Gå til innhold

Tips om oppgradering

Bård

Anbefalte innlegg

Har P3 - 500Mhz 256 mb ram pr. i dag. Har tenkt å oppgradere til P4 1,5 Ghz.

Kan noen gi meg noen tips, da jeg er rimelig grønn på hardware. Har skjønt jeg må ha nytt hovedkort.Kan jeg f.eks. fortsette å bruke sd-ram på nytt hovedkort? Funker det med SCSI-kort osv.?

Maskinen skal kun brukes til audio-opptak og redigering.

På forhånd takk!

Bård

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du bruke pc'en til lydopptak/DSP eller MIDI er ikke AMD i nærheten av Intel, da er Intel konge på haugen. Ville gått for P4 og 256MB DDR (Holder, selv om 512rocker mer) og W2K.

De fleste DSP/multitrack programmer skalerer mye bedre på Dual systemer, så den beste audioriggen er en dual PIII, men det blir vel for dyrt.

Lenke til kommentar

Millioær for å ha P4 ... da er du dårlig til å regne. Ville tatt P4'n - Athlon XP 1700+ er ikke merkbart kjappere enn P4 1700. Der du mest sannsynlig vil merke forskjell er støynivå på viftene, peace of mind o.l. Prisforskjellen er en knapp 1000'n lapp (så er du 1/1000 millionær så går det bra :smile: )

SCSIkort... har du Tekram eller noe symbios basert skal du være klar over at disse offisielt ikke passer til Athlon (ukompatiblitet).

Andreas Grimsby

Nerd!

Pentium4 1.7GHz

1GB 2x60GXP LCD

Geforce 3 TI500

[ Denne Melding var redigert av: Dollar på 2001-12-10 15:55 ]

Lenke til kommentar

Quote:

SCSIkort... har du Tekram eller noe symbios basert skal du være klar over at disse offisielt ikke passer til Athlon (ukompatiblitet).

Jeg har Tekram DC-395U SCSI kort og AMDXP 1700+ pros og opplever ingen problemer..:?:

Har faktisk aldri hatt en mer stabil pc (med win XP)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...