Gå til innhold

Gjenkjenner ikke USB-enhet

Anbefalte innlegg

Joda, ser på bildet du sendte at usb 2 skal være på plass. Ikke det tv-kortet du skaffet deg og satte inn som pluselig fikk disken til å oppføre seg rart? Tenker bare på evt konflikt. Kan ikke se mye annet enn at tv-kortet taes ut, du installerer aller nyeste drivere til kortet, og tester usb disken på en annen pc. Kan f.eks være at en windows oppdatering skaper litt krøll med gamle drivere til kortet ditt og du derfor bør prøve de nyeste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror alle portene er usb 2

Har prøvd disken på 2 andre pc'er. Funka fint som bare det

Kobla til disken etter å ha kjøpt den.

SAtte på overføring av ca. 150 gb.

Når den var ferdig skrudde jeg av pc'en.

DAgen etter frøs pc'en når jeg kobla i disken

Men hvordan skal jeg få innstalert drivere til no jeg ikke vet hva er?

Lenke til kommentar

Hmmmmmmm. Rart, husker du om du kjørte sp2 da disken fungerte fin første gangen? Dersom du hadde på automatisk windows oppdateringer så KAN jo en ha blitt lastet ned og blitt installert men tredd i kraft når du skrudde den på dagen etter, selv om det ikke er veldig trolig. Regner med at du ikke har gjort noe annet enn å installere win, sp2 og prøvd med disken? Dette er viktig for å unngå konflikt med et annet program. Du har ikke satt inn noe mere i pc'en i forhold til da disken var ny? At du f.eks kjøpte tv-kortet samtidig som disken og satt det inn.

Lenke til kommentar

Kjørte SP2 første gangen ja..

Innstalerte bare win og sp2 ja..

Tv-kortet ble kjøpt leeeeeeeeeeeeeeenge før harddisken, og var ikke engang innstalert når jeg kjøpte harddisken..

Har ikke hatt det innstalert på mange formateringer..

Lenke til kommentar

Du sa at de gule spørsmålstegnene kan være pga av at tv-kortet ikke er installert, det vil si driverne, for kortet må jo være i pc'en i og med at systemet har funnet det. Ville bare være sikker på at ikke tv-kortet var i maskinen og lagde konflikt. Dersom det er som du sier at det ikke har vært installert på mange formateringer så kommer de gule spørsmålstegnene av noe annet. Uansett bør driverne installeres slik at de forsvinner.

Lenke til kommentar

Som sagt hadde jeg helst sett at den ikke satt i maskinen i det hele tatt mens vi prøvde å løse dette. En enhet behøver ikke å være installert for å lage trøbbel, det holder ofte at den fysisk er i maskinen. Derfor ser jeg helst at ingenting mer enn det som er strengt nødvendig er koblet til. La meg si det slik at en stund sleit jeg med systemet pga av jeg koblet til en ny printer i usb porten uten å ha de riktige driverne på plass først. Så jeg ønsker at ingenting annet en selve boksen (ram, cpu, cd-rom-hd, skjermkort) og usb disk er koblet til, ingen andre enheter som skriver, webcam, etc

Lenke til kommentar

Godt å høre at det nå fungerer og at jeg kunne være til hjelp. Du skal ikke gi opp å ha tv-kortet inne. Det er bare viktig at du har det installert og med de aller siste win xp driverne før du bruker det sammen med usb disken.

X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...