strykejern Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Jeg har nå bestilt et XFX GeForce 7900GT 520M Xtreme 256MB. Før har jeg hatt et ATI Radeon 9600 PRO Atlantis med denne kjøleren på. Det jeg lurer på nå er, vil denne kjøleren være nok til å kjøle ned dette nye skjermkortet? På forhånd takk Edit: Kanskje denne er i feil forum, flytt den hvis jeg har plassert den feil... Endret 24. juni 2006 av strykejern Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 7900 - brikkene er varme, men med en vifte så kanskje du får akseptabel temp og. Om du får den til å passe er jeg derimot usikker på. Lenke til kommentar
strykejern Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Om du får den til å passe er jeg derimot usikker på. 6376644[/snapback] Kunne du utdype det litt? For det er et eget feste til Nvidia kort med i pakken... Endret 24. juni 2006 av strykejern Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Ut ifra det jeg kan se så er den kjøleren til AGP kort..Og ikke til PCI Express kort som du har bestilt..Forresten jeg har samme kortet som du har bestilt:-) Lenke til kommentar
strykejern Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Jaja, jeg får vel bare prøve og se om det passer da Scortech: Bråker det mye med den medfølgende kjølingen? (Jeg kjører med for det meste zalman kjølere som er veldig stillegående ) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Kjøleren bråker noe forferdelig på fullt, og jeg har ikke funnet noen måte å justere den på heller (ikke det at jeg har prøvd - byttet kjøler istedet). Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Advarsel om 7900GT, og spes. fabrikk overklokkede 7900GT: To all people who are seeing flickering desktop screens followed by a hang up/ restart...the IC's for your memory have been damaged. When you get a new 7900 GT DO NOT use it unless you sink the IC's outlined in the pic below. These chips produce a lot of heat and if you touch them during load, they are near melting. People have literally BURNED these chips due to excessive overclocking but even at stock settings they are highly vulnerable to dying out. One of My 7900 GT's died on me after three days of use even though I had sinked the chips and the VRAM was not voltmodded. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Scortech: Bråker det mye med den medfølgende kjølingen? (Jeg kjører med for det meste zalman kjølere som er veldig stillegående ja for å være helt ærlig så bråker den..Skulle gjerne ha byttet vifte/kjøler på den.men gidder rett og slett ikke..Ikke ennå ihvertfall.hehe Endret 24. juni 2006 av Scortech Lenke til kommentar
Risern Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Hehe ja er enig der, først tenkte jeg at den vifta ikke kunne bråke så vilt. Men så tok jeg å stoppet vifta en liten stund, og jammen ble det stille! Så blir nok en Zalman VF900-Cu kjøler på meg om ikke så altfor lenge... At ikke XFX kan sette på noen bedre vifter! Edit: Eller noen form for viftestyring/turtallshastighets option i kontrollpanelet.. Endret 25. juni 2006 av Risern Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Du kan styre viftehastigheten ved hjelp av rivatuner. Lenke til kommentar
strykejern Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Advarsel om 7900GT, og spes. fabrikk overklokkede 7900GT: To all people who are seeing flickering desktop screens followed by a hang up/ restart...the IC's for your memory have been damaged. When you get a new 7900 GT DO NOT use it unless you sink the IC's outlined in the pic below. These chips produce a lot of heat and if you touch them during load, they are near melting. People have literally BURNED these chips due to excessive overclocking but even at stock settings they are highly vulnerable to dying out. One of My 7900 GT's died on me after three days of use even though I had sinked the chips and the VRAM was not voltmodded. 6377124[/snapback] Vil dette si at jeg bør ha egne kjølere til de brikkene på det bildet, for eksempel noe liknende skjermkort-minne kjølerene du får med kjøleren min? Eller noe liknende disse? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Du skal egentlig ikke trenge det mm. du skal overklokke/vmodde. Jeg har ikke det selv, og kjører kortet på 655/885 24/7 uten problemer nå. Lenke til kommentar
strykejern Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Du kan styre viftehastigheten ved hjelp av rivatuner. 6377588[/snapback] Kunne du utdype dette? For jeg har lastet ned RivaTuner fra http://www.nvworld.ru/ nå, men jeg finer ikke noen plass jeg kan stille på viftehastigheten. Det kommer også opp at jeg bør oppdatere RivaTuner versjonen min pga. at jeg har en nyere driver til skjermkortet. Og en ting til, går det an å få RivaTuner til å styre viftehastigheten automatisk, slik at hvis den blir for varm, så stiller den farten opp? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hvis du går på system settings -> Fan Lenke til kommentar
strykejern Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Hvis du går på system settings -> Fan 6398307[/snapback] Jeg prøvde det, men den går like fort, selv om jeg setter alle på det laveste... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå