Bård Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Har P3 - 500Mhz 256 mb ram pr. i dag. Har tenkt å oppgradere til P4 1,5 Ghz. Kan noen gi meg noen tips, da jeg er rimelig grønn på hardware. Har skjønt jeg må ha nytt hovedkort.Kan jeg f.eks. fortsette å bruke sd-ram på nytt hovedkort? Funker det med SCSI-kort osv.? Maskinen skal kun brukes til audio-opptak og redigering. På forhånd takk! Bård Lenke til kommentar
Agger Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 kjøp en amd prossesor, er billigere og bedre. Det synes jeg ihvertfall Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Personlig synes æ amd. er et mye bedre valg en P4, dessuten så betaler man mest for navnet Pentium...mens ytelsen er like god som en amdXp...men hves du er millionær så er kan det P4 et godt kjøp.. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Skal du bruke pc'en til lydopptak/DSP eller MIDI er ikke AMD i nærheten av Intel, da er Intel konge på haugen. Ville gått for P4 og 256MB DDR (Holder, selv om 512rocker mer) og W2K. De fleste DSP/multitrack programmer skalerer mye bedre på Dual systemer, så den beste audioriggen er en dual PIII, men det blir vel for dyrt. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Millioær for å ha P4 ... da er du dårlig til å regne. Ville tatt P4'n - Athlon XP 1700+ er ikke merkbart kjappere enn P4 1700. Der du mest sannsynlig vil merke forskjell er støynivå på viftene, peace of mind o.l. Prisforskjellen er en knapp 1000'n lapp (så er du 1/1000 millionær så går det bra :smile: ) SCSIkort... har du Tekram eller noe symbios basert skal du være klar over at disse offisielt ikke passer til Athlon (ukompatiblitet). _________________ Andreas Grimsby Nerd! _______________ Pentium4 1.7GHz 1GB 2x60GXP LCD Geforce 3 TI500 [ Denne Melding var redigert av: Dollar på 2001-12-10 15:55 ] Lenke til kommentar
Geckho Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Quote: SCSIkort... har du Tekram eller noe symbios basert skal du være klar over at disse offisielt ikke passer til Athlon (ukompatiblitet). Jeg har Tekram DC-395U SCSI kort og AMDXP 1700+ pros og opplever ingen problemer..:?: Har faktisk aldri hatt en mer stabil pc (med win XP).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå