Gå til innhold

Mest krevende spill i dag?

Anbefalte innlegg

Jeg kan kjøre Oblivion på fullt, men bare akkurat.

Oppsettet mitt:

Amd 4200+ sokket AM2

Asus 7900GTX

1(snart 2) gig OCZ minne

Pcen klarer akkurat å kjøre AA på x4

Når jeg f.eks sitter på en hest så begynner det å lagge litt

For å kjøre Oblivion på fullt med god FPS må man nesten kjøre SLI.

Så jeg vil si at Oblivion er det mest krevende spillet som er idag.

6375289[/snapback]

Fullt med nVidia ja :p

Kjører du Bloom også?

Med ATi kan man nemlig kjøre AA og HDR samtidig, det er fullt det ;)

Forresten så klarer jeg fint å kjøre Oblivion på min 4 år gamle Dell-PC også: Intel P4 2,66Ghz, 9600XT, 1024mb møkkaram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fullt med nVidia ja :p

Kjører du Bloom også?

6375648[/snapback]

Sli OG Crossfire ;)

Kjører med bloom ja..

Jepp, det blir feil å si at Oblivion krever mye. :)

6375682[/snapback]

Hvis man tenker slik så er det jo ingen spill som krever mye.

Alle spill kan kjøres på dårlig og bra grafikk.

Det trådstarter er ute etter er hvilket spill er det som er mest krevende på full grafikk

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498
Spill som krever alt for mye er dårlig optimert. Utviklerne burde bruke mer tid på å optimere spillene, slik som Valve gjorde med HL2.

6375858[/snapback]

vel... hl2 er vel ikke det mest optimale spillet på markede. det hadde vært bedre å ha litt dårligere grafikk og heller sluppet alle de loadingene da. det ødla i hvertfall spillegleden for meg! det hjelper ikke ha å ha et veldig bra spill når spillet blir ødelagt av dumme loadninger hele tiden

Lenke til kommentar
Spill som krever alt for mye er dårlig optimert. Utviklerne burde bruke mer tid på å optimere spillene, slik som Valve gjorde med HL2.

6375858[/snapback]

vel... hl2 er vel ikke det mest optimale spillet på markede. det hadde vært bedre å ha litt dårligere grafikk og heller sluppet alle de loadingene da. det ødla i hvertfall spillegleden for meg! det hjelper ikke ha å ha et veldig bra spill når spillet blir ødelagt av dumme loadninger hele tiden

6375961[/snapback]

HAdde ikke noe problem med loadingen i hl2 jeg. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

vel hadde ikke problemer med den men hadde spillet vært optimalisert så skulle man kunne sluppet slike loadninger. det er mye bedre med loadninger som man har i oblivion, hvor den loader et vist område foran deg hele tiden.

Lenke til kommentar

Loadinga i Oblivion er faktisk den eneste loadinga som virkelig plager meg. Man må ofte inn og ut dører osv.. I HL2 derimot tok det litt tid å komme gjennom området til neste loading.

Endret av Exempt
Lenke til kommentar
Tja, du trenger jo ikke superpc for å kjøre Oblivion da. Du trenger superpc for å kjøre Oblivion på full guffe, men det er en annen ting.

6374944[/snapback]

Finnes det et spill man må ha superPC for å i det hele tatt kjøre, da?

6374979[/snapback]

Vel, jeg testa Hitman: Blood Money på en pc med 2,4ghz radeonx850xt,1gb ram og alle instillinger på laveste. Det hakket fortsatt.

Men det er vel mer dårlig utviklet grafikkmotor da.:p

Lenke til kommentar

Men jeg vil ha spillprodusenter som tenker mye mer på spillbarhet enn grafikk. Savner spill med mange muligheter og frihet. Ikke slike spill med "hemmligheter" som er så åpenbart at det ikke er en hemmelighet.

Du leser i omtaler om nye spill på alle de kule "features"ene spillet skal ha.. men ikke mer enn det heller.

Diablo for eksempel. Praktfullt.

Lenke til kommentar
Tja, du trenger jo ikke superpc for å kjøre Oblivion da. Du trenger superpc for å kjøre Oblivion på full guffe, men det er en annen ting.

6374944[/snapback]

Finnes det et spill man må ha superPC for å i det hele tatt kjøre, da?

6374979[/snapback]

Vel, jeg testa Hitman: Blood Money på en pc med 2,4ghz radeonx850xt,1gb ram og alle instillinger på laveste. Det hakket fortsatt.

Men det er vel mer dårlig utviklet grafikkmotor da.:p

6377013[/snapback]

Eh, en kamerat av meg har PC med smpron 3000+, x800GT, og 1 GB RAM, og kjører full grafikk :hmm:

Lenke til kommentar

Ghost Recon: Adwanced warfighter til PC er definitivt det mest krevende spillet som finnes til dags dato. Krever mye mer enn både Oblvion, Fear og Battlefield 2.

Jeg har 2,8 GHz Pentium IV

1024 MB RAM

Radeon 9600 256MB

Jeg kjørte GRAW på laveste detaljnivå og laveste oppløsning. Spillet hakket som fy. De av dere som tror dere har et bra oppsett. Test dette spillet. Det krever usannsynlig mye maskinkraft :ermm:

Lenke til kommentar
Fullt? Dvs ALT på full? Der jeg testet hakket musen, det var IKKE pent å se på spillet ingame. Kjørte fra 10-25fps trur jeg. (Gjetting, i og med at jeg ikke testet FRAPS eller lignende)

6377466[/snapback]

det er no tull med ATI-kortene... funker fett bare du laster ned patch

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...