Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU bruker mye kjerneminne

Anbefalte innlegg

Hei !

Kom hjem fra arbeid og skrudde på Pc. Fikk blå skjerm med en feilmelding. Prøvde systemgjennoppretting, sikkermodus med og uten internett, sist fungerende operativsystem osv uten at det ville virke.

Pc`en har jeg hatt i kun 2 mnd. 250 Gb harddisk, 2,2 ghz prossesor, 250mb skjermkort, 1 gb ram.

Jeg reinstallerte Xp og det funket.

Men det som skjer nå er at Cpu bruker mye kjerneminne når jeg kun er på desktop. Spiller jeg musikk på WMP stiger Cpu bruken enda høyere (mellom 70-80%) og det forårsaker lagging.

Kan heller ikke spille spill lengre pga lagging der også.

Fikk en feilmelding i går som lyder følgende: "Warning! Attribute Raw Read Error rate changes from 253 to 100."

+ denne feilmeldingen: "Attribute (unknown attribute) changes from 154 to 145."

Tenkte å ta den med til en reperatør, men før jeg gjør det vil jeg gjerne spørre forumleserne og det er noe annet jeg kan gjøre før jeg tar den med.

Alle svar mottas med takk ! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

Takk for svar.

Hovedkortet er: MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

Driverne er oppdaterte.

Brannmuren er fra Norton(Symantec) i tillegg til den i Xp da.

For øyeblikket har jeg 4 internettsider kjørende om gangen. Cpu ytelsen er på mellom 50 - 80% og det lagger voldsomt.

Dette er frustrerende.

Lenke til kommentar

Deaktiver xp firewall, selv om det antagelig ikke kan relateres til problemen så er det ikke nødvendig med 2.

Sjekk i Task manager hvilke prosesser det er som bruker all CPU tiden, og post de her.

Du er sikker på at du ikke også bruker Nforce firewallen som blir lagt inn "automatisk" med chipset driverne?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at du kan skrive "CPU ytelsen er mellom 50-80%" når systemet Idler. (Regner med det betyr at 50-80% av CPU tiden er i bruk)

Nforce Firevall:

Kommer opp et icon på Taskbar som heter noe som: Network Access Manager

Det enkleste her er å slette Chipset driverne, laste ned nye og ikke svare ja på spm om en vil legge inn Network Access Manager.

Ellers så bør du se på Håreks anbefaling. Meget mulig det er en diskfeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...