Tiidus Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Den mest rettferdige idretten som er er kroppsbygging på høyt plan. 6569126[/snapback] Den var dagens. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Den mest rettferdige idretten som er er kroppsbygging på høyt plan. 6569126[/snapback] Den var dagens. 6569312[/snapback] Prøvde å hinte om det selv :!: Lenke til kommentar
ttt Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Den mest rettferdige idretten som er er kroppsbygging på høyt plan. 6569126[/snapback] Ja, for de doper seg jo ikke.... Det var vel det som var poenget. "Alle" doper seg, derfor får ingen urettferdige fordeler. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Den mest rettferdige idretten som er er kroppsbygging på høyt plan. 6569126[/snapback] Ja, for de doper seg jo ikke.... Det var vel det som var poenget. "Alle" doper seg, derfor får ingen urettferdige fordeler. 6569391[/snapback] Ro ro :!: Edit: Roter litt her jeg, trodde det var kengdal som hadde den siste kommentaren som tillegg til den opprinnelige Endret 27. juli 2006 av Kameragutten Lenke til kommentar
Tiidus Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Aah, da beklager jeg. Tror nok jeg trenger litt søvn snart.. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Den mest rettferdige idretten som er er kroppsbygging på høyt plan. 6569126[/snapback] Ja, for de doper seg jo ikke.... Det var vel det som var poenget. "Alle" doper seg, derfor får ingen urettferdige fordeler. 6569391[/snapback] Joa, kan jo være noe i det.... Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Det er bare a-prøven som er positiv... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) FAKTADette er testosteron • Kroppen produserer selv testosteron og epitestosteron i ett cirka 1 til 1 forhold. En som vil bedre prestasjonene sine ved å ta testosteron kan da også ta epitestosteron for å opprettholde kroppens normalbalanse mellom testosteron og epitestosteron. (T/E ratio). • Epitestosteron brukes da som ett maskeringsmiddel for å skjule bruk av testosteron. Høye verdier av begge stoffene kan tyde på bruk av testosteron som er forsøkt skjult gjennom tilførsel av epitestosteron. • Testosteron er det normale mannlige kjønnshormon og er også utgangspunk for de anabole steroidene. Effekten man har av å bruke testosteron er å få en rask oppbygging av muskler. (Kilde: Antidoping Norge) Dette er det Landis har blitt tatt til å ha unaturlig store mengder av i kroppen sin. Endret 27. juli 2006 av ahpadt Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Greit nok at han har tatt testosteron, men gir det en slik umiddelbar ytelsesforbedring lik den vi så på 17.etappe? Han var jo ikke helt god dagen før. Trodde testosteron bare ga resultater over lengre tid. Nå kan jo kollapsen forsåvidt ha vært spill for galleriet. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Vet ikke jeg, håper ikke han var dopet. Men phonak har ikke sagt noe om at verdiene var for høye, det var vel ratioen mellom testoseron og epitestosteronverdiene som var unormal, og ikke at verdiene var for høye. Har hørt at landis hadde unormalt lave testosteronnivå. Muligens fordi han tok kortison for låret. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Det er bare a-prøven som er positiv... 6569705[/snapback] Ikke ofte B-prøven viser noe annet enn A-prøven. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Landis: - Jeg er uskyldig Interesting.. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Ja hvis man tenker på alle som faktisk er dopet, er det jo uretfredig. La oss si at 20% av de som doper seg blir tatt, er det jo uretferdig oven for de, at de 80% som doper seg får lov til å sykkle. Det er jo selvfølgelig deres egent valg at de doper seg, men a like vell. Dette er jo selvfølgelig satt på spissen men. Det er med et trist hjerte jeg sier dette, men den eneste måten får å få en rettferdig idrett er å snu ryggen til og ikke snakke om doping. Den mest rettferdige idretten som er er kroppsbygging på høyt plan. 6569126[/snapback] hmm, la meg følge tallene dine litt. Før touren startet ble 15 (?) utestengt pga tilknytning til han spanske legen. Disse er jo i praksis ikke tatt i doping så de faller vel egentlig under de 80% som ikke blir tatt, men la oss si at alle disse bir positivt bevist gjennom etterforskning at har dopet seg (det var jo mange fler som var listet, men man har vel trukket ut de man hadde sikrest beviser mot). Nå har vi en til (kanskje) så da er vi oppe i 16. Gange med 4 for å finne det antall som faktsik fikk stille men som etter dine tall er dopet. Da har vi at 64 av av nesten 200 startende. Å vende ryggen til dopingen er rettferdig mot de 16 som ikke får bil med siden 4 ganger så mange får bli med selv om de doper seg, men hva med drøyt 130 andre? Vi vet at det er umulig å få toppidret 100% rent. Det vil alltid være noen som setter ære og berømmelse høyere enn sitt eget liv. Men uansett hvordan du snur og vender på det er det på ingen måte rettferdig å mot de som har lyst til å konkurere på rent grunnlag å si "til helvete heller, nå er det så mange som doper seg at vi lar det bare stå til" Da tror jeg man ender med flere skandaler enn man har i dag. Og til de som tror at sykkelsporten er ille i dag skulle tenke litt på hvordan det var for 20-30 år siden. Da var gapet mellom hva som kunne brukes og hva som kunne detekteres mye større en den er i dag. Mao mye lettere å dope seg uten å bli tatt. Grunnen til at dette gapet har blitt mindere er nettopp at man har fokusert på doping ikke at man har gitt faen. Endret 28. juli 2006 av Xell Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Den mest rettferdige idretten som er er kroppsbygging på høyt plan. 6569126[/snapback] Ja, for de doper seg jo ikke.... vil heller nevne curling (ja det er en sport), bowling, fotball, handball, golf, freestyle, spyd, etc. Tror alle utøverne i disse idrettene doper seg mindre i snitt pr utøver enn kroppsbyggere. 6569154[/snapback] Noen må vell ha det med teskje, det skulle jeg ha tenkt på for det er jo ikke lov å tenkte litt selv. I kroppsbygging doper alle seg, dette er noe alle som følger sporten vet. Det er derfor dette er rettferdig. I en ønske situasjon hadde ingen dopet seg, med dette vil man ikke få til. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 snipp 6571567[/snapback] Tallene var jo bare et eksempel. En ting som skiller Sykkelsporten fra de fleste andre slike sporter er pengene. Dette er en sport som er styrt av penger. Det er f.eks ikke langrenn i slik grad. Det er umulig å si hvor mange som er rene eller doper seg i Tdf, men en ting er sikkert og det er at det er mange som var med i årets Tdf som dopet seg og ikke ble tatt. I Tdf er alle de beste sykkelistene i verden og alle er supertallenter, men de som spretter lettest opp fjellene har det lille "ekstra". Lenke til kommentar
brd Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 T cee: Jeg ler av din signatur Lenke til kommentar
Tiidus Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Måtte le litt da så den ja.. :!: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Den mest rettferdige idretten som er er kroppsbygging på høyt plan. 6569126[/snapback] Ja, for de doper seg jo ikke.... vil heller nevne curling (ja det er en sport), bowling, fotball, handball, golf, freestyle, spyd, etc. Tror alle utøverne i disse idrettene doper seg mindre i snitt pr utøver enn kroppsbyggere. 6569154[/snapback] Noen må vell ha det med teskje, det skulle jeg ha tenkt på for det er jo ikke lov å tenkte litt selv. I kroppsbygging doper alle seg, dette er noe alle som følger sporten vet. Det er derfor dette er rettferdig. I en ønske situasjon hadde ingen dopet seg, med dette vil man ikke få til. 6571657[/snapback] Ikke lov å dope seg innen kroppsbygning heller så jeg skjønner ikke hva du har det i fra, mannen i månen kanskje? De spiser riktinok en god del kosttilskudd men tror ikke kroppsbyggere doper seg noe mer enn sykkellistene. Kan kanskje virke slik for noen som er utenforstående men for de som tenker enda ett hakk blir konklusjonen annerledes Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Ikke lov å dope seg innen kroppsbygning heller så jeg skjønner ikke hva du har det i fra, mannen i månen kanskje? De spiser riktinok en god del kosttilskudd men tror ikke kroppsbyggere doper seg noe mer enn sykkellistene. Kan kanskje virke slik for noen som er utenforstående men for de som tenker enda ett hakk blir konklusjonen annerledes 6574714[/snapback] Er du morsom? Det er viden kjent at samtlige bodybuildere bruker steroider, veksthormon, insulin eller andre prestasjonsfremmende midler. Det er umulig å i det hele tatt komme i nærheten av fysikken til de 50 beste kroppsbyggerne i verden uten systematisk doping. De aller beste byggerne ender ofte opp med å måtte bytte indre organer som følge av doping. Selvsagt har alle legepapirer på at de er rene, men de blir ikke testet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå