Gå til innhold

Tour de France 2006


Katalysator

Anbefalte innlegg

La oss roe ned beskyldningene og konklusjonene litt her.

 

Han har testet positivt på for høye verdier av et par blant enormt mange stoffer i kroppen. Han har IKKE blitt "tatt" i å bruke noen slags doping enda. Er mange som har naturlig/arvelig ekstremt høye blodverdier.

 

My point: Spar talene om etikk og moral til b-prøven er analysert og offentliggjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hadde også vært for det forslaget hvis det ikke hadde vært livsfarlig. Flere personer gjennom TdF-historien har bare falt om på sykkelen og dødd momentant etter å ha dopa seg.

6567801[/snapback]

 

Hvem da om jeg tør spørre?

Lenke til kommentar
Hadde også vært for det forslaget hvis det ikke hadde vært livsfarlig. Flere personer gjennom TdF-historien har bare falt om på sykkelen og dødd momentant etter å ha dopa seg.

6567801[/snapback]

 

Hvem da om jeg tør spørre?

6567838[/snapback]

 

f.eks Tom Simpson døde på vei opp til Mont Ventoux i 67.

En fin blanding av amfetamin og alkohol gjorde at han døde.

Lenke til kommentar
Skandale om det stemmer at Landis var dopet. Rett og slett skandale. Men ingenting er vel lenger skandaløst i sykkelsporten, det har jo utviklet seg til å bli den mest skitne og kyniske sporten du finner på denne jord. Ufattelig at folk aldri forstår AT DU KOMMER TIL Å BLI TATT. Men men, er man dum så er man dum. Synd at årets Tour skulle bli så til de grader ødelagt av all dopingen, med alle de største favorittene utestengt rett før start, og nå kommer det frem at det også gjaldt vinneren (hvis det stemmer, la meg understreke det).

6567653[/snapback]

Ja og jeg regner med du sitter med tallene på hvor mange som doper seg å ikke siden du kan utalle deg at de som doper seg blir tatt?

Klart det er bare en liten prosent av de som doper seg som blir tatt, doping er ekstremt utbred. Doperne ligger alltid foran dopingjegerne, og dette medfører at mange kan dope seg uten å bli tatt.

 

Synes det er så dumt å lese at Hushovd og gutta er overrasket sjokkerte over det som har skjedd. De veit vell bedre en noen annen hvor utbredt dette er i den sporten, men ovenfor media skulle man tro de aldrig nesten hadde hørt om doping i sykkelsporten. Synd at Landis ble tatt, men det var jo uretferdig at ikke Basso og Ullrich ikke fikk vere med.

Lenke til kommentar
Ja og jeg regner med du sitter med tallene på hvor mange som doper seg å ikke siden du kan utalle deg at de som doper seg blir tatt?

Klart det er bare en liten prosent av de som doper seg som blir tatt, doping er ekstremt utbred. Doperne ligger alltid foran dopingjegerne, og dette medfører at mange kan dope seg uten å bli tatt.

 

Synes det er så dumt å lese at Hushovd og gutta er overrasket sjokkerte over det som har skjedd. De veit vell bedre en noen annen hvor utbredt dette er i den sporten, men ovenfor media skulle man tro de aldrig nesten hadde hørt om doping i sykkelsporten. Synd at Landis ble tatt, men det var jo uretferdig at ikke Basso og Ullrich ikke fikk vere med.

6568718[/snapback]

:scared: For doping?

Lenke til kommentar
Ufattelig at folk aldri forstår AT DU KOMMER TIL Å BLI TATT. Men men, er man dum så er man dum.

 

Noen blir tatt men hvordan i all verden kan du eller noen annen hvite hvor mange som blir tatt av de som faktisk doper seg?

 

Hvis 10 slipper unna for hver person som blir tatt er jo det tross alt gode odds...

Lenke til kommentar

Hvis den b-prøven er positiv så får vi håpe at han graver seg ned under en stein og aldri kommer fram igjen.

 

Og skulle den det så har jo Kaggestad et godt forslag:

 

Han mener Landis personlig bør stå skolerett for resten av rytterne i Touren - og levere tilbake medaljen til rittsjef Jean-Marie Leblanc personlig.

 

Noe som aldri kommer til å skje, men den jeg synes mest synd på er Oscar Pereiro Sio som ikke kommer til å få gleden med å stå på toppen av podiet og få den gule trøya...

Lenke til kommentar
Ja og jeg regner med du sitter med tallene på hvor mange som doper seg å ikke siden du kan utalle deg at de som doper seg blir tatt?

Klart det er bare en liten prosent av de som doper seg som blir tatt, doping er ekstremt utbred. Doperne ligger alltid foran dopingjegerne, og dette medfører at mange kan dope seg uten å bli tatt.

 

Synes det er så dumt å lese at Hushovd og gutta er overrasket sjokkerte over det som har skjedd. De veit vell bedre en noen annen hvor utbredt dette er i den sporten, men ovenfor media skulle man tro de aldrig nesten hadde hørt om doping i sykkelsporten. Synd at Landis ble tatt, men det var jo uretferdig at ikke Basso og Ullrich ikke fikk vere med.

6568718[/snapback]

:scared: For doping?

6568851[/snapback]

Ja hvis man tenker på alle som faktisk er dopet, er det jo uretfredig. La oss si at 20% av de som doper seg blir tatt, er det jo uretferdig oven for de, at de 80% som doper seg får lov til å sykkle. Det er jo selvfølgelig deres egent valg at de doper seg, men a like vell. Dette er jo selvfølgelig satt på spissen men. Det er med et trist hjerte jeg sier dette, men den eneste måten får å få en rettferdig idrett er å snu ryggen til og ikke snakke om doping. Den mest rettferdige idretten som er er kroppsbygging på høyt plan.

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Den mest rettferdige idretten som er er kroppsbygging på høyt plan.

6569126[/snapback]

 

Ja, for de doper seg jo ikke.... vil heller nevne curling (ja det er en sport), bowling, fotball, handball, golf, freestyle, spyd, etc. Tror alle utøverne i disse idrettene doper seg mindre i snitt pr utøver enn kroppsbyggere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...