834HF42F242 Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Hvordan fikk han frihetsfudinnen til å forsvinne, og hvordan "gikk han gjennom" Den Kinesiske mur? Kan tenke meg at det er optiske illusjoner i bildet, men er det noen som har detaljene? Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hehe, mener å ha hørt at DC personlig vil kveste de av medarbeiderne sinesom avslører hemmelighetene hans. Godt gjort er det uansett, og jeg har vanskeligheter med å tro på forklaringen som Snillingen linka til... Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Jeg skjønte ikke forklaringen fra Wikipedia. Noen som kan forklare hva som stod? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Forklaringen stemmer nok den. Har lest den flere plasser. I bunn og grunn går den ut på at det ene av de to tårnene ble vridd noen centimeter bakover og til høyre slik at det dekket store deler av statuen. Dette lot seg gjøre fordi avstanden mellom tårnene og statuen var lang, og lengre enn det så ut som på TV. Lampene som lyste opp statuen ble også slukket, slik at den ble helt mørklagt og dermed mindre synlig. En brennende ring på statuen ble slukket, og en ny ble påtent lenger fremme. Dette merket ikke publikum. En animert radar ble vist på TV, og det var altså litt mer juks enn jeg hadde trodd Copperfield gikk god for. ...skrevet ut i fra hukommelsen min, så forklaringen kan inneholde feil. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Nå har jeg ikke sett denne illusjonen på mange år, men jeg vil tro at litt publikumsblending (lyskastere rettet mot publikum, vanlig på konserter) hjelper på litt. Da har publikum vanskeligere for å se det som er bak blendingen. Hvis det da er én eneste ting som er lyst opp bak der, bil synet trekkes mot denne. Lenke til kommentar
orjanbeats Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg har hørt at plattformen som publikum stod på, ble rotert sakte og gjerne flyttet littegrann... Så flyttet helikoptrene med lyskasterene seg likedan. Jeg har en pdf ebook som forklarer hvordan han gikk gjennom den kinesiske mur og hvordan han fikk frihetsgudinnen til å forsvinne faktisk, skal sjekke med den. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Noen som har videoklipp av han når han går gjennom muren og tryller bort statuen? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Noen som har videoklipp av han når han går gjennom muren og tryller bort statuen? 6408753[/snapback] Du finner vel det meste på youtube.com Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jepp. David Copperfield and The Great Wall of China David Copperfield goes to Hawaii Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Det hawaii trikset er jo også vanskelig å skjønne. Hvor ble det av den eboken da orjanbeats? Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hawaii-greia har jeg lurt på i en del år nå ja... Er litt skeptisk til at gutten bare går et par meter ut i vannet, men klarer ikke å tenke ut noen forklaring... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hvis det hadde vært så enkelt å forklare at en gjeng forumnerder kunne gjennskue og analysere alle triksene hadde han ikke kunne kalt seg Illusjonist, vet dere Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Kommer aldri til å slutte å gruble på det Hawaii-trikset. Husker fortsatt første gang jeg så det. Det var så fenomenalt, og jeg fatter ikke hvordan han gjorde det. Det var jo flere personer involvert, og etter det jeg husker kan han ikke ha valgt bestemte samarbeidspartnere fra salen heller, siden de ble valgt ved at man kastet sånne store baller rundt blant publikum. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 http://video.google.com/videoplay?docid=50...vid+copperfield :> Lenke til kommentar
Balthazor Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hva om bildet og det han skrev på armen ble mannipulert på tv'en etterpå? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 En ting er uansett sikkert. Han var ikke på Hawaii sekunder etter at han forsvant fra studio... Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 En ting er uansett sikkert. Han var ikke på Hawaii sekunder etter at han forsvant fra studio... Det kan jo hende studioet var på Hawaii, ganske nært den stranda Lenke til kommentar
Balthazor Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Jeg så ingen tilskuere på hawaii. Endret 4. juli 2006 av Balthazor Lenke til kommentar
EDB Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 En ting er uansett sikkert. Han var ikke på Hawaii sekunder etter at han forsvant fra studio... Det kan jo hende studioet var på Hawaii, ganske nært den stranda 6434928[/snapback] Han sier jo han skal ta det trikset på alle stedene han drar da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå