Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 En godt trent fotballspiller ligger vel på mellom 60-70. 6548916[/snapback] En godt trent fotballspiller ligger over 70. Mikel hadde 62 i Lyn og han måtte trene mye kondisjon pga det. Bare for å avkrefte alle rykter om Armstrongs vO2: All top cyclists have excellent key physical attributes. Armstrong is no exception, although in one way, he may be unusually good even for an elite athlete. He is near the top but not at the top aerobically, having a VO2 Max of 83.8 mL/kg/min — much higher than the average person (40-50) but not as high as that of some other elite cyclists, such as Miguel Indurain (88.0, although reports exist that Indurain tested at 92-94) or Greg LeMond (92.5)[citation needed]. His heart is 30 percent larger than average, but an enlarged heart is common for athletes as well. He has a resting heart rate of 32-34 beats per minute with a max heart rate at 201 bpm. Armstrong's most unusual attribute may be his low lactate levels: even with intense training, while the levels of most other racers range from 12 μL/Kg to as much as 20 μL/Kg, Armstrong doesn't go above 6 μL/Kg. The result is that less lactic acid accumulates in Armstrong's system, so he likely feels less physical fatigue from severe efforts and/or he is able to sustain the same effort as other elite racers with less fatigue and faster recovery times. Some theorize that his high pedaling cadence is designed to take advantage of this, while others — like Jan Ullrich — rely on their anaerobic capacity more, pushing a larger gear at a lower rate. Further improvements in Armstrong's physical attributes and performance have been attributed to training induced increases in his muscular efficiency indicating changes in muscle myosin type. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Mener å ha lest at snittet i RBK var opp mot 70, så de beste (les: Strand) ligger nok en del over! Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Ardian Gashi lå på 72 i fjor. Lurer på hva maskineriet til Zambrotta klarer? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hva koster det å teste O2-opptaket sitt på toppidrettssenteret? Noen som har peiling på sånt? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hva koster det å teste O2-opptaket sitt på toppidrettssenteret? Noen som har peiling på sånt? 6552541[/snapback] Ja, jeg vet og har peiling på det. Det koster ca. 1000,- for det. Det du gjør er å løpe på en 3D-mølle og du får på deg et par sensorer klistret inntill din kropp. På ansiktet får du en maske, ut fra masken går det en slange/rør som kobler seg opp til et O2/CO2-registerapparat. Dermed er det bare å løpe alt du kan og har helt til du oppnår din aerobe terskel og til melkesyren (laktose) renner ut av ører, munn og nese! Da mener jeg alt du har, du skal bli helt stiv altså. Eller så er det kjente Bip-testen også en mulighet, men vil nok ikke gi det nøyaktige resultatet. Lykke til! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hva koster det å teste O2-opptaket sitt på toppidrettssenteret? Noen som har peiling på sånt? 6552541[/snapback] Ja, jeg vet og har peiling på det. Det koster ca. 1000,- for det. Det du gjør er å løpe på en 3D-mølle og du får på deg et par sensorer klistret inntill din kropp. På ansiktet får du en maske, ut fra masken går det en slange/rør som kobler seg opp til et O2/CO2-registerapparat. Dermed er det bare å løpe alt du kan og har helt til du oppnår din aerobe terskel og til melkesyren (laktose) renner ut av ører, munn og nese! Da mener jeg alt du har, du skal bli helt stiv altså. Eller så er det kjente Bip-testen også en mulighet, men vil nok ikke gi det nøyaktige resultatet. Lykke til! 6554564[/snapback] Du løper på 3D-mølle hvis du er løper ja, men er du f.eks. syklist så sykler en selvfølgelig. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Hva gjør da en som driver med svømming? Drukner :!: Hvis dette stemmer så blir jeg meget imponert og håpe at vi aldri ser mannen igjen... Floyd Landis dopingmistenkt Edit: Linken virket ikke... Endret 27. juli 2006 av Manx Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) 95% sikker på at det var en ubetydelig rytter i sammendraget eller en som IKKE har vunnet trøyer... edit: ta med alle ordene nå.. ;p Endret 27. juli 2006 av @daniel89j Lenke til kommentar
jhking Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 jeg er 95% sikker på at det var Floyd Landis. Lenke til kommentar
LaserMannen Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Hahaha hva var det jeg sa!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Hahaha hva var det jeg sa!! 6566568[/snapback] Jeg vet ikke, hva var det du sa? Lenke til kommentar
LaserMannen Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Hahaha hva var det jeg sa!! 6566568[/snapback] Jeg vet ikke, hva var det du sa? 6566629[/snapback] Hehe, sa at Lanids var dopet etter psycho etappen til Morzine. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Jeg ler høyt om Landis var dopet. Både Det danske (DCU) og Det franske sykkelforbundet (FFC) avviser at det er en av deres ryttere som har avlagt den positive dopingprøven under Tour de France. Er vel ingen fra Frankrike eller Danmark som har prestert noe uten om det vanlige, bortsett fra mr.rasmussen, men han er jeg 99.999% sikker på, at alt er på det rene. Endret 27. juli 2006 av ahpadt Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Landis sin A-prøve var positiv. http://www.cyclingnews.com/news.php?id=new...ul06/jul27news3 For en skandale, vi får vente å se til B-prøven. Basso, Ullrich og Vino ute allerede før touren startet, og nå er det stor sannsynlighet for at vinnern av hele dritten er dopet også. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Da føyer jeg enda en til lista over dopingtatt/mistenkte utøvere som Armstrong har slått. Da var det Landis gjorde den siste fjelletappen for rått til å være sant. Endret 27. juli 2006 av 1337Antikatt Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Jippi, litt action. Hver gang noen vinner noe stort og det kommer frem at en i rittet hadde dopet seg snur ALLTID ALLE hodene sine mot vinneren, men dette er faktisk første gang jeg kan huske at dette stemte på lenge. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124650 May I add: HAhahahahah! Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Skandale om det stemmer at Landis var dopet. Rett og slett skandale. Men ingenting er vel lenger skandaløst i sykkelsporten, det har jo utviklet seg til å bli den mest skitne og kyniske sporten du finner på denne jord. Ufattelig at folk aldri forstår AT DU KOMMER TIL Å BLI TATT. Men men, er man dum så er man dum. Synd at årets Tour skulle bli så til de grader ødelagt av all dopingen, med alle de største favorittene utestengt rett før start, og nå kommer det frem at det også gjaldt vinneren (hvis det stemmer, la meg understreke det). Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Det eneste jeg liker er at Oscar Pereiro Sio vinner den gule trøyen. Den har han fortjent til de grader mer enn Landis! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Det eneste jeg liker er at Oscar Pereiro Sio vinner den gule trøyen. Den har han fortjent til de grader mer enn Landis! 6567676[/snapback] Virkelig en stor presentasjon. En mindre kjent rytter, holder følge med en som er dopingtatt på en tempoetappe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå