Gå til innhold

Rocketråden; brae rockeband

Xecuter

Anbefalte innlegg

Vel, vi har vel om alle sjangere enn rock så her kommer rocken.

Egentlig leter jeg etter ny musikk som kan være bra. Jeg er ute etter, helst norske rockeband som Span, Stonegard (grensen til metal), El Caco osv.

Fins massevis av utenlandske band, som jeg egentlig ikke syns noe om, men så har ikke jeg hørt så mye utenlandsk rock heller. Audioslave, Metallica (min favoritt), Megadeth, Foo Fighters osv.

Har dere gode forslag til gode norske rockeband, evt. brae sanger, så kom med dem!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lynyrd Skynyrd (Uttales Leh-nerd Skin-nerd). :wee:

6382053[/snapback]

Og når parantesen blir oversatt til "Pronounced Leh-nerd Skin-nerd" blir det et knakende godt album fra nevnte band. Det hevdes forøvrig at navnet stammer fra en av guttas lærer i high school ved navn Leonard Skinner, som visstnok var temmelig nazi.....

litt sånn off-topic trivia......

T'Weed

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+432

Stryper, Petra, Silver, Soundgarden, Pearl Jam, Whitecross, Jerusalem, Dreamtheater, G3... kom ikke på flere. Men disse er bra!

Lenke til kommentar
Rockatansky

6378110[/snapback]

:thumbup:

Ser Span allerede er nevnt. Mass Distraction er tidenes norske rock-skive! :)

6379065[/snapback]

Ja. Har vs. Time og den suger rett og slett. Synd at Span gikk i oppløsning.

Stryper, Petra, Silver, Soundgarden, Pearl Jam, Whitecross, Jerusalem, Dreamtheater, G3... kom ikke på flere. Men disse er bra!

6473721[/snapback]

Soundgarden/Audioslave/R.A.T.M er ganske lik fant jeg ut! Men dog gode! :D Kommer vel av at Audioslave er en blanding av de to. Whitecross var litt tvilsom i og med at det er kristenrock, men de har tøffe riff (det er det jeg egentlig hører på, tekst er mindre betydelig). Av Pearl Jam er det bare Alive som er bra syns jeg. Resten er for slow. Alive er nå min yndlingssang :thumbup: Fy faen den er bra!!

Endret av Xecuter88
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Rockatansky

6378110[/snapback]

:thumbup:

Ser Span allerede er nevnt. Mass Distraction er tidenes norske rock-skive! :)

6379065[/snapback]

Ja. Har vs. Time og den suger rett og slett. Synd at Span gikk i oppløsning.

6473721[/snapback]

Soundgarden/Audioslave/R.A.T.M er ganske lik fant jeg ut! Men dog gode! :D Kommer vel av at Audioslave er en blanding av de to. Whitecross var litt tvilsom i og med at det er kristenrock, men de har tøffe riff (det er det jeg egentlig hører på, tekst er mindre betydelig). Av Pearl Jam er det bare Alive som er bra syns jeg. Resten er for slow. Alive er nå min yndlingssang :thumbup: Fy faen den er bra!!

6477760[/snapback]

Soundgarden og Audioslave har jo samme vokalisten, tror jeg.

Det gjør da ingenting at Whitecross er kristenrock, det er fortsatt rock. Synes det er fett jeg.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...