Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Død hdd? (inaccessible_boot_device)

Anbefalte innlegg

En kollega på jobben har en gammel imb maskin som fikk en brå "død" etter at datteren hans trakk ut stikkkontakten mens maskinene var i gang.

Maskinen kjører/kjørte w2k pro og under oppstarten så kommer det en blåskjerm hvor det står...

***STOP: 0x0000007b (0x827caa10, 0xc0000032, 0x00000000, 0x00000000)

INNACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Start datamaskinen på nytt hvis det er første gang du sert dette Stopp skjermbildet. Gjør følgende hvis skjermbildet dukker opp igjen:

Søk etter viruser på datamaskinen. Fjern nylig installerte harddisker eller harddiskkontrollere. Kontroller at harddisken er skikkelig konfigurert og terminert. Kjør chkdsk /f for å kontrollere harddisken. Start deretter datamaskinen på nytt.

Har prøvd å starte den i sikkerhetsmodus, sikkerhetsmodus med bare komandolinje, siste konfigurasjon som virket, feilsøkingsmodus og Gjenopprettingsmodus for katalogtjenester. Alle ender opp i samme fine blåskjerm.

Finner ikke noe fornuftig når jeg googler heller. Funnet noe om bytte av hovedkort (ikke skjedd her, støv som er 3-6 år gammelt :D ), hvis man har satt inn kontrollkort, nyinnstallering på scsi disker osv, det står ingen ting om døttre som trekker ut kontakten...

Har disken tatt kvelden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satt å lurte på det, men har ingen w2k cd. Jeg får vel spørre om han har den liggende...

Men det skal sies at han håpet nesten at disken var død sånn at han kan bruke det som et påskudd til å få seg ny maskin.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...