Gå til innhold

Jeg skal ha meg handsfree? Hvilket?

EldarH

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ha meg en handsfree til min N80. Jeg er ute etter tips råd og erfaringer, post gjerne linker til tester osv. Jeg er veldig usikker på hvilket. Jeg kjøpte Nokia HDW-3 når d va nytt, men d er bare dritt. Eneste folk sier er hæ ka hæ?

Handsfreen skal brukes i bil, mange forskjellige biler, alt fra stille og rolige personbil til bråkete latebiler.

Dette spiller ingen rolle for meg:

Design

Pris

Vekt

Batterilevetid

Dette er viktig for meg:

Mulighet til å svare på samtalen fra HF

At jeg hører den jeg snakker med og at dem hører meg

Lydkvalitet begge veier er d aller viktigste og eneste som spiller noen rolle for meg.

Kan noen hjelpe meg? Erfaringer, linker til tester, tips og triks osv.

Edit: Glemte vel å nevne at d skal være trådløs og blåtann :)

Endret av EldarHelseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøpte en plantronics 640 som virker veldig bra, eneste jeg kan klage på er at jeg er jævlig stor og har stort øre så det er litt styr med å få den til å sitte, men du får med bøyle som er valgfri. skal du ha god kvalitet på det du sier så er dsp ett must og en oppgradering av min modell har fått det.

Grunnen til at jeg kjøpte den er at den støtter pairing med to telefoner samtidig, noe som er utrolig genialt. Pairer med jobbtelefon og privattelefon så sparer jeg meg for mye styr når jeg kjører. volumet pleier jeg ikke å sette på maks. Det er også mulig å lade on the fly med ett aaa batteri.

Men husk at hvis du skal ha god talekvalitet så må mikrofonen sitte nærme munnen så en handsfree med en boom blir da nødvendig. se har et slik headset hvis det ikke har gått ut. Driter du penger kan du jo også se på bluespoon sine, men vet ikke hvor god festemekanismen deres er over lang tid. En annen stor produsent er jabra, men jeg synes headsettene deres blir for klumpete

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Sony Ericsson 660 som mitt tredje BT hodesett, og det er det første jeg er fornøyd med. Men det er jo litt kjipt å ha en Nokia telefon og ett SonyEricsson hodesett da du da må dra med deg to forskjellige ladere. :(

Lenke til kommentar
Jeg har hatt Sony Ericsson 660 som mitt tredje BT hodesett, og det er det første jeg er fornøyd med. Men det er jo litt kjipt å ha en Nokia telefon og ett SonyEricsson hodesett da du da må dra med deg to forskjellige ladere. :(

6381775[/snapback]

Hvilke andre hodesett har du hatt da? Hva var ulempene med de 2 forige? Har du eventuelt noen HF fra Nokia å anbefale da? Har sett litt på Nokia BH-900 ( se her ) da denne kan draes ut micken på også har den "Digital signalprosessering med støyreduksjon og ekkofjerning gir mulighet for høy lydkvalitet, også i støyrike miljøer" men vet ikke, også blitt anbefalt Sony Ericsson HBH-608 og Sony Ericsson HBH-610. Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt ett Jabra BT 200, og ett Plantronics som jeg ikke husker modellnummer på i farta, og det aller første Sony Ericsson BT hodesettet som kom ut, det med slik lang arm og blinkende blått lys fremme på microfonen. - Det var utrolig fancy da det kom ut. - Men som sagt bare drit!

Jeg har ingen erfaring med Nokia sine BT-sett, desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...