Gå til innhold

Guide: Hvordan lage et annerledes desktop

Anbefalte innlegg

Pessimisten som har skrevet enkelte andre guider her, har prøvd BlackBox en del. Kan spørre ham om han kunne tenke seg det, men jeg har mine tvil da han kjører Vista for tiden ...

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ønsker en BlackBox-guide her.

8065970[/snapback]

Som Goscinny sier har jeg vært en del innom blackbox, men har ikke mulighet for å kjøre det for tiden, så blir nok ikke noe av det enda. Men hvis du har noen spm kan du sende en PM, spør her eller ta kontakt via msn(spør over pm) :)

Det er ikke så vanskelig, du må bare rote litt rundt i programmet så lærer du det ettervært :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Finnes det noen måte å skjule startmenyen permanent, slik at den ikke spretter opp hvis jeg tar musepekeren helt i kant av skjermen?

Lenke til kommentar
Finnes det noen måte å skjule startmenyen permanent, slik at den ikke spretter opp hvis jeg tar musepekeren helt i kant av skjermen?

8069168[/snapback]

Hvis du kjører objectdock kan du skjule den ved hjelp av instillinger der. Hvis ikke så kan du sikkert skjule den med Tweak UI eller andre programmer du har på pc'en... hvis du nevner noen kan jeg se på det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hvis du kjører objectdock kan du skjule den ved hjelp av instillinger der. Hvis ikke så kan du sikkert skjule den med Tweak UI eller andre programmer du har på pc'en... hvis du nevner noen kan jeg se på det

8069599[/snapback]

Forresten, glem det. Fant ut at det kanskje ikke er så lurt allikevel. :p

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat lastet ned object-dock på maskinen og restartet den, men jeg har en del problemer med ikonene(bruker det som er standard, tror jeg. Har ikke byttet ut noen i allefall):

1- vær-ikonet viser ikke noe vær etter at jeg byttet fra en stat i USA til Oslo. Derfor må jeg trykke på ikonet for å komme til nettsiden for å sjekke været. Jeg har laget en "profil" der, slik at hver gang jeg trykker på linken kommer jeg direkte til Oslo-været.

2(løst)- Internet-ikonet funker ikke. Når jeg prøver å trykke den får jeg denne feilmeldingen:

feil.jpg

Det funker hvis jeg høyreklikker på den og trykker på "open home page", men det blir mye mer "slitsomt" :roll:

Kan som vet hvordan jeg lan løse dette??

Endret av Comprade
Lenke til kommentar

Takker så mye. Det funket. En ting til: Hvordan får jeg den til å starte internett med fullskjerm istedenfor den minimerte? :hmm:

EDIT: fant det ut(tok ikke lang tid heller. Må sjekke grundigere før jeg poster :blush::blush::blush: ).

EDIT: Noen som har svar på eneren?

Endret av Comprade
Lenke til kommentar
Lite spørsmål:

Rainmeter eller Samurize? :p

Da tenker jeg på å sette opp alt selv. Rainmeter fungerer greit, men vil gjerne endre en del på det, og ser Samurize har bra støtte for det. Hva anbefales?

8071177[/snapback]

Du kan fint endre ting i Rainmeter også, det er bare mer komplisert... og du har færre muligheter

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar

Samarbeide :p

Vel, Rainmeter er mye mer logisk lagt opp for min del, med for eksempel bedre meny i tray. Man kan ha mange flere configer samtidig uten å merge dem, og de er uavhengig av hverandre. Det er sikkert en smakssak, men etter å ha satt meg inn i begge, likte jeg Rainmeter bedre (samtidig som Samurize ikke vil telle TOTAL nedlastning riktig. I sekundet med graf går, men ikke totalt).

Lenke til kommentar

Samurize har ikke noen god tray-meny nei. Men det er så mye man kan gjøre med Samurize. Og jeg er sikker på at du kan finne et script som gjør at du kan addere f.eks. nedlastingen fra de forskjellige kortene/portene dine, eller hva du har problem med

Lenke til kommentar

Da har jeg laget mitt eget skin til Rainmeter, og fått med diverse info.

Det viser CPU-bruk i prosent og med en graf, total mengde ram i MB brukt, hvor mye som lastes ned for øyeblikket, ditto for opp, og totalt som er blitt lastet ned. Samt oppetid tilslutt.

Jeg har selv tegnet og kodet alt :w00t:

Bilde av skinnet, med mange forskjellige farger:

rainmeter_mats.png

Den kan lastes ned her om dere vil: http://nwf.webskolen.com/rainmeter_mats.zip

Mappen legges i C:\Programfiler\Rainmeter\Skins, som forklart i førstepost ;)

Lenke til kommentar

Fra bunnen av ja, synes egentlig det var ganske genialt bygd opp, og det tok ikke lang tid å sette seg inn i det heller. Men nå skulle jeg kun ha en liten slik greie.

Fant ut at høyden passer kun til det VS jeg bruker, og blir litt for lite for vanlig XP, ihvertfall. Lagde den for at den skal ligge på toppen, og passe de forskjellige fargene jeg bytter imellom.

Jobber nå med å få den til å vise antall museklikk, meter og slikt, som skal hentes ut fra workrave (den sauen i tray).

Screenshot: http://nwf.webskolen.com/rainmeter_screen.jpg

Kul din ;)

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Du er PRO!!

Jeg er bare nybegynner i forhold...

Du fristet meg til å begynne litt igjen.

Lagde denne HDD måleren, syns det var litt kult med ringer og greier :p:

EDIT:

lagde en mer compakt en, men gidder kun ta screenshot 1 gang :p

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...