Edstro Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Eg har lest at ungdomer kan starte egen bedrift og dette kalles ungdomsbedrift. Men vil det si at eg kan selge ting akuratt som i en vanlig bedrift? Hva er forsjellen mellom ungdomsbedrift å vanlig? Er det forsjell på rettigheter? Hadde vært greit med litt grunnlegenes informasjon og kan eg starte en ungdomsbedrift? Eg går ikke på VGS. Endret 25. juni 2006 av eddielie30 Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 En ungdomsbedrift er så og si det samme som en helt vanlig bedrift. Det vil si at dere skal lære hvordan en bedrift fungerer, og dere skal da drive den selv. Var noen på skolen vår som solgte diverse produkter de laget selv og importerte fra andre land. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Ungdomsbedrift startes som regel via et valgfag på VGS. Hvertfall her i området. Gjør alt mulig. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Men eg går ikke på VGS. Kan eg starte en allikevel? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Tja, hvis du virkelig vil så ingen som stopper deg. Krever litt penger da, bla. registrering i brønnøysundsregisteret, 300-400 kr hvis jeg ikke tar feil, etc etc. Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Så vidt jeg vet er Ungdomsbedriften en del av "Ungt Entrepenørskap". Du kan lese mer om dette på http://www.ue.no/. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Men da trenger eg ikke å gå på VGS. Å eg hvis eg virkelig vil så kan eg gjøre det? Det var fint. Men koster det mer en 1000 kroner med alle gebyrene for å få Ungdomsbedrift opp å gå? Offtopic: Innlegg nummer 1000 Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Så vidt jeg kan se ut fra http://www.ue.no/index.lasso?sect=vskole&s...derv_vg_hvaerub, virker det som om "Ungdomsbedrift" er et spesielt program tilrettelagt for den videregående skolen. All informasjon jeg har funnet (ikke et omfattende søk) viser til at bedriften etableres i samarbeid med lærere/rådgivere i den videregående skolen. Så jeg regner egentlig med at du må gå på VGS for å gjennomføre dette. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Tja, hvis du virkelig vil så ingen som stopper deg. Krever litt penger da, bla. registrering i brønnøysundsregisteret, 300-400 kr hvis jeg ikke tar feil, etc etc. 6377953[/snapback] det koster 200kr Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Ok. Da kan eg jo bare gleme det. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 hvorfor gidde å registrere? da må du føre regnskap, ha generalforsamlingsmøter, revisor og masse annet stress. regnskapet må også godkjennes en gang i året sammen med årsrapport. Ta det svart heller Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 For øvrig - med mindre det er noe spesielt med Ungdomsbedrift, koster det vanligvis ikke noe å registrere f eks et enkeltmannsforetak i BrReg. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Du har ungdomsbedrifter på grunnskole nivå også. Lenke til kommentar
idsøe Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg var med på en ungdomsbedrift på ungdomsskolen, og da trykket vi trykk på tskjorter, kopper etc. Denne ble lagt ned når noen tok over for oss da. Men da var kjekt så lenge det varte. Lenke til kommentar
HogneVevle Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Det er jo noe som heter Elevbedrift også, som er for grunnskolen... http://www.ue.no/index.lasso?sect=grskole&...ekt_detalj&id=8 Lenke til kommentar
gorber Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Elevbedrift, ungdomsbedrift og studentbedrift er alle i utgangspunktet tidsbegrensede bedrifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå