Gå til innhold

kjerringråd for hårtap?

Anbefalte innlegg

Sliter med arvelig hårtap som følge av dårlig genetisk materialle fra min far *galgehumor*. Noen som vet forebyggende ting for dette?

Skal innom en klinikk for å se om håret bakpå skallen kan bli litt tykkere for det er relativt tynt i forhold til hva det burde være. Foran på issen er det litt blant, men det går bra, for det ser bra ut på meg (vendt meg til det)

Noen som vet priser på slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke enig med oivind_dahle, jeg ser IKKE på nynazister som mer begavede enn andre, heller motsatt.

Men allikevel, er det så ille å bli naturlig skallet? Bare ligg unna hentesveis og kompanserings-skjegg/hestehale, så er vel skallethet bare ett tegn på høyt testosteron-nivå

Lenke til kommentar

Har hørt at enkelte jenter vasket håret i en blanding av øl og eggeplommer for å et sunt hår i gamledager (Catherine Zeta-Jones sverger vistnok til det samme), men setter selv ingen lit til dette. Det gjør jeg igrunn ikke til meste parten av "kjerringråd".

Lenke til kommentar
Vi måtte lese boka "Hermann" på skolen for ikke lenge siden. Der var også øl rådet for å motvirke hårtap. Om det var det å bade håret i øl, eller å drikke øl er jeg ikke sikker på.

6376476[/snapback]

Tipper dette bare er et tåpelig argument fra gamle gubber med lite hår for å få drikke masse øl.

Hvertfall, så vet jeg ikke hvor kraftig du er rammet av hårtap. Om tilfellet skulle bli at du ikke bruker parykk e.l. hjelpemidler, så for all del ikke begyn med noe "hentesveis"-greier! :)

I dette tiåret er jo moten også så grei at man fint kan være nesten skallet på hodet uten å bli uglesett. Synes det ser langt bedre ut med skallete/veldig, veldig kort hår enn eminente hentsesveis-løsninger på menn med lite hår, da spesielt om de er over 30. Men vil tro det samme gjelder deg også som 20 åring (?)

Lenke til kommentar
Sliter med arvelig hårtap som følge av dårlig genetisk materialle fra min far *galgehumor*. Noen som vet forebyggende ting for dette?

Skal innom en klinikk for å se om håret bakpå skallen kan bli litt tykkere for det er relativt tynt i forhold til hva det burde være. Foran på issen er det litt blant, men det går bra, for det ser bra ut på meg (vendt meg til det)

Noen som vet priser på slikt?

6375896[/snapback]

Jeg har sett reklamer for kurer som skal hjelpe i 70% av tilfellene, men alle proffessorer o.l. mener at det er umulig å unngå. IKKE start med tupé! :tease:

Dessuten har jeg lest i Illustrert Vitenskap at anlegg for håravfall ligger i X-kromosomet og arves fra moren. Så hvis din onkel ikke har håravfall, skal du i prinsippet slippe. Det ser heldigvis ut som om dette er tilfellet i min familie. Pappa har måne, mens eldstebror ikke har fått det enda, selv om han er eldre enn pappa var da han startet å miste håret.

Hvis det skulle skje med meg, kommer jeg til å gjøre alt jeg kan.

Lenke til kommentar
likevel lyst å forebygge det i et ti år, og så se om det spilte noe rolle

6376038[/snapback]

Vel, hårtransplantasjon... Eller lev med det.. Du er ikke alene. Det er sånn som kommer med alderen. Bare ikke skaff deg hentesveis... Det er ingenting som er mer harry enn hentesveis. Se det på den positive siden. Du slipper jo frisørregningen... :!: Vet selv at jeg kommer til å miste håret i løpet av noen år. Menneh, gidder ikke stresse med det. Da slipper jeg iallefall å bli spurt etter leg på uteplasser.. :w00t:

Lenke til kommentar
Ikke enig med oivind_dahle, jeg ser IKKE på nynazister som mer begavede enn andre, heller motsatt.

6375997[/snapback]

Altså, de fleste nynazister lider ikke av hårtap. De klipper det selv. :p

6378142[/snapback]

og jeg skrev innlegget mitt med tanke på at oivind_dahle oppfordret trådstarter til å fjerne håret selv.

Lenke til kommentar

Det finnes jo et legemiddel mot hårtap, sikkert med varierende resultat riktig nok. Har sett reklame for det på apoteket. Burde kanskje høre med legen din. Om skallethet blir fint er jo veldig avhengig av formen på hodet ditt. Generellt synes jeg det er finere med litt hår, enn ingenting. En god frisør kan få det meste til å se bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...