The Ghost Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Kommer nVidia G80 til norge innen 1 oktober ?? Fant heller ingen info om G80 på nvidia.com rart WoOOo innlegg 800 Endret 24. juni 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Kommer nVidia G80 til norge innen 1 oktober ?? G80 blir nok tilgjenglig i norske butikker på lanseringsdatoen, men nøyaktig dato er ennå uvist. Iløpet av høsten-vinteren om dem ikke støter på større problemer. Fant heller ingen info om G80 på nvidia.com rart Det er fordi det er et uannosert produkt. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Men tror du den kommer før HWlan eller skal jeg bare kjøpe meg et 7900gt/gtx ? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Etter at jeg har sett på profilen din så antar jeg at du har tenkt å bygge opp en helt ny PC. Et 7600GS/GT vil nok holde deg greit frem mot neste generasjons kortene. Men hvis du skal ha et kort i dag for å vare hadde jeg vurdert Radeon X1900XT. Siden DX10 vil være Windows Vista ekslusivt vil nok ta ekstra langt tid før denne funksjonaliteten vil bli tatt i bruk i spill i noe særlig grad. Men den ekstra ytelsen disse kortene vil ha vil nok komme godt med for fremtidige spill som UT2007 og Crysis. Spørs nå også på hvor kravstor du er. Endret 24. juni 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Jeg har hørt rykter om at G80 har blitt forsinket, men alt er rykter. Dessuten skal vel strømforbruket være enormt? Men jeg gleder meg til tester. DirectX10 er ikke en stor nyhet. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Ikke en stor nyhet? 6377847[/snapback] Ja, hehe. må si jeg reagerte på denne også. DX10 er vel uten tvil den største/viktige oppgraderingen av DX vi har hatt på mange interasjoner. Ikke nødvendigvis de nye effektene som er mulig i DX10, men heller det at pg.a DX er laget fra grunnen opp uten bakoverkompatabilitet så blir det mye midnre overhead, og dermed også bedre ytelse. Det har ingen tidligere oppgraderinger av DX gitt fram til nå, og ytelse/effektivitet vil jeg påstå er det aller viktigste som vi kan få i en ny DX versjon DX10 blir dog ikek støttes av windows før Vista, som kommer rundt årsskiftet hvis det ikke blir enda flere forsinkelser. G80 har ikke fastsatt lanseringsdato. Den kommer sansynligvis i butikkene her i Norge omtrent samtidig som resten av verden, skal vi tro det som sies. Tidligst på høsten blir det spekulert, men kanskje så sent som mot fjerde kvartal i år. -Stigma Endret 25. juni 2006 av Stigma Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Godt og informativt innlegg, Stigma. Skulle gjerne likt og sett at G80 kom tidligere, men man kan ikke faa i pose og sekk her i verden. Endret 25. juni 2006 av Mr.SS Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Ja, DX10 samt sammen med den nye driver modellen gir mye mer effektivitet. Dette gir mer ytelse og man kan utføre de samme effektene mer effektivt som gjør at spill utviklerene kan legge inn mer arbeid uten å bruke mer tid på det kontra DX9. Men foruten dette gir også DX10 større muligheter med ting som geometry shader, 2-veis pipelines, GPU som en shared ressurs og virtuel video minne og "ubegrenset" lange instruksjoner. To viktige ting her er mer general purpose og mindre avhengighet av CPU'en. Uten tvil er DX10 et stort skritt fremover. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Ja men da har jeg bestilt et 7600gt isteden for og heller venter litt på G80 Edit: jeg viste at DX10 kom med G80. Det effikan mente var kanskje at det ikke var noe nytt at DX10 kom med G80 korta Endret 25. juni 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå