Khalifen Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Ja, jeg har funnet en notebok jeg ønsker meg, men den koster over 200kr. Derfor lurer jeg, siden bøker ikke har mva., om notebøker har mva.. Noteboka Endret 24. juni 2006 av king_of_kong Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Nei, det er garantert ikke toll. men om det er merverdiavgift/moms, er noe helt annet. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Det var det det het... Lenke til kommentar
valentino Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Siterer fra Forskrift (Nr. 19) om gjennomføringen av avgiftsfritaket for bøker. § 1. Registreringspliktige næringsdrivende skal ikke svare merverdiavgift av sin omsetning av bøker i siste ledd. Det samme gjelder ved omsetning av parallellutgaver av bøker utgitt som lydbøker. § 2. Avgiftsfritaket etter forskriftenes § 1 omfatter ikke omsetning av 12. Noteblad, notehefter, notebøker. Avgiftsfrie er likevel sangbøker selv om de inneholder noter. Det er nok fare for at du må betale mva på noteboken du ønsker. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Hmm... Kanskje den går som sangbok? Det står jo iallefall som det. Hmm... Har jo lyst på boka, så da kan jeg jo sikkert bestille en gang Lenke til kommentar
qwert Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Ja, jeg har funnet en notebok jeg ønsker meg, men den koster over 200kr. Derfor lurer jeg, siden bøker ikke har mva., om notebøker har mva..Den prisen er inkludert finsk MVA (enten 22% eller 8%), så hvis du får dem til å trekke fra denne (ikke alle som har rutiner for slikt på salg til utenfor EU) så kan det hende den er under grensa uansett (og dermed momsfri til Norge). Send dem en mail og hør. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Det er da jammen sært at man skal måtte betale moms på en bok med noter, men ikke hvis det er litteratur... Bør jo være pen "kultur" begge deler.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå