Breivik. Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Hei. Er det noen måte man kan regne ut oksygenopptak ved hjelp av biptest? Og hvor mange runder er bra? Mvh Jan Erik Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Hei. Er det noen måte man kan regne ut oksygenopptak ved hjelp av biptest? Og hvor mange runder er bra? Mvh Jan Erik 6373828[/snapback] LV 12 burde vel kunne sies og være bra. Lenke til kommentar
salah Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Du bør være oppmerksom på at banen du trener i kan være større eller mindre enn det som er normalt. Vi hadde større bane enn det vanlige, og jeg kom på level 10, selv om jeg kom høyere på ungdomsskolen. Lenke til kommentar
Pølsa123 Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Hva er egentlig bitest? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Hva er egentlig bitest? 6376062[/snapback] The test involves continuous running between two lines 20m apart in time to recorded beeps. The time between recorded beeps decrease each minute (level). There are several versions of the test, but one commonly used version has an initial running velocity of 8.5 km/hr, which increases by 0.5 km/hr each minute. Les meir her: http://www.thebeeptest.com/beeptest2.html Kort forklart er det ein test for å måle O2-opptaket ditt. Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Testen måler eigentleg ikkje VO2-max så godt fordi den favoriserer folk med god akslerasjon og styrke i beina framfor dei som faktisk har høgt oksygenopptak. Fotballspelerar og utøvere av andre ballidretter scorer typisk høgt fordi dei er vant til å skifte løpsretning heile tida. Ein typisk kondisjonsidrettsutøvar er vant til å løpe rett fram heile tida. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 "kondisjonsidrettsutdøvar" er et bra ord. Det beskriver alt fra skiløper til fotballspiller, håndballspillere og 10000 meter-løpere. Du mener at de favoriserer de som er mer vandt til løping med intervaler ? Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Kondisjonsidrettsutøverar er dei som trener innanfor ein idrett der kondisjon er mest rellevant. Når det gjeld fotball er det andre ting som er veldig viktige, som styrke, spenst, fart, akslerasjon osv. Intervalltrening kan være så mangt. Sjølv trener eg gjerne 2x30 min, 3x20 min osv. Fotballspelerar og utøvere innanfor andre ballidretter driv gjerne på med Xx1 min. Det er stor forskjell der. Dessuten trener dei vell spesifikt på det å skifte løpsretning heile tida. Det eg meiner er at beep-testen favoriserer dei som er vandt til retningsforandringar heile tida. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 du formulerer deg litt rart, for kondisjon er VELDIG relevant i fotball også.. men på en litt annen måte en ski/langdistanseløping osv. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Selv har jeg 12,5 som rekord, mens de som var best trent på laget lå på ca 14+. Måneden etter at jeg fikk 12,5 fikk jeg 10,5. Hadde vært på lan helga før og selv ble jeg overrasket om hvor mye gikk tilbake bare ved å sitte en hel helg å spise pottis og drikke cola. Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Du gjekk nok ikkje så mykje tilbake. Det skyldes nok berre det at beina "daua" litt av å sitte i ro. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Du gjekk nok ikkje så mykje tilbake. Det skyldes nok berre det at beina "daua" litt av å sitte i ro. 6414230[/snapback] Kanskje det, men jeg syns fortsatt det var interessant at jeg presterte så mye dårligere bare pga 2 dager i ro med cola og junkfood. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 2 dager uten trening kan ha mye å si dagen rett etterpå.. men om du får trent en 4-5 dager etterpå skal du vel være i samme form igjen. Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg går på fotball og er på mitt andre år på videregående. I tiende skulle vi ha 11,9 for toppkarakter og det klarte jeg men da slutta jeg. Kunne sikkert klart rundt 12.4-5 men var ingen vits. Klarer sikkert en del mer. En artig detalj: Veigar Pall Gunnarsson har skolerekorden på skolen min. Da han gikk i 10 klarte han 15,7!! Lenke til kommentar
The Erland Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Du mener at de favoriserer de som er mer vandt til løping med intervaler ? 6414136[/snapback] Hvis jeg har forstått riktig, favoriserer den utøvere som er raske å snu, noe som ikke har noe med oksygenopptaket å gjøre. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 tror jeg var på 13 når jeg var på det beste...er vel 5 det i karakterboka... nå løp jeg latterlige 11 :!: Men var tett i nesa og forkjøla... Lenke til kommentar
somebody Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg kom opp på lvl. 15, er strålende fornøyd, men desverre "bare" en 5-er, 6 var 15.3 eller no... Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg kom opp på lvl. 15, er strålende fornøyd, men desverre "bare" en 5-er, 6 var 15.3 eller no... Det var ufattelig strenge karakterer. 15 er knallbra. Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg går på fotball og er på mitt andre år på videregående. I tiende skulle vi ha 11,9 for toppkarakter og det klarte jeg men da slutta jeg. Kunne sikkert klart rundt 12.4-5 men var ingen vits. Klarer sikkert en del mer. En artig detalj: Veigar Pall Gunnarsson har skolerekorden på skolen min. Da han gikk i 10 klarte han 15,7!! En lærer på skola løpte opp til 21 (maks) og gikk nedover igjen til 18 før han måtte gi seg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå