Gå til innhold

Kjøling til XFX GeForce 7900GT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Advarsel om 7900GT, og spes. fabrikk overklokkede 7900GT:

To all people who are seeing flickering desktop screens followed by a hang up/ restart...the IC's for your memory have been damaged. When you get a new 7900 GT DO NOT use it unless you sink the IC's outlined in the pic below. These chips produce a lot of heat and if you touch them during load, they are near melting. People have literally BURNED these chips due to excessive overclocking but even at stock settings they are highly vulnerable to dying out. One of My 7900 GT's died on me after three days of use even though I had sinked the chips and the VRAM was not voltmodded.

post-10814-1151191664_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Scortech: Bråker det mye med den medfølgende kjølingen? (Jeg kjører med for det meste zalman kjølere som er veldig stillegående

ja for å være helt ærlig så bråker den..Skulle gjerne ha byttet vifte/kjøler på den.men gidder rett og slett ikke..Ikke ennå ihvertfall.hehe

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Hehe ja er enig der, først tenkte jeg at den vifta ikke kunne bråke så vilt. Men så tok jeg å stoppet vifta en liten stund, og jammen ble det stille! Så blir nok en Zalman VF900-Cu kjøler på meg om ikke så altfor lenge...

At ikke XFX kan sette på noen bedre vifter! :thumbdown:

Edit: Eller noen form for viftestyring/turtallshastighets option i kontrollpanelet..

Endret av Risern
Lenke til kommentar
Advarsel om 7900GT, og spes. fabrikk overklokkede 7900GT:

To all people who are seeing flickering desktop screens followed by a hang up/ restart...the IC's for your memory have been damaged. When you get a new 7900 GT DO NOT use it unless you sink the IC's outlined in the pic below. These chips produce a lot of heat and if you touch them during load, they are near melting. People have literally BURNED these chips due to excessive overclocking but even at stock settings they are highly vulnerable to dying out. One of My 7900 GT's died on me after three days of use even though I had sinked the chips and the VRAM was not voltmodded.

6377124[/snapback]

Vil dette si at jeg bør ha egne kjølere til de brikkene på det bildet, for eksempel noe liknende skjermkort-minne kjølerene du får med kjøleren min? Eller noe liknende disse?

Lenke til kommentar
Du kan styre viftehastigheten ved hjelp av rivatuner.

6377588[/snapback]

Kunne du utdype dette? For jeg har lastet ned RivaTuner fra http://www.nvworld.ru/ nå, men jeg finer ikke noen plass jeg kan stille på viftehastigheten. Det kommer også opp at jeg bør oppdatere RivaTuner versjonen min pga. at jeg har en nyere driver til skjermkortet. Og en ting til, går det an å få RivaTuner til å styre viftehastigheten automatisk, slik at hvis den blir for varm, så stiller den farten opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...