Gå til innhold

droppes prisene til amd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var snakk om slutten av juni/begynnelsen av juli.

6376820[/snapback]

Det er det jeg har "hørt" også.

Så på litt CPU priser i kveld og ble litt overrasket:

S939 4000+ til 1395.-

S939 X2 4200+ til 2836.-

5000+ er jeg rimelig sikker på ikke har endret seg av betydning, den har jeg virkelig fulgt med på pga. at en kamerat "truer" med å kjøpe en.

Er da ikke så lenge siden jeg brukte i alle fall 2 og en halv lapp for min 4000+??

For ikke å snakke om 3500/3700/3800 de er jo virkelig blitt billige, eller har de vært det en stund?

Trodde jeg fulgte med på CPU priser men nå er jeg virkelig ikke sikker lenger, noen som vet de har fulgt godt med og husker riktig? Noen som har skrevet ned eller tatt noe screenshots av en nettbutikk eller brukt en eller annen sånn prisvarsel tjeneste på noe cpu i den aller siste tiden?

Endret av larskrru
Lenke til kommentar

Hei!

AMD har dumpet prisene på enkeltkjerneprosessorene, og dobbelkjerneprosessorene skal følge etter cirka når Conroe kommer. Noen har sagt den 25. andre den 28. neste måned.

Da vil nok en X2 5000+ komme ned mot 3100 kr, som vil være et veldig bra kjøp.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Var snakk om slutten av juni/begynnelsen av juli.

6376820[/snapback]

Det er det jeg har "hørt" også.

Så på litt CPU priser i kveld og ble litt overrasket:

S939 4000+ til 1395.-

S939 X2 4200+ til 2836.-

5000+ er jeg rimelig sikker på ikke har endret seg av betydning, den har jeg virkelig fulgt med på pga. at en kamerat "truer" med å kjøpe en.

Er da ikke så lenge siden jeg brukte i alle fall 2 og en halv lapp for min 4000+??

For ikke å snakke om 3500/3700/3800 de er jo virkelig blitt billige, eller har de vært det en stund?

Trodde jeg fulgte med på CPU priser men nå er jeg virkelig ikke sikker lenger, noen som vet de har fulgt godt med og husker riktig? Noen som har skrevet ned eller tatt noe screenshots av en nettbutikk eller brukt en eller annen sånn prisvarsel tjeneste på noe cpu i den aller siste tiden?

6377311[/snapback]

du kan trykke på "prishistorikk" i prisguiden

Lenke til kommentar

De dropper prisene for å ikke tape markedsandeler til intel.. leste tidliere om en ny amd design i 2007, og om noe triks med drivere de kunne finne på til de eksisterende x2 cpuene for å øke ytelse. Men regner med prisene vil holde seg slik til de på nytt får ett eller annet overtak på intel cpuene og kan få litt input på markedet selv igjen.

Lenke til kommentar
Forblir prisene så lave også da eller? Stiger prisene senere?

6383887[/snapback]

Prisene forblir nok lave ivertfall ut året vil jeg tro.

De dropper prisene for å ikke tape markedsandeler til intel.. leste tidliere om en ny amd design i 2007, og om noe triks med drivere de kunne finne på til de eksisterende x2 cpuene for å øke ytelse. Men regner med prisene vil holde seg slik til de på nytt får ett eller annet overtak på intel cpuene og kan få litt input på markedet selv igjen.

6383951[/snapback]

K8L kommer 1. kvartal 2007. Det er rykter om at AM2-cpuene har innebygget funksjon som øker ytelsen for dobbelkjerner ja. Med så lave priser vil de nok tilby mer for pengene enn Conroe, for jeg tror at Intel må holde prisene på Conroe oppe, siden de har et stort lager med gamle Netburst(P4) som må selges ut.
Lenke til kommentar
Forblir prisene så lave også da eller? Stiger prisene senere?

6383887[/snapback]

Prisene forblir lave en stund, før de synker enda mere, eller prosessorene blir faset ut til fordel for raskere modeller som går inn i samme prissegment. Markedet og kunkurransen med Intel tillater ikkje AMD å øke prisene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...