Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

1 langt pip og to korte pip

Anbefalte innlegg

Det er det mitt asus m2n32-sli deluxe gir ifra seg når jeg prøver å skru på, kommer ikke noe annet enn svart skjerm. alt i systemet er nytt, prøvde å ta ut skjermkorte og starte uten, samme problem. bør jeg prøve en annen pci port? var så trangt å komme til i den nederste at jeg har ikke prøvd det enda=)

<edit>har nå testa begge pci portene samme problemet, all strøm er koblet til og alle vifter sviver, prøvde å bytte plass på rammen samme problem da og. uff, gir opp snart.<\edit>

Endret av oleseglem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 Ghz BOXED Socket AM2 Dual-Core Her

Asus M2N32-SLI DX S-AM2 nForce 590-SLI ATX/2xPCI-E/Lyd/2xGbLAN/1394/SATA Raid her

MIST 500W strømforsyning ATX 2.2, 20/24 pins her

2x Samsung Spinpoint P120S 250GB S-ATA II 8MB cache, 7200RPM, NCQ, Noise Guard her

OCZ DDR2 2048MB Value Pro Series PC-4200 2x1024MB 533MHz. (4.4.4.8) her

NEC DVD-brenner ND-3550 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk her

XFX GeFORCE 7900 GTX 512MB GDDR3 PCIe xTreme, 675/1700MHz, 2xDVI, HDTV her

Endret av oleseglem
Lenke til kommentar
Slå opp i brukermanualen til hovedkortet og se hva pipekoden betyr.

Forsøk annen plasséring av minnebrikkene.

Hilsen,

efikkan.

6377804[/snapback]

har forsøkt å replassere minnebrikker, det samme problemet da. Står ingenting om hva lydene betyr i brukermanualen, har lett og lett. Finner bare på internett til diverse bioser, den som går mest igjen ved disse pipene har med video å gjøre.

Takk for all hjelp så langt

Endret av oleseglem
Lenke til kommentar

men du sier jo at du ikke får bilde så jeg vet ikke hva folk her på forum vil hinte til om at det er minne brikkene for det er det ikke.

Til alle her på forum start pcn uten RAM i da vil dere bli overasket at pcn viser bilde og at du kan gå in på biosen.

enten har du et defekt skjermkort, (prøv i en annen pc en venn sin kansje)

eller så er North-Bridgen din død på PCI-x16 kotroleren(lite tvilsomt)

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar

takker for alle svar, beklager dette svaret kom sent men kom akkuratt hjem fra roskilde(var fett forresten ;) ). Jeg skal fortsette å prøve, kommer tilbake når jeg har funnet løsningen, slik at andre som sliter med det samme kan lese.

Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail til netshop og forklarte saken, da fikk jeg følgende svar:

"Dessverre er det et kompatibilitets problem mellom hk og minne brikkene. Dersom dere har eller får låne et annet sett brikker vil maskinen kunne starte opp, slik at dere kan oppdatere bios, og fikse problemet."

Så er nå på jakt etter noen minnebrikker, kommer tilbake og raporterer etterpå.

Lenke til kommentar

Prøvde nettopp uten ram ingen forskjell. Sikker på at det går an å starte en pc uten ram? Har lest litt rundt, finner bare folk som sier det ikke går. Sorry hvis jeg tar feil. Snakka også me en kammerat som fikk ødelagt rammen en gang, han sa han ikke fikk opp noe.

Endret av oleseglem
Lenke til kommentar
Prøvde nettopp uten ram ingen forskjell. Sikker på at det går an å starte en pc uten ram? Har lest litt rundt, finner bare folk som sier det ikke går. Sorry hvis jeg tar feil. Snakka også me en kammerat som fikk ødelagt rammen en gang, han sa han ikke fikk opp noe.

6441770[/snapback]

uten ramen fikk du det samme pipene? hvist ja prøv en gang med RAM i men uten skjermkort jeg vil bare se om du får no forskjell

Lenke til kommentar

Det viste seg at problemet laa i rammen, men har proevd og oppdatere bios til nyeste versjon uten merkbart resultat, samme feilen oppstaar naar jeg setter inn de gamle(nye) brikkene igjen. Noen tips? be om aa faa bytte ram kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...