Gå til innhold

Tour de France 2006

Katalysator

Anbefalte innlegg

Det er ikke sommer uten å sitte med 2 liter tressis og sitte og se på Tour de France.

TIl dagens etappe: Jeg har ikke ord. Er noe av det sykeste jeg noen gang har sett. Og beste idrettopplevelse jeg noen gang har hatt.

Grunnen til at jeg ser på sykkel er at ALT kan skje. Beviset på det har vi vel sett på de to siste etappene!

Må også få nevne at min store sykkel helt er Moreau. For en mann. Blir kjørt av og kommer opp igjen gang på gang. Digger den mannen!

Oi oi.. Leste nettopp dette

Hvis det blir bevist at Ullrich er/var dopa så vil jeg si at det også beviser at Lance var det. Altså ingen "clean" utøver kan slå en dopa en på den måten Lance tok Ullrich.

Litt off topic det siste men måtte bare få det ut.

Endret av rkg1000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Lance har alltid hatt bedre lag en Ullrich, bedre utstyr og bedre støttepersonell. Jeg tror ikke Lance var dopet uansett hva som kommer frem. Det er alltid ryttere i Touren som er dopet, hvorfor vinner ikke de? Blir bustet folk hvert eneste år.

Lenke til kommentar

Ja Lance har alltid hatt bedre ting av alt. Ullrich har jo heller ALDRI vært i en vindtunell for å jobbe med sitteteknik. Men jeg er overbevist over at Lance ikke var clean, men at han var en j**** god sykkelist selv om han dopet seg er det ingen tvil om.

Men altså Basso og da. Hvis det kommer fram at han også var dopet så og alle andre som har innrømmet/blitt tatt for doping og ingen av de har klart å ta Lance selv om de var dopet så må du innrømme at det er litt rart?

Lenke til kommentar

Jo det er verre enn det. Han var dopa mener jeg. Er to idrettsutøvre som jeg er overbevist at har vært dopa men aldri har blitt tatt og det er Lace og Johann Olav Koss.

Men nå er vi vel litt off topic så jeg slutter her og går å legger meg.

Lenke til kommentar

Synes det er litt morsom at folk sammenlikner og sier at hvis så og så så må Lance også ha vært dopet. Hvorfor det? Man blir ikke verdens beste i noen idrett bare ved å dope seg. Det bevises av alle de som blir bustet hvert år. De færreste av de har vært helt i toppen. De som er i toppen blir saken blåst opp i media, men det er utrolig mange som blir tatt i doping som er langt fra verdens beste. Dop gjør at du yter bedre enn du er i stand til uten dop. At det finnes idrettsutøvere som er bedre enn de som er tatt i doping betyr ikke at alle disse er dopet. Det finnes et lite antall mennesker her i verden som har en utrolig psyke som gjør dem i stand til å presse seg selv utrolig til fysiske mål som mangler sidestykke. Også finnes det en hel bråte mennesker som er villig til å gjøre hva som helst for å vise at de er "like gode".

Idrett er urettferdig i den forstand at noen har medfødte fordeler, være seg psyke eller unik biokjemi.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Husk at normal bloddoping kun gir ca 5% bedre ytelse for folk i praksis. Dette ble sagt under et langrenns-VM av en dopingekspert og jeg tipper det tallet også gjelder i sykling. Doping har OGSÅ mange negative sider som formsvingninger, sykdom-, humør, hormoner, vilje, psyke osv. Derfor er det ikke alltid gitt at en dopet utøver gjør det bra over så lang tid som Lance gjorde.

Lenke til kommentar
Synes det er litt morsom at folk sammenlikner og sier at hvis så og så så må Lance også ha vært dopet. Hvorfor det? Man blir ikke verdens beste i noen idrett bare ved å dope seg. Det bevises av alle de som blir bustet hvert år. De færreste av de har vært helt i toppen. De som er i toppen blir saken blåst opp i media, men det er utrolig mange som blir tatt i doping som er langt fra verdens beste. Dop gjør at du yter bedre enn du er i stand til uten dop. At det finnes idrettsutøvere som er bedre enn de som er tatt i doping betyr ikke at alle disse er dopet. Det finnes et lite antall mennesker her i verden som har en utrolig psyke som gjør dem i stand til å presse seg selv utrolig til fysiske mål som mangler sidestykke. Også finnes det en hel bråte mennesker som er villig til å gjøre hva som helst for å vise at de er "like gode".

Idrett er urettferdig i den forstand at noen har medfødte fordeler, være seg psyke eller unik biokjemi.

6529739[/snapback]

Jeg synes det er litt morsomt at folk er så naive. Doping er mye mer utbredt en du aner. Det er bare en liten prosent av de som doper seg som blir tatt. Hvis du hadde vist om alle de store idretts stjerner som har brukt doping, hadde du nok ikke trodd på det selv om du hadde fått bevisene i fanget. Sånn som våre kjære Johann Olav Koss.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ment at Armstrong alltid har vært for god til å være ren. Spesielt med tanke på alle sykelister han har slått opp igjennom årene som senere har fått supensjoner på grunn av dopingmistanker (Ullrich, Basso, Tyler Hamiliton, Heras o.s.v). De to sist nevnte har til og med syklet for Armstrongs lag. Dessuten er også historien om en mann som ligger for døden for så og komme tilbake å vinne noe av de råeste som finnes av idrettsarrangement i mine øyne nesten for utrolig. Han var et stort talent med sterk vinnervilje før sykdommen, så jeg ser ikke bortifra at han har brukt noe ulovlig for å klare å komme seg tilbake. Mannen virker som han vil vinne koste hva det koste vil. Det at han ikke er blitt tatt for doping offisielt henger nok sammen med at fyren generer enormt med penger. Og med så mye penger er det nok noen som er villig å betale for de beste legene, og det er ikke umulig å skjule doping tror jeg. Han har jo alltid brukt det aller nyeste av teknologi så hvorfor ikke på den fronten også.

Lenke til kommentar
Husk at normal bloddoping kun gir ca 5% bedre ytelse for folk i praksis. Dette ble sagt under et langrenns-VM av en dopingekspert og jeg tipper det tallet også gjelder i sykling. Doping har OGSÅ mange negative sider som formsvingninger, sykdom-, humør, hormoner, vilje, psyke osv. Derfor er det ikke alltid gitt at en dopet utøver gjør det bra over så lang tid som Lance gjorde.

6529939[/snapback]

I sykkel er 5% ganske mye. Bare se på hva Michael Rasmussen er villig til å gjøre for å få mindre vekt på sykkelen slik at han får bedre ytelse av det. F.eks sete han bruker er ikke likt som alle de andre på Rabobank det veier noen få gram mindre.

Lenke til kommentar
I sykkel er 5% ganske mye. Bare se på hva Michael Rasmussen er villig til å gjøre for å få mindre vekt på sykkelen slik at han får bedre ytelse av det. F.eks sete han bruker er ikke likt som alle de andre på Rabobank det veier noen få gram mindre.

6530561[/snapback]

Ja, men som sagt, så har du ulempene med doping også. Er du uheldig med "valget" av middel du doper deg med kan det heller gå til h****** enn å yte det bittelille ekstra.

Hvilket sete bruker han? Er vel et karbonsete du får tak i over internett eller i Norge?

Lenke til kommentar

6529739[/snapback]

Jeg synes det er litt morsomt at folk er så naive. Doping er mye mer utbredt en du aner. Det er bare en liten prosent av de som doper seg som blir tatt. Hvis du hadde vist om alle de store idretts stjerner som har brukt doping, hadde du nok ikke trodd på det selv om du hadde fått bevisene i fanget. Sånn som våre kjære Johann Olav Koss.

6530159[/snapback]

Liker ikke helt at folk setter meg i bås hva gjelder naivitet og evne til å se hvor mange mennesker som doper seg. Jeg er fullt klar over at vi lever i en grisete verden med mye uerlighet. Men jeg velger å ikke drive med ubegrunnede beskyldninger i full offentlighet. Hvis du har et behov for å folkare alt unikt med juks så er det greit for meg. Men forskjellen på Lance Armstrong og hans konkurenter var som tidligere nevnt hans lag og støtte apparat og sist, men ikke minst, det faktum at han i de 7 årene han vant Touren kunn trente med dette foremål. Det er det ingen andre i sykkelsirkuset som har gjort. OG han har også blitt testet mye mer en noen annen rytter i samme periode, så når ingen har klart å få noe på han baserer jeg meg på grunnprinsippene i all vestlig rettstankegang. Jeg lar tvilen komme tiltalte til gode. Du kan godt velge å sitte å si at en mann kan ikke prestere dette når ingen andre har klart det, men jeg vil da si at du sammelikner personer som sitter med helt forskjellig grunnlag.

Du synes jeg er latterlig naiv og jeg synes det er trist at du er så kynisk. Blir man for kynisk mister man jo evnen til å se at det finnes unike ting her i verden. Bare fordi noe er unikt betyr ikke at det er juggel og juks.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Nå sa de nettopp på TV2 at amatører på EPO knuste proffene. Sykt.

Når jeg så på tempoen fra i fjor hvor Lance tar igjen Ullrich, så har jeg mine tvil hvis Ullrich blir tatt for doping.

T-Mobile terminates Ullrich's contract

6531636[/snapback]

De har også snakket om et forsøk Mads Kaggestad var med på en gang i tiden. Hvor han blei gitt EPO. Mads selv sa at han kunne løpe og sykkle så lenge han ville.

Ullrich ja. I skrivende stund så er jeg villig til å vedde hele 2 kroner og 50 øre på at vi ikke får se Ullrich i TDF 2007.

Lenke til kommentar
snipp

Er jeg kynisk? Dette må du gjerne utdype litt, skjønner ikke hva du legger til grunne for å kalle meg det. Realistisk ja, man kan godt lukke øya å tro på at alle de beste er reine, men hvor realistisk er dette når hovedkonkurrentene som blir knust, blir tatt for doping. Dette kan man jo strekke til alle idretter.

Er alle de som vinner mest og er best unike? Ja det er de, men det er alle som er med i toppen.

Det er synd, men det kommer alderig til å bli en ren idrett. Men da legger jeg den ballen død.

Og gleder meg som en liten unge til tempoen i morra, Heia Landis :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...