Gå til innhold

Øyvind Alsaker, den nye Schei?


agasøster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten rangering på fotballkommentatorene på TV:

 

1. Arne Scheie - begynner å dra på årene, men holder fortsatt høy standard. Snakker konstant i 90 minutter om alt.

2. Bengt Eriksen - jeg er så enig, så enig i det meste han sier. Han er saklig, men også humoristisk.

3. Øyvind Alsaker - kommer seg. Ikke alltid like interessant å høre på, spesielt med den gør kjedelige dialekten. Sitter dog på mye informasjon, og er blant de bedre i årets VM.

 

Det var de som er gode nok. Her kommer de mindre gode/dårlige kommentatorene:

 

4. Harald Bredeli - denne mannen kunne holdt seg til håndball. Kommer aldri med nyttig og unyttig informasjon, bare kommenterer det som skjer live på banen. Kjedelig. Skal ha pluss for engasjement en gang i blant.

5. Frode Olsen - kommer med like lite informasjon som Bredeli, men mangler engasjement. Et annet minus er dialekten.

6. Jostein Flo og Traaen - Skulle aldri vært kommentatorer. Flo med håpløs dialekt.

8. Svein Mathisen - :shrug:

 

Vet jeg mangler et par kommentatorer, men jeg er ikke helt sikker på hvem de er (Morten Langli, f.eks) :p

Lenke til kommentar
Som sikkert folk flest har lagt merke til, skriver eg ein blanding :cool:

6379042[/snapback]

I likhet med de fleste såkalte nynorske forfattere :p

 

 

Forøvrig syns jeg Arve Fuglum og Jostein Flo som brukte å kommentere på radioen før var en kjempegod kombinasjon, hvorfor kan ikke Arve Fuglum kommentere fotballkampene? Liker absolutt ikke Traaen.

 

Og en ting til; dialekt har lite å si for hvor god en kommentator er.

Lenke til kommentar
Som sikkert folk flest har lagt merke til, skriver eg ein blanding :cool:

6379042[/snapback]

I likhet med de fleste såkalte nynorske forfattere :p

 

 

Forøvrig syns jeg Arve Fuglum og Jostein Flo som brukte å kommentere på radioen før var en kjempegod kombinasjon, hvorfor kan ikke Arve Fuglum kommentere fotballkampene? Liker absolutt ikke Traaen.

 

Og en ting til; dialekt har lite å si for hvor god en kommentator er.

6379542[/snapback]

Det har du rett i, det sier ikke om han er god eller dårlig. Men, ta for eksempel Frode Olsen, har sånn "Stavanger-dialekt". Det kan drive folk til vanvid! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Arne Scheie kan mye om fotball, men jeg synes ikke han klarer formidle mål / sjangser slik det burde vært.

 

F .eks Etter Argentina's avgjørende mål igår sa han "Han demper den på brystet og volley PANG MED BENET" Altså tror han at de vanligvis spiller med noen andre kroppsdeler enn ben eller?.... Synes han sier mye som er litt rart, samt at han ofte er VELDIG off-topic.

 

Har derimot evig mye sans for Semb & Alsaker duo'n som kommenterer. De har kommentert på Canal + før og de samarbeider bra, synes desverre ikke Karl P. Løken & Scheie klarer det helt...

Lenke til kommentar

Har utover i VM begynt å irritere meg mer og mer over Arne Sheie... Virker som han kun er tilstede i kampen halvparten av tiden, resten av tiden bruker han til å snakke om hvem som vant tredje åttendelsfinale i 76 eller tidenes 4. elste spiller i et VM noensinne. Flere jeg kjenner irriterer seg over det samme, og enkelte har begynt å se VM-matchene på svensk TV for å ha komentatorer som er på høyden når det gjelder det sportslige.

 

I hopp synes jeg derimot Sheie er flink.... for der er det så mye dautid mellom hoppene....

 

Tips til dere som liker Sheie: se en fotballkamp med helst Engelske komtentatorer.... da blir kampen mer spennende av seg selv :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...