spilling.

Lurer på om et GF4 TI4200 stort sett blir like bra som et RADEON 9700 kort, da jeg kommer til å bruke 1280* oppløsning.

Skulle jeg feks ha kjørt i 1600* oppløsning tviler jeg på at TI4200 kortet hadde blitt like bra som 9700, men når vi snakker om 1280* og 60hertz, hva tror dere ytelse forskjellen blir? Er det verdt 1500kr ekstra???? Lest mye bra om POV TI4200EP...

Håper noen har litt mer peil enn meg altså!

Og ting til som jeg lurer litt på, er om det er bedre å IKKE bruke DVI,men analoge skjermkabel når en spiller, lurer på om jeg hørte en gang at en fikk større oppfrisknings frekvens da??...(hertz,eller hvordan det no enn skrives) På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh, min drømmekonfig :smile:

Et par ting:

- Så at Shuttle nå var kommet med SB51G, som er lik SS51G, bare at den bruker Intel 845GE chipset. I tillegg hadde den en litt mørkere front, men såvidt jeg forstår skal det komme utskiftbare fronter til denne serien.

- Nå har skjermen falt til ca. 9200,- inkl. mva, blant annet hos Komplett. Bare en reminder slik at du ikke kjøper hos noen som skal ha 11-12 lapper :smile:

- Jeg er enig med de andre, om du har råd bør du satse på Radeon 9700 uansett. Dette er et mye bedre kort en GF4 generellt, og man ønsker jo alltid best ytelse. Du kan jo komme i situasjoner hvor du også bruker en annen skjerm :smile:

- Så nå også at Lacie (www.lacie.com) kommer mer en ny serie eksterne FireWire disker som vil passe perfekt med Shuttle Sx51 serien. De har foreløpig kapasitet opp til 250GB og leveres i et lekkert aliminiumskabinett. Designmessig vil dette passe godt og du øker lagringskapasiteten betraktelig uten de problemene en ekstra intern disk skaper (varme, støy etc). Prisene var heller ikke avskrekkende.

Ellers ønsker jeg deg lykke til med ny PC, er litt misunnelig :smile:

Arcade

Lenke til kommentar

Hmmm. så at du går for Samsung 191T...

Leste en test på Anandtech som anbefales:

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1663

Ser ut som om den er en av de beste LCD'ene på markedet i dag; med en responstid på bare 25ms., men hvis du er "hardcore" gamer og sensitiv for "ghosting" bør du kanskje tenke over om du egentlig ikke bør gå for en CRT i steden. Eller?

Mvh. Jattajatta

1.If anything can go wrong, it will go wrong.

2.If something can't possibly go wrong, it will anyways.

3.If there is a time when something can go more

wrong, it will happen then.

-

[ Denne Melding var redigert av: Jattajatta på 2002-10-14 12:42 ]

Lenke til kommentar

Jeg leverte min nyinnkjøpte 17 lcd (Hyndai L70)

Skuffet leverte jeg den tilbake, syntes ikke den var verdt så mye penger (ikke så fantastisk) dessuten bestilte jeg 2 begge var det 2 pixel feil på.

Den var selsagt bedre en min "LIKOM" mne jeg skal heller kjøpe meg en Wiewsonic..

Kjøp deg et radon kort og en fet crt skjerm (du skal forhåpentligvis bare flytte dråget et par ganger i året...)

Gunder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...