Gå til innhold

Min erfaring med P4 930D. Ekstremoverklokking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for det mygve.

Ja er bare 5600 poeng bak Fugger nå.

Fugger har WR med X1800 og P4 med 49800 poeng. Jeg kommer neppe til å slå han, men satser på å komme noe høyere.

Tok ny rekord i dag også med 44260 poeng i 01.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Displaytemperatur ligger på ca -60 idle med 1.62-1.65V så synker den gradvis under load helt til maskinen låser seg rundt -48 grader.

Mach'en klarer ikke å holde temperaturen ved så høy volt.

De siste mhz krever mye ekstra volt.

Jeg har kjørt 5ghz med 1.45V helt uten problemer. Displaytemperatur er da rundt -70 idle, og rundt -60 under load.

Merk at dette er mach display temperaturer som viser en del for lave temperaturer.

Samt at temperatur på selve prossesoren er en god del lavere.

6405925[/snapback]

Gode resultater. Keep pushing!

Men prosessortempen må jo ligge høyere enn det displayet viser. Det sier seg vel selv?

Lenke til kommentar
Kjører kortet med original bios. Jeg har problemer med å flashe kortet. ATI winflash låser seg.

Jeg har og problemer med å overklokke minnet på kortet. Det fungerte fint før, men nå låser maskinen seg med en gang jeg trykker "set" på ati tool. Dette gjelder både ved overklokking og underklokking. :hmm: Noen tips?

Slenger opp noen bilder av systemet straks.

6381966[/snapback]

Jeg har akkurat det samme problemet her og :( GPUen gikk rett opp på 662 Mhz, men minnety vil ikke la seg klokke? hvorfor det egentlig? hva fant du ut? er standard kjøler, og ikke gjort noen forandringer i bios eller noe. kjører på 662/720 nå, standard er 625/720.

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Hei og god kveld. Fant vel ikke helt ut av overklokkingsproblmet, men fant ut at det hadde sammenheng med overklokking av cpu og atitool.

Dvs at om jeg kjørte standard hastighet på cpu så fungerte det fint å overklokke minnet, men med engang jeg overklokket cpu så låste maskinen seg ved overklokking av minne i atitool.

Hele greiene løste seg ved å bruke rivatuner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...