Gå til innhold

Skatteetatens logo er irriterende!

Gjest Slettet+8745264

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+8745264

Jeg finner skatteetatens logo veldig irriterende.

logo.gif

For meg betyr dette: "Vi tar en liten bit av din kake."

Jeg vet at dette er et statlig organ som kun utfører lover som er satt, men altså.. den kakebiten burde vært enormt mye større.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke gjør ikke noe det... Du deler jo med samfunet så får du ting som veier tilb.... Vent nå litt der er det bompenger.

Hmm Skol.. Nei Skolen min kan det ikke være spandert mye penger på(taket lekker over hele skolen)

Arg...

Lenke til kommentar
Er ikke gjør ikke noe det... Du deler jo med samfunet så får du ting som veier tilb.... Vent nå litt der er det bompenger.

Hmm Skol.. Nei Skolen min kan det ikke være spandert mye penger på(taket lekker over hele skolen)

Arg...

6375563[/snapback]

Sykehusene får litt penger, resten går vel til kaviar og sjampis til regjeringen. :hmm:

Lenke til kommentar
Ja hva skal vi med skatter? Hvem trenger vel veier, sykehus, skoler og bibliotek?

6379470[/snapback]

På skolen jeg gikk på før var det eneste jeg hørte "vi har ikke penger til det". Nye bøker ? Nei, det har vi ikke penger til. Vi måtte da bruke bøker som like godt kunne vært på museum. :hrm:

Lenke til kommentar
Ja hva skal vi med skatter? Hvem trenger vel veier, sykehus, skoler og bibliotek?

6379470[/snapback]

På skolen jeg gikk på før var det eneste jeg hørte "vi har ikke penger til det". Nye bøker ? Nei, det har vi ikke penger til. Vi måtte da bruke bøker som like godt kunne vært på museum. :hrm:

6379554[/snapback]

Er du klar over hvor mye det koster å drive mange tusen skoler, sykehus, eldrehjem osv. osv.? :)

Lenke til kommentar

Jepp det koster penger... Masse penger når de ikke brukes fornuftig.

Hadde skolen vært vedlikeholdt hele tiden i stede for slike skipertak man driver med nå hadde det vert mye billigere. Dessuten har man penger, men man nekter å bruke dem Staten tar mer enn den gir..

Endret av Aqidon
Lenke til kommentar

6379470[/snapback]

Ja hva skal vi med skatter når slikt kan finaniseres og drives mye mer effektivt av noen andre enn staten?

Trådstarter har helt rett, men jeg vil ikke si irriterende; jeg vil si provoserende. En ting skal de ha da. Logoen beskriver ihvertfall bedriften og det tjuveriet den bedriver.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Ja hva skal vi med skatter når slikt kan finaniseres og drives mye mer effektivt av noen andre enn staten?

Trådstarter har helt rett, men jeg vil ikke si irriterende; jeg vil si provoserende. En ting skal de ha da. Logoen beskriver ihvertfall bedriften og det tjuveriet den bedriver.

Jepp, la oss drive privat slik at folk med lite penger ikke får råd til behandling. </standardargument som er akk så viktig>

Jeg vil si at logoen er beskrivende, det er nettopp det skatteetaten gjør - inndriver et kakestykke fra hver, og sånn skal det også være. Ikke noe provoserende ved den...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264
Jeg vil si at logoen er beskrivende, det er nettopp det skatteetaten gjør - inndriver et kakestykke fra hver, og sånn skal det også være. Ikke noe provoserende ved den...

6379691[/snapback]

Men du er enig i at det kakestykket er illustrert litt for lite, hva? ;)

Lenke til kommentar

Jepp, la oss drive privat slik at folk med lite penger ikke får råd til behandling. </standardargument som er akk så viktig>

6379691[/snapback]

Selv om skolene drives privat trenger de ikke koste noe mer enn det de gjør nå. Sannsynligvis mye mindre. Høyre og FrP har lenge lagt frem forslag om en slags stykkprisfinansiering. Alle skoleelever får en sum fra staten som de kan bruke på hvilken som helst skole de ønsker. Dette vil øke konkurransen mellom skolene, og tilbudet, effektiviteten og kvaliteten på skolen vil øke. Litt Off-Topic men...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264
@ [mogu]: Hvor stort kakestykket er har da ingen betydning! Det er symbolikken her som er viktig.

Dessuten inndriver skatteetaten ulikt store kakestykker fra folk, og argumentet ditt faller i grus.

6379815[/snapback]

Hehe.. Kakestykket er fremdeles for lite.. Det kakestykket symboliserer hvor mye skatt en 16-åring må betale hvis han jobber litt over frikort-grensen sin på Rimi. Skjønner symbolikken, og her symboliserer det: lite skatt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...