Sovietpig Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Hvorfor kan ikke Armstrong være clean? Fordi han slo alle? Han er vel sannsynligvis den syklisten i historien som har vært dopingtestet flest ganger, og enda ikke blitt tatt med forbudte stoffer. mvh Pantera 6545814[/snapback] Penger Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Kan noen be en moderator om å endre navnet på tråden til "den store dopingtråden"?? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Kjedelig å sove, og ikke våkne opp til tour de france. =( Lenke til kommentar
Legendarisk Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Kjedelig å sove, og ikke våkne opp til tour de france. =( 6546724[/snapback] Word. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Ikke for å være en grinch da. Men Tour de france er for meg som en 3 uker lang suzukireklame, gud så irriterende. Jeg er glad det er over, å jeg endelig kan få Tv'n for meg selv igjen. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Ikke for å være en grinch da. Men Tour de france er for meg som en 3 uker lang suzukireklame, gud så irriterende. Jeg er glad det er over, å jeg endelig kan få Tv'n for meg selv igjen. 6547461[/snapback] Hahaha. Tenk over det, folka utgjør prestasjoner som de fleste av oss kan drømme om. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Hvis du ikke klarer å finne på noe annet på dagtid midt på sommeren i godværet så kan du bare gå rundt å irritere deg for min del Trodde faktsik ikke det var så vanskelig for folk som ikke følger med på Touren å mer eller mindere overse den. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Hvis du ikke klarer å finne på noe annet på dagtid midt på sommeren i godværet så kan du bare gå rundt å irritere deg for min del Trodde faktsik ikke det var så vanskelig for folk som ikke følger med på Touren å mer eller mindere overse den. 6547615[/snapback] Heihei, jeg har ikke kabel-tv, Dvd'en har streika og jeg bor i Tromsø der det har striregnet sammenhengende i en måned. Så den delen med godvær kan du stikke der sola ikke skinner, selv der du er. Så min eneste underholdning har vært å forarget meg over disse strekmennene på tulltur i alpene @Hylo, ja det er absolutt imponerende. Endret 24. juli 2006 av Hyrlen Lenke til kommentar
Xell Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 opps. Hva med å slå seg ned forran PCen og finne på noe kreativt da? Du vet, den gang da jeg var liten hadde vi heller ikke kabeltv og gullfiskene til NRK ver ikke spess underholdende i mer enn 10 minutter. Av en eller annen merkelig grunn fikk vi tiden til å gå helt fram til barnetv. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Få tiden til å gå uten tv? Neinei, yatze er ikke noe for meg. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Det har da ikke kommet fram at Ulrich har vært dopet. Han har enda ikke avlagt en eneste positiv dopingprøve. Det som er saken, er at navnet hans har dukket opp på noen lister hos en spansk "dopinglege". Ingenting er bevist enda. Men jeg blir ikke overrasket om det viser seg at han har vært dopet. Faktisk ville det ikke overrasket meg uansett hvem som hadde blitt tatt. Hvorfor kan ikke Armstrong være clean? Fordi han slo alle? Han er vel sannsynligvis den syklisten i historien som har vært dopingtestet flest ganger, og enda ikke blitt tatt med forbudte stoffer. Faktum er at Armstrong er/var en av verdens best trente idrettsutøvere. Han er vel den som har registrert det høyeste O2-opptaket, langt høyere enn f.eks Bjørn Dæhlie, som vi jo alle vet, var i rimelig god form da han holdt på. Trur ikke Armstrong kunne holdt det gående så lenge med doping å i tillegg ikke bli tatt for det. Spesielt ikke de siste årene. mvh Pantera Jeg skulle også til å snakke om O2-opptak. Lance Armstrong var ikke idrettsutøveren med maks O2-opptak registrert i verden. Bjørn Dæhli hadde på sitt beste 96 i O2-opptak og Lance Armstrong hadde 94. Husk at Dæhli ikke brukte dop, eller? Ingen fikk påvist det og dermed blir det til at Dæhli var helt ren. Det skulle bare mangle at Armstrong kunne nå dette uten dop, så det er fullt mulig. I tillegg til at Armstrong trente i høyden også. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Armstrong hadde "unormalt" stort hjerte og lunger da. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Gener spiller en stor rolle faktisk, og opptil 60% av normal kondisjon kan bearbeides/gjøres bedre. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Vi skal også huske at han fikk sterkere psyke etter kreften.. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Jeg hadde feil anngående O2-opptak av Armstrong. Han hadde et O2-opptak på ca. 84 (83.8): Rare athletic physical attributes All top cyclists have excellent key physical attributes. Armstrong is no exception, although in one way, he may be unusually good even for an elite athlete. He is near the top but not at the top aerobically, having a VO2 Max of 83.8 mL/kg/min - much higher than the average person (40-50) but not as high as that of some other elite cyclists, such as Miguel Indurain (88.0, although reports exist that Indurain tested at 92-94) or Greg LeMond (92.5). His heart is 30 percent larger than average, but an enlarged heart is common for athletes as well. He has a resting heart rate of 32-34 beats per minute with a max heart rate at 201 bpm. Armstrong's most unusual attribute may be his low lactate levels: even with intense training, while the levels of most other racers range from 12 μL/Kg to as much as 20 μL/Kg, Armstrong doesn't go above 6 μL/Kg. The result is that less lactic acid accumulates in Armstrong's system, so he likely feels less physical fatigue from severe efforts and/or he is able to sustain the same effort as other elite racers with less fatigue and faster recovery times. Some theorize that his high pedaling cadence is designed to take advantage of this, while others — like Jan Ullrich — rely on their anaerobic capacity more, pushing a larger gear at a lower rate. Further improvements in Armstrong's physical attributes and performance have been attributed to training induced increases in his muscular efficiency indicating changes in muscle myosin type. Vi må også huske Miguel Indurain, aka ''Big Mig'' . Kilde: Wikipedia. PS: Men jeg kan huske at i 2005 så ga VG ut Tour de France utgaver, og der stod det, bombesikkert, at Lance hadde 94 i O2-opptak. Merkelig. Endret 24. juli 2006 av onyX Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 I følge min husk hadde Lance 92 og Dæhlie 94. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg kan med hånden på hjerte si at Dæhli hadde 96. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg kan med hånden på hjerte si at Dæhli hadde 96. 6548436[/snapback] Ja, da tar ant. jeg feil Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Dæhli hadde vel 96 ja. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 PS: Men jeg kan huske at i 2005 så ga VG ut Tour de France utgaver, og der stod det, bombesikkert, at Lance hadde 94 i O2-opptak. Merkelig. Jeg mente å huske at Armstrong hadde 96 og Dæhlie 94, men det kan godt ha vært omvendt. Uansett, så er det mye. En godt trent fotballspiller ligger vel på mellom 60-70. mvh Pantera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå