Gå til innhold

Guide: Hvordan lage et annerledes desktop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske sikker på at mesteparten holder seg på den brukeren det blir installert på, men hvis noe blir satt til å starte på 'all users' er det bare å skru det av på de andre brukerene, eller sette det til 'Current user' istedenfor.

Ikoner i kontrolpanel, ymse bilder i f.eks. logon blir lagt inn ved å hacke system-filer alle bruker, så er du desperat etter å plage andre brukere av PC'n med standard XP-oppsett kan du velge å ikke installere det.

Det går fint å avistallere Fly-A-Kite OSX ja. Du bytter ikke ut OS'et.(Som du tydeligvis tror)

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Deler av pakken vil nok gjelde for alle brukere, som f.eks.login screen. Andre deler kan vel variere fra bruker til bruker. Har bare prøvd Fly-A-Kite en halvtime, elnz, da jeg ikke likte det; så du får spørre noen andre om dette.

Ja, du bytter enkelt tilbake til XP igjen :)

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet om hvordan man kan bytte ut den analoge klokken i "OBject Dock" med en annen klokke?

Har Object Dock en side man kan laste ned fra?

Også lurer jeg på om det finnes noen andre program som Iconpackager, som ikke er trial version...

Takker for alle svar :thumbup::thumbup:

Endret av Texas7
Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes en Yahoo Widget som viser museklikk, tastetrykk, musedistanse og hvor lenge man har sitti på pc'en? Vil også ha harddisk temperatur.

Prøvd å finne det på siden dems, men finner ingen ting...

Takker for svar :thumbup::thumbup:

Endret av Texas7
Lenke til kommentar
Hei, har et spørsmål. Hvis jeg laster ned den Fly-A-Kite, da vil alle brukerne på PCen få den? Pga. jeg har ikke egen PC, så vi har en "familie-pc" som mamma, pappa og jeg bruker.

Og, jeg kan vel bytte tilbake til vanlig XP igjen, hvis jeg blir lei av den?

6999563[/snapback]

Ikonene er de samme på alle brukerene, men skins og alt annet holder seg til den brukeren pakken ble installert på, eventuelt ved senere valg.

Ja, hvis du blir lei av pakken kan du bare skifte tilbake, og alt blir som før :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Får ikke lagt til skins i rainlendar.. :/  Kan noen hjelpe meg? =)

7106122[/snapback]

du legger .ini filen slik:

C:\programfiler\rainlendar\*navn på skin*\*skin*.ini

så høyreklikker du ikonet i systray og så husker jeg ikke mer men det er ikke så vanskelig å finne ut derfra ^^

7106358[/snapback]

Hmm? Snakk så en nordmann forstår;) :p

Lenke til kommentar

7106122[/snapback]

så høyreklikker du ikonet i systray og så husker jeg ikke mer men det er ikke så vanskelig å finne ut derfra ^^

7106358[/snapback]

7106541[/snapback]

hvordan gjør man det? :dontgetit:

ok....når du laster ned et skin så kommer det i et zip arkiv, det extracter du med programmer som winrar eller 7-zip.

når det er gjort, så skal det være en mappe som heter det samme som skinnet, inni her skal det ligge diverse bilder og en .ini fil (kan også misforstås som et tekstdokument.

dennne mappe kopierer du, så går du inn i "min datamaskin" og videre inn på "lokal disk C:\"

Her vil du finne en mappe som heter "programfiler" eller "program files" (alt ettersom du har engelsk eller norsk windows)

Inni mappen (programfiler) trykker du på "R" helt til du kommer til mappen som heter rainlendar. Inni denne mappen skal det ligge en mappe som heter "skins" eller "styles", her limer du inn den mappen som du tidligere har kopiert.

Når det er gjort ser du nede i høyre hjørne på skjermen, her skal det være en hel hau av små ikoner, blandt disse ikonen er det et ikon for rainlendar.

Dette ikonet høyreklikker du og du vil da få opp en liste med muligheter. her går du inn på "skins" eller "styles" og videre til det skinnet du har valgt.

var det forståelig? :whistle:

Lenke til kommentar

7106122[/snapback]

7106358[/snapback]

7106541[/snapback]

hvordan gjør man det? :dontgetit:

ok....når du laster ned et skin så kommer det i et zip arkiv, det extracter du med programmer som winrar eller 7-zip.

når det er gjort, så skal det være en mappe som heter det samme som skinnet, inni her skal det ligge diverse bilder og en .ini fil (kan også misforstås som et tekstdokument.

dennne mappe kopierer du, så går du inn i "min datamaskin" og videre inn på "lokal disk C:\"

Her vil du finne en mappe som heter "programfiler" eller "program files" (alt ettersom du har engelsk eller norsk windows)

Inni mappen (programfiler) trykker du på "R" helt til du kommer til mappen som heter rainlendar. Inni denne mappen skal det ligge en mappe som heter "skins" eller "styles", her limer du inn den mappen som du tidligere har kopiert.

Når det er gjort ser du nede i høyre hjørne på skjermen, her skal det være en hel hau av små ikoner, blandt disse ikonen er det et ikon for rainlendar.

Dette ikonet høyreklikker du og du vil da få opp en liste med muligheter. her går du inn på "skins" eller "styles" og videre til det skinnet du har valgt.

var det forståelig? :whistle:

7106716[/snapback]

Takk, jeg skjønte det;) Men hva og hvordan ser en .ini fil ut? :p Det jeg sliter med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...