Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

56K modem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan være flere løsninger på ditt problem. :smile:

1. hastigheten på modemet ditt er satt til 33,6. dette sjekker du ved å høyreklikke på oppkoblingen din. velg egenskaper, under feltet "koble til med" velg konfigurer. merk det modemet du bruker, velg egenskaper og der finner du max hastigheten din. sett denne til 57200 eller no sånt no..

Hvis ikke DETTE hjelper.. så er det linjeproblemer fra telenor. ring de og få en oppgradering av linja di. for da er det linja som bremser.

hvis ikke DETTE hjelper.. skaff deg ADSL. :smile:

håper dette var behjelpelig.

Mvh

Espen F

Kundeservice for internett. :smile:

og

Cs - supporten

Lenke til kommentar

Jeg har en kilometer lang mailveksling med telenor om mitt modem og hastigheten. Jeg får bare 31.2 kbps. Det skal veldig mye til for at telenor vil innrømme at det er dårlig linje inn til huset eller andre feil. Linja måtte splittes da den ble montert. Jeg ble lovet at det ikke skulle ha noe innvirkning på internettbruk. Men jeg er nå ikke så sikker på det. Jeg har forsøkt linjesjekk, men den var feilfri, sa Bravida. Fikk mannen fra Bravida til innrømme at kvalitetetn på linja kanskje kunne være dårlig, for noe må være grunn til at hastigheten er dårlig.

jeg har forsøkt et annet, eksternt v.90 modem og fikk bare 28.8, reinnstallert modemet opp til flere ganger, prøvd andre drivere og kortere ledning fra modem direkte til kontakten uten at telefonen var tilkoblet. Det er et innternt v.90, SOFT type modem jeg har. Det eneste jeg ikke har fosøkt er og bytte operativsystem fra win98 SE eller bytte til et v.92-, x2-, flex56 type modem.

Dette er egentlig ikke et stort rop om hjelp, men heller et indiksajon på at telenor kan være vanskelig å ha med å gjøre. Men jeg har ikke tenkt å gi meg.

ta en titt her http://56k.com/trouble/

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hele denne greia er pga. Telenor sin gjerrighet på kobber. Istedenfor å strekke nye kabler eller bytte de gamle ut med kabler med flere ledere, splitter de lederparene med en form for multipleksing. (Denne må ikke forveksles med splitteren som følger med bredbåndsutstyret.) Uansett hvor lite støy det er på linja vil du aldri få mere enn 31,2 med hverken et 56fleks eller V90. Dette er også grunnen til at enkelte må vente så veldig lenge på bredbånd. Da _må_ det ganske enkelt frigjøres linjekapasitet eller så fungerer det ikke.

På en "orn'tli" linje med et bra modem er det fullt mulig å runde 5,5k i nedlastingshastighet.

Men så vidt jeg vet har aldri Telenor betingelsesløst garantert 56k tilkobling heller.

Her må jeg bare legge til at Stortinget for lenge siden burde forutsett den mulige interessekonflikten ved å la Telenor være både tjenestetilbyder, og samtidig eie det fysiske nettet helt fram til abonnentens hoveduttak. De som venter på bredbånd fra feks NGT må ganske enkelt vente til Telenor har frigjort linjekapasietet.

Flere her som kjenner seg igjen? Online nummersjekk forteller at sentralen er utbygd men man får ikke bredbånd allikevel.

Meldinga ble både lang og frust, men Telenor har altså sitt på det juridisk tørre når man ikke får mere enn 31,2k med et 56k modem.

Lenke til kommentar

Dette er Telenor sin feil.Bytt til TELE2 og merk forskjellen :smile:

Hadde telenor og ca 32100 i fart.Byttet til Tele2 pga.Telenor var frekke i kjeften på kunde-service(da jeg klagde på farta).

Nå har jeg 52000 i fart og kan til og med spille UT over nettet helt fint.

Lenke til kommentar

Da eg hadde modem (GRØSS!) så hadde eg det problemet at eg kun fikk 32kbps på det høyeste. Mens hos søsteren fikk de 48kbps så en dag tok eg ut kortet deres og installerte det på min maskin siden eg trodde at eg hadde dritt modem. Men etter mye stress fant eg ut at det var linje kvaliteten som gjorde det at det søg sånn. Nå har vi flyttet og fått bredbånd og laster ned på 90-95 KB sec eller 740kbps :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-15 08:37, skrev Fake:

bare til info..

Skal dere ha internettleverandør med høy fart, så så jeg en test hvor
scoret høyere enn resten på fart, så det er størst sjanse for at det vil hjelpe mer enn start.no

P.S. og har dere trøbbel.. så ring supporten der.. så skal jeg prøve å hjelpe dere..hehe..

Jobber ikke du i microplex?

Lenke til kommentar

Ikke gi opp riktig ennå.

Det er fortsatt et par ting du kan skjekke. Det ene er og prøve modemet på en annen telefonkontakt i huset, eller korte tilkoblingsledningen maksimalt. Og så kan du prøve og koble bort andre enheter som er koblet på samme linja. dvs. telefoner, faxer osv. Selv om en telefon virker, og er ganske "død" der den ligger på bordet uvirksom, så kan den likevel sende ut støy som ødelegger hastigheten til modemet.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis ISP'en deres som er årsaken til treg hastighet med 56.6 modem. Det er ting som heter flaskehalser. Det er ikke nøvendigvis linjen det er noe galt med selv om samme modemet har en høyere hastighet et annet sted.

Uansett så er ikke ett 56.6 modem noen motorvei. Ting tar tid. Det er absolutt ikke uvanlig å ligge på 2-4KB per sekund. At man skal oppnå maksimal hastighet(7KB) er sjelden kost.

Til slutt gjør dere selv en tjeneste og skaff dere ADSL eller UPC-kabel........ eller vær av de få heldige og ha 10Mbit hver vei :smile:))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...