redsword Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 hei. jeg bruker 2 skjermer. for jeg spiller på den ene skjermen å ser film eller er på msn på den andre. men problemet er at når jeg skal spille wow, så drar jeg det vinduet på den andre skjermen.. alltså sekundær skjermen. da hakker spillet men det gjør det ikke når jeg har vinduet oppe på Primær skjermen. hva kan være problemet? si i fra hvis dere ikke skjønner spørsmålet Lenke til kommentar
Boye Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Hardware aksellerering av Direct3D foregår som standard på en skjerm alene. Dersom du lager et vindu vil det framdeles gå bra. Men så fort du beveger det utenfor denne skjermen havner du fort ned under 5FPS, og dette er normalt for Direct3D. OpenGL har ikke dette problemet. Dette står rimelig godt forklart i stickytråden hvis jeg ikke husker feil, en av "bonusene" ved å kjøre vindu i openGL vil f.eks. være at man kan kjøre spill over flere skjermer uten "span" eller liknende. Hvis ikke, rist meg godt for dette har jeg pratet/nevnt i MANGE år nå Det er en av hovedgrunnene til at Vista kan bli litt bekymringsfullt, det har blitt nevnt bedre flerskjermaksellerering men vi får se. Endret 24. juni 2006 av Boye Lenke til kommentar
redsword Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 hva synes du jeg skal gjøre da? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hva er det du vil gjøre? Du har to alternativer dersom du ikke klarer å få WOW til å kjøre i openGL: #1 Bytte primary skjerm slik at WOW spilles på den andre skjermen, eller leve med det. #2 Kjøre "span" mode (se sticky), hvor du i praksis tar en stor oppløsning og strekker ut over begge skjermene. Windows tror du fortsatt bare kjører en skjerm, men skjermdriverene strekker dette i praksis ut over begge skjermkort utgangene. Du får derfor 100% hardware Direct3D aksellerering over begge skjermer. Problemet er derimot at Windows ikke aner mer enn 1 skjerm - maksimerer du f.eks. et vindu, vil den strekkes over begge skjermer. Oppgavelinjen (Windows taskbar) strekkes også ut over begge skjermer. Du må strengt talt manuelt sette vinduer selv som du vil. ATi kaller det "stretch horizontally to..." og velges ifra CCC -> Display og ved å høyreklikke på f.eks. din venstre skjerm. nVidia har liknende muligheter ved å klikke på nVidia ikonet nederst til høyre i taskbar ("Horizontal span" eller noe liknende). Lenke til kommentar
Boye Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Nå gjorde jeg akkurat et raskt søk, og fant ut at du kanskje... (kan ikke bekrefte dette selv da jeg ...spiller Guild Wars selv ... kan kjøre WOW i openGL likevel. Høyreklikk på WOW ikonet ditt, og velg "Properties". Du skal legge til "-opengl", f.eks.: "C:\Program Files\World of Warcraft\Launcher.exe" -opengl Skal du ha vindu, gjør følgende: "C:\Program Files\World of Warcraft\Launcher.exe" -opengl -windowed Si gjerne ifra hvis dette fungerer. Får du openGL er problemet ditt løst. Endret 25. juni 2006 av Boye Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
redsword Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 jeg skrev inn -opengl -windowed så nå funker det tusen takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg