Gå til innhold

Harddiskene svikter meg

Anbefalte innlegg

Har et problem.

Jeg har 3 harddisker, og skulle legge inn windows på nytt.

Det som skjedde var at jeg overførte alt som jeg ville ha

på C: til D: og E:, silk at jeg kunne formater C: for å

installere windows på nytt der. Alt gikk helt fint for seg til

jeg skulle legge inn filene fra D: og E: tilbake på C:. Når

jeg skulle gå inn igjen på E: og D: kom det opp i ett vindu:

Disk is not formatted

The disk in drive D is not formatted.

Do you want to format it now?

Dette kom opp både på D: og E:

Hvordan kan jeg få rettet opp dette slik at jeg finner filene

mine igjen? Er det mulig å få det jeg hadde på harddiskene

tilbake på ett eller annet vis? Om jeg ikke kan gjøre dette

selv finnes det verksted som kan fikse harddisken for meg?

Legg til linker om dere vet om noen verksteder som ordner

slike ting.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kun WD disker i mange forskjellige størrelser og reinstallerer windows svært ofte uten slike problemer.

Mitt forslag til hva som er problemet er at du legger inn en Windows versjon uten SP2 integrert i installasjonscd'en og at du dermed får problemer med at store disker ikke installeres korrekt under installasjonen.

Mitt tips er dermed å prøve og installere en windows versjon med SP2 integrert og se om du får samme problemet. Med mindre du ikke allerede har klart å ødelegge innholdet på diskene da.

Lenke til kommentar
og jeg vet ikke hvordan jeg skulle fått det til å skje hos meg

Den var fint hårek....jeg begynner å bli sjalu på folk snart.

De opplever så mye...(det er ikke noe ironi her).

Men ellers til problemet:

Jeg er sikker at det har med registry å gjøre.

Under en ny installasjon blir en preformert registry installert.

Da er det vannligvis A:, C:, og D:, standard. Og det er fra root nivå, og hvordan bios detektere enhetene.

Ofte man kan se at tildelte bokstaver på diskene under windows er ikke de samme sett fra et annet nivå.

Og ja det er farlig å la alle enhetene tilkoplet når man driver med ny installeringer.Ikke at det er regel for at det skal gå galt,med andre disker tilkoblet men hvis man ser på alle feilmeldninger fra windows, forstår man at det er ikke farefritt.

Så til trådstarter, det som ble nevnt fra Chris_Lox....høres ikke dumt at all.

Og masrboer har også rett.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Som regel så er det partisjons tabellen som tar en tur ut på blåbærtur. Eventuelt MFT hvis man bruker NTFS på diskene.

Det jeg kan tenke meg er at oartisjonstabellene for diskene dine har lagt på C-disken, eventuelt de har blitt korrupte under formateringen. Hvis du da kjører NTFS så vil det ligge en kopi av MFT og noe anne data midt i partisjonen, denne data'en kan du lese ut/kopiere ut og plassere på riktig plass på disken igjen. Har ikke gjort det selv da det er "litt" avansert...

for meg så ble redningen GetDataBack, Men Acronics skal også være bra, som nevnt i en post over her.

Frankie

Lenke til kommentar

frank_jarle: du mener vel ikke at partisjonstabellene for D og E ligger på C disken? Her er det 3 fysiske disker.

marsboer: manglende SP kan antagelig lage slike problem, men ved tidligere tråder med tilsvarende problem har jeg fått forsikringer om at de har brukt en CD med SP2.

wiberos: det jeg mente var at jeg skulle gjerne visst hvordan dette skjer.

Hvis noen med slike problemer bor i nærheten av Asker stiller jeg gjerne opp for å undersøke fenomenet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...