Gå til innhold

Laste ned Gmail på flere maskiner

EldarH

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Gmail konto, på den bærbare og på stasjonære pcen min har jeg innstallert Microsoft outlook. I tillegg bruker jeg mobilen min til å laste inn e-post.

Problemet er at vist jeg laster ned mailen på den bærbare lr den stasjonære kommer ikke mailen inn på mobilen lr på den andre datamaskinen. Laster jeg dermed mailen inn på mobilen først kan jeg lanste den inn på enten den bærbare lr den stasjonære. Jeg ønsker å kunne laste ned hver mail på alle 3 enhetene + å kunne logge meg på weben for å lese alle mailene der.

I oppsette på gmail, står den på "beholde orginalen i innboks" Begge outlook står også oppsatt til å beholde orginalen i innboksen.

Er det noen som kan fortelle meg hva jeg gjør galt? Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Gmail støtter ikke denne funksjonen ennå. Du har ikke gjort noe galt.. Lest masse om det for en stund siden. Jeg har også bruk for denne funksjonen, så får bare vente til det eventuelt støttes.

Lenke til kommentar
Gmail støtter ikke denne funksjonen ennå. Du har ikke gjort noe galt.. Lest masse om det for en stund siden. Jeg har også bruk for denne funksjonen, så får bare vente til det eventuelt støttes.

6375795[/snapback]

Ok, takker :) Har gått å irritert meg over dette utrolig lenge :/ får håpe dem får inn en støtte på d snart da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

Helt klart, dette er ganske irris. Foreløpig bruker jeg bare Gmail Notifier alle maskinene, hater å ikke ha synkronisert innboks.. Uansett er ikke dette min hovedmailadresse, så det går greit foreløpig. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

Hehe, la ikke merke til at du skrev det. Testet nå, og det funket faktisk. Aner ikke hva det kan komme av gitt.. Tar jo i bruk POP3 på mobil og PC, så i teorien skal det gå ut på det samme.

Endret av Slettet+8745264
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

For de med flere mailkontoer (jobb, privat, enkeltmannsforetak, fjas, whatever), og fra før av bruker Outlook eller Thunderbird, er det mer praktisk å ha alt samlet ett sted, og i tillegg synkronisert hvis de bruker flere maskiner.

Siden gmail ikke støtter denne synkroniseringen, bruker jeg foreløpig Gmail Notifier til fjasemail, i tillegg til Outlook, hvor jeg mottar jobbmail og annet litt mer seriøst.

Forsåvidt greit med denne løsningen, største forskjellen for min del blir vel at det eventuelt kan bli ett ikon mindre i system tray.. :)

EDIT: En ting jeg liker veldig godt med Gmail's interface er gruppering av mail i såkalte "samtaler", noe som er praktisk for chit-chat og andre simple mails frem og tilbake mellom to personer.

Endret av Slettet+8745264
Lenke til kommentar

En midlertidig løsning er ver å ha 2 kontoer slik

Gmail (hoved) "VIDRESEND--->" Gmail (forwardet)
      |                              |
      v                              v
Mailmottaker 1                  Mailmottaker 2

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

6409444[/snapback]

Tenkt tanken, prøvd tanken, funker dårlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264
Er jo bare å videresende alt til gmailen, med litt labels og slikt fungerer det veldig bra.

6409371[/snapback]

Man videresender ikke jobbmail fra en server på jobben nedlastet i Outlook til en Gmail-konto..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

6409444[/snapback]

Tenkt tanken, prøvd tanken, funker dårlig.

6409473[/snapback]

Det fungerer ikke tilfredsstillende, fordi hvis man vil replye på mottatt mail via den ene eller den andre PC'en vil mailen komme fra 1 av 2 forskjellige gmail-adresser. Bare surr, noe verken kontaktene mine eller jeg liker.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

6409444[/snapback]

Likte denne løsningen! :D

Men mitt problem:

Jeg bruker gmail og har nå tatt i bruk thundebird også.

All mail som jeg laster ned til thunderbird skal også ligge som en kopi gmail. Ikke noe problem. Men hvordan får jeg mailen jeg har lastet ned og lest i thunderbird til og markeres som "lest" i gmail?

Fordi slik det er nå står det som "ulest" og da står det også ulest mail med min Gmail Notifier på min andre datamaskin igjen.

U see?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...