Gå til innhold

What to choose (Hjemmekino)

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny leilighet som drives og pusses opp, å fikk igjen litt penger på skatten så tenkte jeg kunne kjøpe meg ett helt 'ok' hjemmekino anlegg!

Vil helst ha en alt-i-ett pakke da jeg kan null & niks med lyd (Svar som optiske\coaxiske\analogiske monster ledninger med mellomtone elementer sier meg ingen verdens ting)

Har en Pioneer TV uten høytalere, en Xbox360 som skal kobles til.

Det er vel det egentlig så sant det er med DVD spiller i den pakken jeg velger.

Så har da funnet en par stk her som jeg lurer på om er helt ok til dagligdags bruk!

Sony

JVC

Z-5500

Har lagt merke til at så å si alle skryter av dette 5500 anlegget!

Men tingen er at det må se pent ut når man har dame som er så opphengt i design & utseende at hun kjøpte seg MacBook bare fordi den var så fin! (Blir nesten ikke brukt untatt til litt surfing) Så den Z5500 er nok ikke noe som faller i smak hos henne. Og ja, jeg er litt enig selv.. vil at det skal se pent ut!

Jeg har funnet en test der de Sony & JVC har fått 5/6 på terningen

Så da er altså spørsmålet til de av dere som kan dette her.

Er de her helt 'ok' anlegg til vanlig bruk! Noe jeg nesten regner med grunnet den testen, eller fins det noen bedre i ca samme pris klasse uten at man bygger det selv.

Jeg trenger ikke super entusiast lyd da blokk-leiligheten jeg flytter inn i er full av gamle damer, men man vil selvsagt ha det beste man kan få tak i til den prisen man har tenkt seg når man først skal kjøpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utseende er viktig, og det samme er ytelse. Har nettopp kjøpt meg denne:

http://www.samsung.com/no/products/homethe...re/ht_xq100.asp

Er storfornøyd med hele pakka. Utseende, lyd og bilde er fantastisk til prisen. Dvdspilleren oppskalerer til 720p og 1080i igjennom HDMI-kontakten.

Fikk 6 av 6 i bladet hjemmekino.

6383767[/snapback]

jepp, leste testen på det der i dvd&hjemmekino, virket veldig lovende iforhold til pris. :)

Lenke til kommentar

Selv har jeg dårlig erfaring med trådløse bakhøyttalere. eneste "anlegget" som jeg har sett og som ikke har hatt problemer med overføringen er et pioneer anlegg. Man må huske at det er en hvis begrensning på hvor mye man får sendt over det trådløse.

Forresten nevner du ikke noe om budsjettet ditt. Hadde vært fint å kunne forholde seg til en øvre grense når man skal "hjelpe" litt.

Selv ville jeg nok aldri kjøpt logitech anlegget til stuebruk. Noen vil sikkert prøve å skyte meg for dette her men det er jo et pc anlegg. Det er bra men jeg ville aldri ha kjøpt det.

Jeg ser at du sier at du trenger dvdspiller men du har jo xbox 360. Denne har jo innebygget dvdspiller men trenger du noe annet? f. eks en dvdopptaker for å ta opp filmer osv? Eller klarer du deg med xbox'n? Saken er den at på kompakte hjemmekinoanlegg ( som jeg liker å kalle dem ) så er dvdspiller innebygget i forsterkeren. Dette byr både på fordeler og ulemper. Fordelene er f. eks at man sparer plass og får en fjernkontroll. Ulempen er at når f. eks dvdspillern går så må man levere inn hele sullamitten.

Har du også koblet opp pcn mot tvn og skal kjøre musikk og film derifra?

Saken er også den at kompaktanlegg har minimalt med innganger og utganger. Nå er jo dette veldig enkelt å fikse siden du har xbox360. vet ikke om du har tenkt på det men hvis du har nettverk hjemme. f. eks trådløst kan du koble xbox360 opp mot pcn hvis pcn har mediacenter. Da hentes all musikk/filmer fra pcn og over til xbox360.

Hmmm.. nå har jeg vel gått litt langt ut på offtopic men uansett.

Oppsummerer det med dette:

Hva er ditt budsjett?

Lenke til kommentar
Selv har jeg dårlig erfaring med trådløse bakhøyttalere. eneste "anlegget" som jeg har sett og som ikke har hatt problemer med overføringen er et pioneer anlegg. Man må huske at det er en hvis begrensning på hvor mye man får sendt over det trådløse.

Forresten nevner du ikke noe om budsjettet ditt. Hadde vært fint å kunne forholde seg til en øvre grense når man skal "hjelpe" litt.

Selv ville jeg nok aldri kjøpt logitech anlegget til stuebruk. Noen vil sikkert prøve å skyte meg for dette her men det er jo et pc anlegg. Det er bra men jeg ville aldri ha kjøpt det.

Jeg ser at du sier at du trenger dvdspiller men du har jo xbox 360. Denne har jo innebygget dvdspiller men trenger du noe annet? f. eks en dvdopptaker for å ta opp filmer osv? Eller klarer du deg med xbox'n? Saken er den at på kompakte hjemmekinoanlegg ( som jeg liker å kalle dem ) så er dvdspiller innebygget i forsterkeren. Dette byr både på fordeler og ulemper. Fordelene er f. eks at man sparer plass og får en fjernkontroll. Ulempen er at når f. eks dvdspillern går så må man levere inn hele sullamitten.

Har du også koblet opp pcn mot tvn og skal kjøre musikk og film derifra?

Saken er også den at kompaktanlegg har minimalt med innganger og utganger. Nå er jo dette veldig enkelt å fikse siden du har xbox360. vet ikke om du har tenkt på det men hvis du har nettverk hjemme. f. eks trådløst kan du koble xbox360 opp mot pcn hvis pcn har mediacenter. Da hentes all musikk/filmer fra pcn og over til xbox360.

Hmmm.. nå har jeg vel gått litt langt ut på offtopic men uansett.

Oppsummerer det med dette:

Hva er ditt budsjett?

6392881[/snapback]

Fikk igjen litt over 5 lapper på skatten, så noe særlig mer vil jeg ikke bruke.

Kan vel kanskje legge til 1-2 lapper ekstra om man finner noe veldig bra, men der går grensen. Trenger ikke noen DVD opptager.

Men kjøpte meg nye hjemmekino bladet her en dag å leste testen om det Samsung anlegget linket til over her. Lurer på om det kanskje ikke blir ett sånn ett på meg. Så pent ut, og spiller nok bra nok for meg.

Er det Samsung settet sonefritt? Har vel 300 dvd filmer som er sone 1.

Vil ikke ha den gamle DVD spilleren om jeg ikke må ta det tar for mye plass. Så ett slikt kompakt anlegg hadde passet meg best.

Xbox brukes bare til spilling, og musikk brennes ut på cd'er. Evt koble til den bærbare PC'n til anlegget om det går.

Utseende er viktig, og det samme er ytelse. Har nettopp kjøpt meg denne:

http://www.samsung.com/no/products/homethe...re/ht_xq100.asp

Er storfornøyd med hele pakka. Utseende, lyd og bilde er fantastisk til prisen. Dvdspilleren oppskalerer til 720p og 1080i igjennom HDMI-kontakten.

Fikk 6 av 6 i bladet hjemmekino.

6383767[/snapback]

Hvor kjøpte du dette? Fant det bare på shg.no

Skulle likt å sett det med egne øyne før man gikk til innkjøp

Endret av Drunk In Public
Lenke til kommentar

Kan gjøres sonefri ja. Se HT-P1200. Designet er veldig likt de ovale tvene Samsung har i sortimentet. I mine øyne er de veldig "lekre".

Kjøpte selv fra Shg. Ikke lagervare men likevell tok det bare 3 dager før henteslippen lå i posten.

Aldri hørt bedre lyd i denne prisklassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...