Gå til innhold

Ny bærbar PC til min kjære mor

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fått i oppdrag å kjøpe bærbar til min mor, så billig som mulig. Maskinen skal kun brukes til teksbehandling, Internett og E-post.

Har faktisk allerede bestilt en ThinkPad men lurer nå på om ikke denne Lenovo maskinen hadde vært et bedre valg? 80GB HD kontra 40, XP Pro istedenfor XP Home. Riktignok CD/RW/DVD-Kombo istedenfor DVD-brenner, men...

Maskinen har ankommet mitt postkontor i dag.... Burde jeg bytte/bruke angre-retten? (Skal selvsagt hente pakken da den inneholder andre ting til meg også! :-))

Lenovo har jo nå tatt over IBM bærbare, og Thinkpad har jo f.eks. denne crash beskyttelsen av HD og en del andre gode ting.

Takknemlig for synspunkter! :-)

/Terje

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenovo har bedre batteritid en thinkpaden og...er dette noe som også spiller inn hos moren din?

Edit: Ellers ser begge helt ok ut, men jeg ville nok helst gått for Lenovo, i og med at der får du rett og slett mer for pengene...

Endret av sjur166
Lenke til kommentar

Batteritiden er selvsagt også viktig, og Lenovo'en har en halv time ekstra! Hmmm... Har nok kanskje plukket gal maskin ja... Var litt redd for det!

Takker for innspill!

Litt rart at to så forskjellige maskiner har samme pris??

Endret av trn100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ser ingen grunn til å bruke angreretten her.

de er identiske pcer

den ene med ATI skjermkort, 40gb, ddr400mhz, xp-home 4t batteritid

den andre med

intel gma 900 skjermkort 80gb ddr533 xp-pro 4.5t batteritid

umerkelig

ati skjermkortet tar vel den 30 min mer strøm, kansje mora da skal spille cs?

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
ati skjermkortet tar vel den 30 min mer strøm, kansje mora da skal spille cs?

6373012[/snapback]

Eller kanskje ikke :)

Neida, går ikke på det, men fikk inntrykk av at Lenovo'en var bedre til samme pris... 80GB, og XP-Pro er jo en viss forskjell da...

Hun kommer sikkert ikke til å merke forskjellen i det hele tatt, men var redd jeg ikke hadde gjort det beste kjøpet :(

Hva med WLAN løsningen i de to? Er den den samme?

• Liker 1
Lenke til kommentar

går sterkt utfra ATI skjermkortet er bedre en intel sitt.

og ut fra dette så er pcen mye mer verdt.

samt at ATI og NVIDIA integrerte skjermkort bruker som regel en god de mer strøm en INTEL sine integrerte skjermkort løsninger. så det er antagelivs like batterier i utgangspunktet og å lese sånn av komplett sine sider kan tas med en klype salt. kommer alt ann på hvordan en bruker pcen. 1.5 time er vanlig for rimeligere bærbare. 4-celler kansje det er en 8 celler i denne samme som 8 celler i den andre.

40gb er mye mora de kommer kansje aldri til å bruke mer en tops 5gb.

xp-pro og home, merkes det til mora dems bruk? forskjellen her?

Lenke til kommentar
xp-pro og home, merkes det til mora dems bruk? forskjellen her?

6373140[/snapback]

Antagelig ikke, men jeg har nesten ingen erfaring med Home versjonen og skal sette opp et nettverk med denne routeren.

Er det noen som vet om det er forskjell på det trådløse nettverkskortet i disse to maskinene? Trenger litt rekkevidde!

Ellers har Komplett allerede bekreftet at et ev. bytte ikke vil være noe problem. Kjempeservice på en Lørdag :thumbup:

Edit 2: Er det kanskje slik at for å oppnå max ytelse med denne routeren må jeg også kjøpe et Netgear Rangemax nettverkskort?

Har satt opp en del Netgear nettverk og kvaliteten er normalt upåklagelig, men da har det vært Netgear hele veien, inklusive nettverkskort....

Endret av trn100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

enten finner du svar på det nettverk spm på www.hw.no google komplett. ellers så tviler jeg på du finner svar på det. eneste er vel at det kansje det samme som er i begge pcene.

er vel bare å skrive ip i routeren så er det i box, tviler på det noen bedre grunn til xp pro for dette, med tanke på mer nettverk funksjoner.

tipper vanlig hjemmenettverk er optimalt på home edition. det skal vistnok være lett å få svar på hvordan home funker da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...