ManagHead Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Men ting som psu ville jeg ikke ha kjøpt fra TT, 6375429[/snapback] Hva er det som er så dårlig med PSU-produktene fra TT? 6375558[/snapback] Har du ikke fått med deg hva som skjer om du henger på noe strømkrevende på dem?! De kutter ut (tenker spes. på 680W-modellen som en del på forumet har erfaring med). Chieftech vil jeg si er et bedre valg, men av de på psdata er hiper det beste ant. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Men ting som psu ville jeg ikke ha kjøpt fra TT, 6375429[/snapback] Hva er det som er så dårlig med PSU-produktene fra TT? 6375558[/snapback] de er sikkert ok, men jeg "stoler" rett og slett ikke på de produktene når det kommer til støy o.l Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Fant en test av Thermaltake Purepower 460W. Dette er den 3 testen jeg har lest (460w og 2 av 500w), og alle testene viser at dem er meget stabile og meget stille. Trådstarter: Du kan trygt kjøpe PSU fra TT Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg føler dette med feil og problemer med PSU har veldig mye med tilfeldigheter å gjøre. Back in the days brukte jeg faktisk en 300 Watts PSU fra Q-Tec på et relativt oppegående system på den tiden (Godt overklokket AMD Athlon XP2400+, Radeon 9600Pro, 3 harddisker, DVD-drev og 2 minnemoduler). Opplevde aldri noen problemer med den PSU'en. Bytta den dog ut etterhvert av frykt da jeg så det ble sagt mye negativt om den, samt at det sansynligvis ikke ville klare noe særlig mer. Lenke til kommentar
lersveen Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 da trur jeg at jeg går for en Coolermaster PSU RealPower 450W ATX 12V 24-Pin V2.0... holder den? og trenger jeg noe kjøling her? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 jeg har lite kjennskap til den faktiske kvaliteten på TT psuene, men har forstått at noen versjoer bråker en del. som nevnt over her så vil hiperen være det beste valget. støymessig sett så er det veldig varierte rapporter. noen sier de er lydløse, andre sier de støyer en del, og noen mener de er relatvit stillegående. jeg er i den siste gruppa. jeg tipper at hiperen er ganske stille, men noen er extremt nøye på dette med støy, og da er det ofte sånn at så fort man hører noe som helst så er det bråkete med en gang. uansett, jeg anbefaler hiperen på det varmeste, har 2 stk selv og er kjempefornøyd. den koster litt mer, men du får ganske mye for penga samt at den er kraftig nok til å tåle det meste av oppgraderinger i lang tid framover. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg føler dette med feil og problemer med PSU har veldig mye med tilfeldigheter å gjøre. Back in the days brukte jeg faktisk en 300 Watts PSU fra Q-Tec på et relativt oppegående system på den tiden (Godt overklokket AMD Athlon XP2400+, Radeon 9600Pro, 3 harddisker, DVD-drev og 2 minnemoduler). Opplevde aldri noen problemer med den PSU'en. Bytta den dog ut etterhvert av frykt da jeg så det ble sagt mye negativt om den, samt at det sansynligvis ikke ville klare noe særlig mer. 6375759[/snapback] Kjørte og med en 400W Q-tec helt uten problemer - og den fungerer fint i en maskin den dag i dag Har god erfaring med chieftech, mist og bzerk (og q-tec ) og vil derfor anbefale de (ikke q-tec), TT derimot har jeg hørt mye rart om, men heldigvis har jeg ikke hatt en slik selv. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Har god erfaring med chieftech, mist og bzerk (og q-tec ) og vil derfor anbefale de (ikke q-tec), TT derimot har jeg hørt mye rart om, men heldigvis har jeg ikke hatt en slik selv. 6376282[/snapback] Nå er det stor forskjell mellom en 420w og 680w når det gjelder støy og varme. Skjønner ikke hvorfor TT kommer så bra ut i tester når du sier at dem er så dårlig som de er. Hadde de hatt en så dårlig kvalitet som du og en til her sier, da tror jeg neppe noen hadde giddet å solgt dem. Det er flere som har dårligere erfaringer med q-tec enn TT, og PSU fra TT er en mye mer solid enn PSU fra Q-tec, men likevell så rangere du Q-Tec foran TT. Jeg tviler sterkt på at trådstarter vil få en bråkete og en ustabil pc om han putter inn en TT 420w eller 460W. Til opplysning så har jeg lest at det er mange her på dette forumet som har klager litt på mist og ikke minst chieftech. Det er vel mer snakk om tilfeldigheter enn kvaliteten på produktet. Endret 24. juni 2006 av Falcon_ Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Du tar vel litt hardt i om du sier at jeg rangerer q-tec forran TT. Q-tec har jo ryktet for å være det desidert dårligste man får (omtrent?), det eneste jeg sa om q-tec var at jeg hadde en psu som fungerte bra. Men sant som du sier, med en "vanlig" pc så klarer en egentlig ikke å teste om psu holder mål. Men det jeg har lest (om 680W spes.) så holder de ikke særlig lenge når det kommer til "tunge" systemer. Lenke til kommentar
lersveen Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 ok, men trur jeg går for en hiper jeg da. Da har jeg vel en strømforsyning jeg kan bruke en stund. men hva med kjøling da? Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 ok, men trur jeg går for en hiper jeg da. Da har jeg vel en strømforsyning jeg kan bruke en stund. men hva med kjøling da? 6378335[/snapback] En ting er ihvertfall sikkert; denne PSU har høstet god kritikk. Nederst på denne siden er det linker til flere reviews. Kan ikke skade å ta en titt før du evnt bestemmer deg. Lenke til kommentar
lersveen Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) men kjøling da? der er jeg 100% blank. trenger jeg noe i det hele tatt? det var vel hvertfall innebygd vifte i kabinettet, men... Endret 25. juni 2006 av lersveen Lenke til kommentar
lersveen Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 enkelt og greit: trenger jeg mer kjøling? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 et par kabinett vifter for luftflyt er anbefalt uansett om du skal overklokke eller ikke. Lenke til kommentar
lersveen Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 nei, skal ikke overklokke... det er vel hvertfall kabinettvifte med, men holder den? Lenke til kommentar
speaker Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 du trenger nok ikke ekstra s-ata og ide kabel, slik følger alltid med hovedkortet. ellers så hadde jeg nok oppgradert skjermen til en 19", eller i det minste en 17" med DVI, gir en del bedre bilde. ellers så ser det bra ut strømforskyninga så litt svak ut på +12 linjene også... 6374348[/snapback] Hipern har to +12v rails. en på 20 og en på 18 A. Dessuten er den ikke svak. Min leverer meget stabile spenninger. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Du kan trygt kjøpe PSU fra TT. Har en selv i oppsettet mitt, og jeg er fornøyd. Lenke til kommentar
lersveen Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 speaker: han mente den jeg hadde der før. det var en 420W TT psu. skifte etterpå skjønner du;) men holder den vifta jeg har eller skal jeg skaffe meg noe mer vifter/kjøling? Lenke til kommentar
lersveen Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) blir snart lei av å spørre uten å få svar; Holder det jeg har av vifter/kjøling eller MÅ jeg ha noe mer? Endret 26. juni 2006 av lersveen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå