Gå til innhold

Hvor skal eg søke hvis eg er intressert i servere?

Edstro

Anbefalte innlegg

Tydelig at mange her ikke vet hva som skjer på VGS nå for tiden. Fra og med høsten blir det satt i gang en reform som endrer flere ting.

Skal man nå gå IKT Driftsfag på VG2 (tidligere VK1) MÅ man gå VG1 (GK) Service og Samferdsel (Salg og service). Eller så kan man gå VG1 Elektro, og så VG2 og VG3 Data og Elektronikk, som er mye mer hardware-basert.

Mulig det var vanskelig å forstå, se www.vilbli.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I IT-avdelingen der jeg jobbet tidligere var det opp til flere som var utdannet serviceelektronikere. Det er en bøtteutdannelse som kan gi det masse forskjellige jobber.

Uansett utdannelse må man ofte klatre opp fra support. Vet om mange firma som kun ansetter supportfolk. Da får de testet dem litt før de gir dem mer avanserte oppgaver.

Eller som en fyr med mastergrad sa om Active Directory da han begynte i ny jobb: "Å ja, dette er et sånn katalogsystem, det har jeg lest litt om på skolen". Det må være mye praksis i et IT-studie. Ikke bare teori.

Om du kun er interessert i å lære Win2k3 er det jo bare å ta noen år på IT-Akademiet e.l. :p

Min egen variant var:

* GK Allmennfag

* To år på IT-Akademiet

* Jobbe i noen år med både support og drift

* Få generell studiekompetanse på 23/5-regelen

* Bachelor i informatikk

Lenke til kommentar

Tja, så nettopp en CV fra en som hadde utdannelse fra IT-akademiet. Under erfaring/kompetanse hadde han skrevet at han var dyktig innen W2K3 mailserver. Er det noe nytt som har kommet i det siste?

Du hadde egentlig ganske lik utdannelse som han. Kanskje det var deg? :hmm:

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Tja, så nettopp en CV fra en som hadde utdannelse fra IT-akademiet. Under erfaring/kompetanse hadde han skrevet at han var dyktig innen W2K3 mailserver. Er det noe nytt som har kommet i det siste?

6523267[/snapback]

Windows2003 fra siden release inneholdt en pop3-server som en av de tilgjenglige tjenestene og smtp er jo en del av IIS, forsåvidt er mailløsningen veldig enkel og du skal lete lenge etter noen som anbefaler den. Men seff trenger man ikke allverden få er det jo en pop-server(imap er ikke støtta).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...