Koma Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Hei, godtfolk! Jeg har et ASUS TUSL2-C hovedkort. Jeg har tenkt å kjøpe et nytt skjermkort (ASUS ti4200 128 MB) da jeg for tiden bare har 32MB. Kjenner noen til hovedkortet og om det er mulig å kjøre et 128 MB skjermkort på dette hovedkortet? M.a.o. finnes det noen begrensing for hvor mye MB et hovedkort klarer av et skjermkort? Takker for all hjelp! :smile: Koma Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 skal gå fint det. nei, HK setter ingen grenser på hvor mange MB ram du kan ha på grafikkortet. Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Det er ingen spesiell grense for dette nei. RAM'en er intergrert på skjermkortet, og har sånn sett ingenting med hovedkortet å gjøre. Lenke til kommentar
Eddi Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Hva betyr "AGP Aperture Size" i BIOS'en da? Den kan ikke stilles høyere enn "64" på en mengde eldre HK! Trodde denne innstillingen satte et tak på hvor mye minne skjermkortet kunne ha..? Hvis ikke, hvilken funksjon har den da? Mvh Eddi Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 det er bare hvor mye ram som kan brukes på en gang. :wink: en kan fint kjøre et 128MB kort, men vil da få litt lavere ytelse.. :smile: PS: "AGP Aperture Size" har blitt tatt opp i en tråd tidligere, prøv å søke etter den, det står det nøye forkjart hva det er og hva det er godt for... :wink: Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 AGP Aperture Size Denne regulerer hvor mye System RAM som kan hentes fra hovedkortet til bruk for AGP-kortet. Hvis man har mye RAM kan man raust dele ut 128MB/256MB. Det man må passe på her er at AGP-kortet ikke tar for mye av system RAM fordi dette vil gå på bekostning hvor effektiv f.eks programmer som går i bakgrunnen blir. Yoda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå