Sonic^^ Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Hei! Jeg er 15 år og er ganske rask. Men jeg vil bli raskere! Så derfor lurer jeg på om dere har noen tips/forslag til hva jeg kan gjøre? Det må være ting som jeg har hjemme/kan gjøre hjemme. Har forøvrig manualer til disposisjon. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Av mine egne erfaringer har jeg lært at trampoline øker veldig mye styrke på lår muskler. Jeg er god i sprint, og jeg har ikke trent veldig mye i livet mitt. Men en ting jeg vet, er at jeg har hoppet veldig mye på trampoline. Så jeg vil si at det faktisk hjelper mye på musklene. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) skal du øke maks ville jeg hoppet fra trampolinen og rett på bakken på føttene. da blri du sterk da . dog vil jeg tro å hoppe ned på bakken sliter på leddene prata litt med gammel lærer av meg som var på landslaget i volleyball eller noe. han sa de hoppa 3 meter ned og landa på føttene for å øke spenstren sin. husk prinsippet: du blir sterkere i lårene av å gå ned en trapp enn å gå opp Endret 25. juni 2006 av Henrik2k Lenke til kommentar
Sonic^^ Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Det passer igrunn ganske bra, for vi har faktisk trampoline her Men jeg har ikke vert så aktiv på den i det siste, men det ser ut som om det blir andre boller nå Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 skal du øke maks ville jeg hoppet fra trampolinen og rett på bakken på føttene. da blri du sterk da . dog vil jeg tro å hoppe ned på bakken sliter på leddene prata litt med gammel lærer av meg som var på landslaget i volleyball eller noe. han sa de hoppa 3 meter ned og landa på føttene for å øke spenstren sin. husk prinsippet: du blir sterkere i lårene av å gå ned en trapp enn å gå opp 6377833[/snapback] Ja, men det er faktisk noe jeg har gjort veldig mye. Ta høye saltoer ut av trampolina og lande på bakken Lenke til kommentar
Sonic^^ Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Men som sagt her før, vil ikke det slite VELDIG på leddene? Og hvorfor er det så bra å lande hardt? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Men som sagt her før, vil ikke det slite VELDIG på leddene? Og hvorfor er det så bra å lande hardt? 6381857[/snapback] når du lander hardt spanner du muskelen svært mye. eksplosiv trening...... ikke statisk Lenke til kommentar
Sonic^^ Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Ok! Takk for svar Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Her var det mye bull. Vil du bli raskere, er det lite vits i å hoppe på trampoline. Hopper du mye på trampoline, blir du sterk, men kontraheringshastigheten i musklene blir senere. Med andre ord: Du blir "seig" (nesten som en sykler). Vil du bli rask, er det "bare en" ting som gjelder: Løping (jada. Man må trene styrke og spenst, men hovedsaklig for å bygge muskler for å "tåle treningen" Dette var et kort svar, og hvis du vil, kan jeg gi eksempel på min treningsuke. (Jeg driver med friidrett aktivt, og løper 100 meter;)) Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 prata litt med gammel lærer av meg som var på landslaget i volleyball eller noe. han sa de hoppa 3 meter ned og landa på føttene for å øke spenstren sin. 6377486[/snapback] Riktig, men jeg vil påstå fallhopp har større virkning. Da hopper du ned fra en kasse (alt fra 0,50 m til 1,20 meter høy) og hopper deretter maxhopp over en høy hekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå