Gå til innhold

QXL - Kontakt med selger


Anbefalte innlegg

Eg har nettop fått far til å lage seg en konto på QXL for han å var faktisk intressert men poenge er at eg vurderer en ting eg skal kjøpe men eg vil gjerne ha kontakt med selger over telefon.

 

Når du lager deg en QXL konto så må du jo oppgi telefonummer.

Men vor finner eg telefonummer til selger?

 

Er helt ny på QXL.

 

På forhånd tusen takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du får hverken epostadressen eller nummeret til vedkommende som selger en vare. det du kunne gjort var å stille et spørsmål til selgeren. der kan du

a) spørre om det du vil spørre om

b) spurt om telefonnummeret.

 

jeg tviler på at selgere gir ut nummeret til fremmede uten grunn så jeg tror alternativ a) er det beste.....

Lenke til kommentar
du får hverken epostadressen eller nummeret til vedkommende som selger en vare. det du kunne gjort var å stille et spørsmål til selgeren. der kan du

a) spørre om det du vil spørre om

b) spurt om telefonnummeret.

 

jeg tviler på at selgere gir ut nummeret til fremmede uten grunn så jeg tror alternativ a) er det beste.....

6373887[/snapback]

Det er heller ikke lov å gi ut det uten at varen er solgt... og da får man info over mail. ;)

Lenke til kommentar
Qxl veldig redde for at kundene skal ta kontakt med hverandre utenfor QXL så du får ikke nummeret til selger før du har kjøpt varen. Du må bruke kontaktskjema, du får ikke en gang epostadressen.

6373867[/snapback]

 

Jeg tror det går mer på personvernet. QXL har ikke lov til å gi ut nummeret til de som er registrerte brukere der... står i brukervilkårene brukerne fyller ut.

Lenke til kommentar
Men på den varen eg vurderer å kjøpe står der forhåndsbetaling.

Så eg tenkte å ringe selger å spør om eg heller kunne få det i postoppkrav.

 

Men da mottar eg automatisk nummeret på e-post da? Hvis eg vinner?

6373985[/snapback]

Ja, men hvis de vinner så er du forpliktet til å følge auksjonens opplysninger hvis selgeren ikke godtar noe annet, så i prinsippet godtar du forskuddsbetaling.

 

Spør selgeren i auksjonen om det går greit.

Lenke til kommentar
Det er heller ikke lov å gi ut det uten at varen er solgt... og da får man info over mail. ;)

6373891[/snapback]

 

Jeg har solg og kjøpe veldig mye på QXL og jeg har iallefall fått en mail med mailadresse og telefonnummer til de jeg har kjøpt fra og solgt til. Du får også adressen til vedkommende.. så hvis ikke nummer er fylt inn er det ikke noe problem å finne ut dette. (med mindre vedkommende har hemmelig nummer da).

Lenke til kommentar
Men på den varen eg vurderer å kjøpe står der forhåndsbetaling.

Så eg tenkte å ringe selger å spør om eg heller kunne få det i postoppkrav.

 

Men da mottar eg automatisk nummeret på e-post da? Hvis eg vinner?

6373985[/snapback]

 

vanligvis så opplyser selger dette siden tidligere kjøpere ikke har hentet varen på postkontoret, noe som medfører (unødvendige) kostnader for selger.. så tviler på at det går... men det skader ikke å prøve iallefall...

Lenke til kommentar
Det er heller ikke lov å gi ut det uten at varen er solgt... og da får man info over mail. ;)

6373891[/snapback]

 

Jeg har solg og kjøpe veldig mye på QXL og jeg har iallefall fått en mail med mailadresse og telefonnummer til de jeg har kjøpt fra og solgt til. Du får også adressen til vedkommende.. så hvis ikke nummer er fylt inn er det ikke noe problem å finne ut dette. (med mindre vedkommende har hemmelig nummer da).

6374026[/snapback]

Jeg skrev: uten at varen er solgt. ;) Altså når man har gjennomført en auksjon så får man det såklart.

Lenke til kommentar
Qxl veldig redde for at kundene skal ta kontakt med hverandre utenfor QXL så du får ikke nummeret til selger før du har kjøpt varen. Du må bruke kontaktskjema, du får ikke en gang epostadressen.

6373867[/snapback]

 

Jeg tror det går mer på personvernet. QXL har ikke lov til å gi ut nummeret til de som er registrerte brukere der... står i brukervilkårene brukerne fyller ut.

6373892[/snapback]

Da QXL var gratis var det fritt frem mht både tlf og epost, jeg har sluttet å bruke QXL av prinsipp, de har nå laget en tjeneste som er 100% tilpasset behovet til svindlere og kjeltringer. En TLF samtale med selger kan gi utrolig mye mer enn meldinger og det er på kanten å kreve at man skal kjøpe en vare FØR man får snakke med selger, hvertfall dersom man skal kjøpe noe med litt verdi. Eneste logiske forklaringen er provisjonen QXL får for hver vare som selges.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...