Gå til innhold

En liten betatest av side

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Førsteintrykket mitt er at menyen (jeg tror det er menyen) ikke burde stått der den er nå/sett slik ut.

Og jeg liker generelt ikke frames. Verken vanlige eller iframes. Du burde finne en annen måte å integrere Goggle bilder inn i sida di på.

Jeg vet det finnes javascriptløsninger som gir det et integrert system.

Lenke til kommentar

Utseendet er minimalistisk og helt greit, men jeg reagerer også litt på brukervennligheten.

- Det er ikke helt selvsagt hva "<<" og "H" betyr.

- En egen side med meny, i stedet for å ha den på toppen av siden = ekstra klikk

- Hvorfor ikke bare skrive "sist oppdatert xx/xx" i stedet for å ha en stor knapp som tar meg til en egen side?

- Hvorfor bruke knapper i stedet for linker, når knappene ikke engang ser ut som standard knapper (og ikke gjør det knapper vanligvis gjør)?

- Iframes gjør at man ikke kan kopiere adressen rett til ønsket side

- Iframen er altfor liten til å inneholde Google Images og download.com

Såh. Beklager å være negativ, men det var du som spurte ;P

Lenke til kommentar

Ikke bruk iframes. Iframes er ulogisk og usemantisk. Derfor har W3C forkastet elementet, og det burde du også gjøre. Bruk løsninger som php-include i stedet.

Navigasjonen var (som andre har nevnt) litt kryptisk. Litt rart å bruke knapper som linker, også dette er usemantisk.

Og: (Mange av) de beste gratisprogrammene er open-source, ikke freeware.

Lenke til kommentar

Hehe :) Det har nok vært ute i kulden ei god stund. Selv om det ikke er "deprecated" hos W3, blir det mindre og mindre brukt fordi det er upraktisk av en rekke grunner. Mindre kompatibilitet, kan ikke linke direkte, strider mot det at "en side er en side", vanskelig å oppdatere, etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...