Bombasa Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg skal kjøpe det nye Sony DSLR-A100 men er ikke sikker på om jeg skal kjøpe kitpakka med zoom objektivet på 300mm eller vente til jeg kan kjøpe ett 200mm? Er ny på speilrefleks derfor er jeg i tvil om hvor mye zoom er i x? er 200mm 11x sånn omtrent i såfall så er jo dette nok. Jeg vil ikke betale for mye for ett 200mm selvsagt men man må jo betale for kvalitet som vanlig. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 x zoom er max mm divideret med mindste mm = uanvendeligt sigmas 18-200 har 11 x optisk zoom, mens sigmas 50-500 mm "kun" har 10. hvis ikke du ser på mm kan du ikke vide at 50-500 ikke har vidvinkel, mens den til gengæld harvæsentlig mere tele. du kan få et indtryk af hvor meget de forstørrer her Det er taget med canon 350D så det er ikke helt retvisende for hvordan de mm vil se ud på A100 (pga. forskel i sensorstørrelse skal antal mm ganges med 1,6 på 350D, mens cropfaktoren er 1,5 på A 100 - men det passer nok nogenlunde) Er det til børn og famile eller vilde dyr ? til det første er 200 mm nok, mens der skal i hvertfald 300 mm til det sidste (undtagen elge Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Hmm Men ett normalt 200mm vil være bra nok for en hobby fotograf som jeg vil jeg tro. Problemet mitt er om jeg skal kjøpe kit zoomen som er på 300mm eller om jeg heller skal kjøpe ett 200mm men er ikke helt stø i DSLR ennå. Kit zoomen er: 75 - 300 mm F4.5 - 5.6 Burde jeg kjøpe denne i pakka eller vente på ett 200mm? http://shop.sonystyle-europe.com/SonyStyle...=LEC-DIG05NAVNO Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Hvorfor vurderer du å vente på 200? Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg kan se du skal give 1250 + VAT for den - hvor meget koster den hvis du skla købe den efterfølgende ? umiddelbart vil jeg sige at med mindre du ved du skal bruge meget tele, så vent til senere ....jeg kender ikke nok til sonys linser til at komme med yderligere du er opmærksom på der står "preorder - shipped mid july" nederst ikke Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Takk for svar. Da kjøper jeg ikke med 75 - 300 mm F4.5 - 5.6 men kjøper heller med vanlig kit linse og ser hva jeg får brukt for. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Det er det lureste uansett. Siden du ikke helt vet hvilke muligheter et slr kan gi deg, så er det bedre å lære å krype før du begynner å løpe. Siden du åpenbart kommer fra kompakt-verdenen, så regner jeg med at du er vant til å bruke lcd som søker. Regner med at du vet at du ikke kan gjøre det med A100. Jeg vil dog gjøre deg oppmerksom på at prisene i den linken var uten mva. Japan Photo tar i mot forhåndsbestillinger til 7500 inkl. mva. De kommer angivelig til å øke prisen til anbefalt utsalgspris for nye kunder når varen er på lager, men det vil tiden vise. Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Ja jeg er klar over hvordan ett DSLR kamera virker i forrhold til ett kompakt kamera så det og bruke søkeren er ikke noe problem. Takk for pris oppplysning på japanfoto. Denne stod ikke i prisguiden på siden her så den var jeg ikke klar over... (jeg brukte forøvrig sidene til sony kun som eksempel så alle kan se hva jeg snakker om) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Prisguiden inneholder kun priser fra firmaer som betaler for å være med. JP har tydeligvis ikke funnet at det er verdt pengene å betale for denne typen reklame. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 men de har fått sin egen nettbutikk nå Japan Photo Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Det betyr ikke at de ønsker å betale for å være med i prisguiden. Det gjør det bare lettere for de i distriktene å handle fra dem, og at det blir enklere for oss andre å sjekke prisene i butikken. Noen av produktene er visst billigere i nettbutikken deres. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Det er noe galt i prisguiden fordi Japan Photo skal være med de: https://prisguiden.no/fritekst_sok.php?p...find=sony+alpha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå