Hans-Petter Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Problemet er at Pc'n min restarter automatisk eller viser 'blue screen' etter en stund. Problemet later til å oppstå når jeg starter ett spill eller er online(på interaktive sider eks: Tv2's webTV). Jeg har prøvd det meste.. - Byttet harddisk - OS (både reinstallert og byttet - Win2k , XP) - Byttet grafikkkort - Satt AGP Aperture Size = 128 -> 64 Mb - Slått av restart on errors i Recovery settings i windows. Det som står igjen er strømforsyning, minne og hovedkort.. Eventuelt hva annet kan være galt?? -Jeg har 300W strømforsyning. -Minne Elixir DDR-RAM, PC2100, 256 Mb (266 MHz) - Hovedkort: MSI kt3-Ultra2 har forøvrig plassert minne på alle Ram slotene. Feilmeldingen er 'Blue screen': IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED, fikk også noe med REGISTRY et eller annet. Er det noen som kan hjelpe meg?? Mvh. Hans-Petter CPU: AMD Athlon 2000+ RAM: 256Mb DDR_RAM Hovedkort: MSI kt3-Ultra2 hardisk: 120 Gb Western Digital Grafikkort: MSI G4MX440 Lenke til kommentar
ddrojoa Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Ja, hva kan være galt ? Erfaringen tilsier at det kan være hva som helst, men ut i fra den feilmeldingen og situasjonene du beskriver, kan det virke som om OS'et har problemer med handteringen av IRQ'n til skjermkortet. Det jeg ville forsøkt, først, er å bytte IRQ'n til skjermkortet, slik at den får tilgang til en helt alene. F.eks. på min burk, er det flere forskjellige enheter som bruker samme IRQ som skjermkortet, noe som teoretisk sett ikke skal føre til konflikt (win2000 eller nyere), men kan skje. Funker ikke dette, kan du forsøke å klokke ned FSB'n i tilfelle chipset'et blir for varmt. Håper at et av tipsene fungerer, for det er ikke noe morsomt problem du har. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå