Nuffern Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 En venn av meg har fått seg et delikat problem med maskina si. Etter å ha installer WinXP har hun mistet lyden. Lydkortet er intregret i hk (AC97), og den hun da trenger er nye lyddrivere. Problemet er bare at jeg ikke vet hva hun skal ha av drivere (eller hvor jeg finner de). Selv bor vi langt unna hveradre så jeg har ingen mulighet til å sjekke maskina fysisk selv, og hun har ikke greid å finne noe navn på hovedkortet. Av chipsett har jeg følgende info: VT82C693A og VT82C596B. På VIAarena.com kan jeg ikke finne noen audiodrivere for dette chipsettet (!). Noen som kan hjelpe oss? Bare spør dersom dere trenger mer info. Takker på forhånd! :smile: -Nuffern _________________ [ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-10-13 18:44 ] Lenke til kommentar
Erra Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Ikke så godt å vite uten å vite hva HK heter... Her er en plass med diverse AC97 Audio drivere: http://tw.giga-byte.com/support/d_audio.htm Hu kan kanskje laste ned Sisoft sandra for å finne ut hva slags AC97 det er snakk om.. Sisoft sandra kan lastes ned her: http://download.com.com/3000-2086-10018691.html Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 13. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2002 Trodde VIA hadde kun én lyddriver uansett chipsett. Finner ikke noen driver for det chipsettet jeg har listet opp. Hva tror dere om å installere en audiodriver fra et annet via-chipsett enn det hun har? Velge det som har fleste likhetstrekk i chipsett-nummeret? Vanskelig når man ikke vet hva hk heter. Hun har tittet godt på hk og finner ikke noe navn. Vanskelig når jeg ikke kan være der fysisk selv og sjekke.. PS. Takker for hjelpen Erra :smile: Edit: PS. _________________ [ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-10-13 19:08 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå