Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 Adsl-linjer på 1 pc. Høyere hastighet?


Anbefalte innlegg

Er det mulig å tilkoble 2 adsl-linjer på en maskin?

 

Pga linjelengde så får jeg ikke den raskeste hastigheten at det gjør noe.

 

Hvis jeg bestiller 2 adsl abb med hver sin linje inn i huset, kan jeg da koble begge to til maskinen for å få høyere hastighet?

 

Mvh

 

Otte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du bundle linjene å få høyere hastighet så må det være støtte for dette hos leverandøren din, noe som er tvilsomt at de vil gi deg som privatperson. Men du kan derimot ta en titt på denne routeren. Den gir deg ikke høyere hastighet, men den kjører lastbalansering mellom linjene, den velger altså den linjen som har minst belastning for overføringen.

 

En test av routeren kan du finne her.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar

Når du bundler 2 DSL linjer fra forskjellige leverandører, er det ikke mulig å kombinere disse for høyere hastighet. Bundling av SHDSL linjer fra samme leverandør er mer vanlig.

 

Det vanligste i store bedrifter som har 2 eller flere linjer fra forskjellige leverandører, er å bruke BGP. Men dette krever at begge ISP'ene setter opp BGP. Komplisert er det og, i tillegg til at det er kjempedyrt.

 

Å ha en linje i backup er ikke så vanskelig å sette opp, problemet er at din offisielle IP vil skifte, med mindre du har satt opp BGP. Dette kan skape problemer for mail og tjenster som du kjører på innsiden av linjen (webserver osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...