Gå til innhold

thermaltake er det kvalitet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er også av samme mening som Big SturL: Jeg har aldri sett eller hørt om et kvalitetsprodukt fra TT og de som er i nærheten er kraftig overpriset.

Mine observasjoner er at TT tar gode eksisterende design, (som de av Thermalright), lager billigere og ofte teknisk dårligere versjoner og selger billigere. I mange situasjoner er det greit nok (Jeg har bla kjøpt billige Spark7 og to Silent Boost), men er du villig til å bruke et par kroner mer får du høyere kvalitet av andre merker. Ytelsen trenger ikke være proposjonalt med prisen, så om TT er noe for deg er det ofte lommeboka som bestemmer, men f.eks en kjøler frest ut av en hel blokk gir en helt annen kvalitetsfølelse enn en "stacked-finn" versjon.

Jeg gav TT en sjanse et par uker siden med Tsunami og BigTyphoon men ble suffet av begge. (Eller, egentlig var det hva jeg forventet) Kabinettet var bare latterlig til den prisen og kjøleren bråker som en tyfon.

EDIT: Glemte URL'en.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6149867

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt problemer med de Thermaltake-produktene jeg har hatt. Det eneste jeg ikke kommer til å kjøpe fra dem mer er vifter, for de er så som så. Men Bigwater, GPU-blokk til sådan osv. har jeg ikke hatt noen problemer med hittil... Problemet til Thermaltake (og flere andre tilbehørsprodusenter) er at de legger til tivolilys på så å si ALT. Kabinettene deres er det vel egentlig ikke noe galt med heller. Det er helt sikkert ikke dem selv som produserer dem. Før i tiden var Thermaltake Xaser intet annet enn modifisert chieftec dragon-kabinetter. Jeg regner med at Tt gjør som veldig mange andre merkevarer: benytter seg av en basisdesign fra en produsent, gjør sin egen vri og ber produsenten lage en serie i deres navn. F.eks. MIST har gjort dette (og hvem sier at MIST har crap?). Så til tider betaler man mest for navnet. At Tt da har hatt uflaks med noen underleverandører (les: STERKT varierende kvalitet på BW), betyr ikke at alt er møkka. Og hvor viktig er det egentlig at et kabinett er så jævlig "bra"? Det er jo en statisk ting som stort sett står der i fred uten mer hokus pokus. Skal man snakke om kvalitet på kabinetter er det snakk om: luftstrøm og evt. døren foran brønner (og for støydempingfans: hvordan dempingen er utført). Alt annet er "luksus" i mine øyne. Selvfølgelig har utseendet en god del å gjøre, men det er opptil øyet som ser (evt. dama/kona til eier ;) ). Selv vurderer jeg et Bzerk Mesh-kabinett fordi det er billig og ser bra ut med god lufting :tease:

OT: JohndoeMAKT: ser i siggen din at "det ikke heter viss". Viss er nynorsk for dersom. Link :thumbup:

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...