Gå til innhold

Tour de France 2006


Katalysator

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
En godt trent fotballspiller ligger vel på mellom 60-70.

6548916[/snapback]

 

En godt trent fotballspiller ligger over 70. Mikel hadde 62 i Lyn og han måtte trene mye kondisjon pga det.

 

Bare for å avkrefte alle rykter om Armstrongs vO2:

 

All top cyclists have excellent key physical attributes. Armstrong is no exception, although in one way, he may be unusually good even for an elite athlete. He is near the top but not at the top aerobically, having a VO2 Max of 83.8 mL/kg/min — much higher than the average person (40-50) but not as high as that of some other elite cyclists, such as Miguel Indurain (88.0, although reports exist that Indurain tested at 92-94) or Greg LeMond (92.5)[citation needed]. His heart is 30 percent larger than average, but an enlarged heart is common for athletes as well. He has a resting heart rate of 32-34 beats per minute with a max heart rate at 201 bpm. Armstrong's most unusual attribute may be his low lactate levels: even with intense training, while the levels of most other racers range from 12 μL/Kg to as much as 20 μL/Kg, Armstrong doesn't go above 6 μL/Kg. The result is that less lactic acid accumulates in Armstrong's system, so he likely feels less physical fatigue from severe efforts and/or he is able to sustain the same effort as other elite racers with less fatigue and faster recovery times. Some theorize that his high pedaling cadence is designed to take advantage of this, while others — like Jan Ullrich — rely on their anaerobic capacity more, pushing a larger gear at a lower rate. Further improvements in Armstrong's physical attributes and performance have been attributed to training induced increases in his muscular efficiency indicating changes in muscle myosin type.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva koster det å teste O2-opptaket sitt på toppidrettssenteret? Noen som har peiling på sånt?

6552541[/snapback]

Ja, jeg vet og har peiling på det. Det koster ca. 1000,- for det. Det du gjør er å løpe på en 3D-mølle og du får på deg et par sensorer klistret inntill din kropp. På ansiktet får du en maske, ut fra masken går det en slange/rør som kobler seg opp til et O2/CO2-registerapparat. Dermed er det bare å løpe alt du kan og har helt til du oppnår din aerobe terskel og til melkesyren (laktose) renner ut av ører, munn og nese! Da mener jeg alt du har, du skal bli helt stiv altså.

 

Eller så er det kjente Bip-testen også en mulighet, men vil nok ikke gi det nøyaktige resultatet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hva koster det å teste O2-opptaket sitt på toppidrettssenteret? Noen som har peiling på sånt?

6552541[/snapback]

Ja, jeg vet og har peiling på det. Det koster ca. 1000,- for det. Det du gjør er å løpe på en 3D-mølle og du får på deg et par sensorer klistret inntill din kropp. På ansiktet får du en maske, ut fra masken går det en slange/rør som kobler seg opp til et O2/CO2-registerapparat. Dermed er det bare å løpe alt du kan og har helt til du oppnår din aerobe terskel og til melkesyren (laktose) renner ut av ører, munn og nese! Da mener jeg alt du har, du skal bli helt stiv altså.

 

Eller så er det kjente Bip-testen også en mulighet, men vil nok ikke gi det nøyaktige resultatet.

 

Lykke til!

6554564[/snapback]

Du løper på 3D-mølle hvis du er løper ja, men er du f.eks. syklist så sykler en selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Jeg ler høyt om Landis var dopet.

 

Både Det danske (DCU) og Det franske sykkelforbundet (FFC) avviser at det er en av deres ryttere som har avlagt den positive dopingprøven under Tour de France.

 

Er vel ingen fra Frankrike eller Danmark som har prestert noe uten om det vanlige, bortsett fra mr.rasmussen, men han er jeg 99.999% sikker på, at alt er på det rene.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Skandale om det stemmer at Landis var dopet. Rett og slett skandale. Men ingenting er vel lenger skandaløst i sykkelsporten, det har jo utviklet seg til å bli den mest skitne og kyniske sporten du finner på denne jord. Ufattelig at folk aldri forstår AT DU KOMMER TIL Å BLI TATT. Men men, er man dum så er man dum. Synd at årets Tour skulle bli så til de grader ødelagt av all dopingen, med alle de største favorittene utestengt rett før start, og nå kommer det frem at det også gjaldt vinneren (hvis det stemmer, la meg understreke det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...