Gå til innhold

Skatteetatens logo er irriterende!

Gjest Slettet+8745264

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppgitt, vil jeg si. Du leter etter provoserende ting i en logo som tilhører en etat du ikke liker noe særlig. Leter man etter noe, finner man det alltids, og det er bare tullete å henge seg opp i størrelsen på kakestykket, da det er et symbol.

Forresten er det ikke vanlig å ta noe særlig større stykker av en vanlig kake om gangen - kanskje logoen bare er en vanlig kake? :)

:p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264
Oppgitt, vil jeg si. Du leter etter provoserende ting i en logo som tilhører en etat du ikke liker noe særlig. Leter man etter noe, finner man det alltids, og det er bare tullete å henge seg opp i størrelsen på kakestykket, da det er et symbol.

Forresten er det ikke vanlig å ta noe særlig større stykker av en vanlig kake om gangen - kanskje logoen bare er en vanlig kake? :)

:p

6379914[/snapback]

Jeg lette ikke, det slo meg en dag jeg kjørte forbi skatteetaten. Skjønner nå at du tar denne tråden dødsseriøst, men ha nå litt friere tanker enn den politiske retningen du er tilhenger av. :)

EDIT: Det er en grunn til at jeg postet i OT-baren, og ikke under politkk. :)

Endret av Slettet+8745264
Lenke til kommentar

Har vel ingenting med hvilken politisk retning jeg er tilhenger av, skatt blir det uansett, og logoen kommer ikke til å bli forandret på noen år, regner jeg med.

Og ja, jeg tar det seriøst, og det gir også du uttrykk for i første post. Teit å komme og si at alt bare var fleip nå, plutselig.

Igjen; logoen sier noe om hva skatteetaten gjør, og kakestykkets størrelse er totalt irrelevant. Dette igjen har ingenting med mine politiske meninger, men meninger om logoer, design osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264
Dette igjen har ingenting med mine politiske meninger, men meninger om logoer, design osv.

6379973[/snapback]

Merket vel litt politisk ideologi fra din side komme frem litt over her men.. ;)

Om du tolket det seriøst, så tolket du det seriøst. Samme det.

Men; mener fremdeles kakestykket burde vært illustrert større. :)

Det var vel egentlig hele "poenget"..

Lenke til kommentar
,24/06-2006 : 21:40]Jeg finner skatteetatens logo veldig irriterende.

logo.gif

For meg betyr dette: "Vi tar en liten bit av din kake."

Jeg vet at dette er et statlig organ som kun utfører lover som er satt, men altså.. den kakebiten burde vært enormt mye større.

6375491[/snapback]

Du kan også tolke den som at den lille biten er det du bidrar til felleskapet og gjør at en får bortimot gratis utdannelse og gir alle like muligheter der.

(Men jeg er strengt tatt for litt skattesenking og litt privatisering selv... sånn sett.)

når vi først er innpå kakestykket, når får vi vår lille bit?

6380065[/snapback]

Går du på skole? Har du skadet deg og vært på sykehus?

Gikk du barnehagen som liten?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264
Du kan også tolke den som at den lille biten er det du bidrar til felleskapet og gjør at en får bortimot gratis utdannelse og gir alle like muligheter der.

Som sagt, ikke liten, men litt større. :D

Nok fjas, I'm out. :)

Lenke til kommentar
,24/06-2006 : 21:40]Jeg finner skatteetatens logo veldig irriterende.

logo.gif

Jeg vet at dette er et statlig organ som kun utfører lover som er satt, men altså.. den kakebiten burde vært enormt mye større.

6375491[/snapback]

*snipp*

når vi først er innpå kakestykket, når får vi vår lille bit?

6380065[/snapback]

Går du på skole? Har du skadet deg og vært på sykehus?

Gikk du barnehagen som liten?

6380105[/snapback]

Hva faen mener du med det? Jeg spørte på en "humoristisk" måte for og holde meg innpå temaet. Jeg godt i 20årene men har aldri tenkt godt over når vi får skattepengene for jeg aldri har virkelig trengt det så mye før som nå. Skjerp deg!

Lenke til kommentar
btw når for vi skattepengen tilbake ??

6380107[/snapback]

Når du knuser begge beina dine og må på sykehus, eller når du går på skolen...

Selvfølgelig, hvis du tenker at jeg har foreldre som har råd til privatskole så jeg trenger ikke å hjelpe de som ikke har det, eller at du aldri kommer til å bli syk og hvis du skulle du bli det så har du råd til privatsykehus så du trenger ikke hjelpe de som har mindre en deg så virker det sikkert ganske nytteløst, men da burde du oppsøke en sykolog eller no...

Jeg syns logon ser mer ut som "vi driver med tall"...

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Har faktisk aldri sett det på den måten. Trodde det bare var en tifeldig valgt logo.

6378571[/snapback]

Ingen ting er tilfeldig, INGENTING!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg finner skatteetatens logo veldig irriterende.

logo.gif

6375491[/snapback]

Det kan være at proposjonene på "ditt" kakestykke tilsvarer omvendt proposjonalt, de som ikke betaler en tøddel. Det viser hvor betydningsfull du er for velferdssamfunnet. Får ikke det deg til å føle deg verdifull da? :)

Lenke til kommentar
Ja hva skal vi med skatter? Hvem trenger vel veier, sykehus, skoler og bibliotek?

6379470[/snapback]

Vi trenger det vi får det bare ikke.

6387533[/snapback]

Ah stemmer, my bad, glemte at vi ikke har skoler eller veier i Norge.

6387546[/snapback]

Skolene ble bygget for mellom 10 og 20 år siden. finnes nesten ingen nye i skoler i Norge, og de har ikke hatt vedlikehold på den tiden heller. Og veiene ser jo ut som et rent helvete. Sykehusene er det for få av, men biblotekene er helt greie.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...