bromlefar Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Heisann! Har fått ett problem med min pc.Noen ganger etter att jeg har tatt en restart på maskinen så vil ikke windows åpne seg,jeg kommer frem til siden der det står windows xp og en blå greie som går under,men i det pcen skal åpne siden der jeg skriver ned koden for og komme til skrivebordet mitt så restarter den seg på nytt,og slik holder den på en stund,helt til det kommer en feilmelding med BASS.EXE? Hva kan dette være? Håper dere har noen forslag til meg:) Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Sikkert et program som skaper problemer under oppstarten. Prøsv "Start - Kjør - MSCONFIG" og sjekk hvilke programmer som starter opp med maskinen. Forsøk å fjerne/stanse et og et program fra listen inntil du finner ut hvilket som skaper problemer. (bass.exe f.eks.) Lenke til kommentar
bromlefar Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 finer ingen programmer som heter bass.exe Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Prøv allikevel og fjerne haken foran et og et program og restart maskinen for å se om problemet blir løst. Lenke til kommentar
x1138 Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Hadde vært fint bromlefar om du kunne si hva slags maskin du har; cpu, hovedkort, ram og hva slags operativsystem du kjører eks. windows xp, 2000, Me, 98? Hvis du får den samme feilmeldingen anng. BASS.EXE skulle jeg tro det er snakk om virus, men jeg sjekket litt på google og fant ikke noe annet enn at det kan være en programfil til et spill Får du mulighet å skrive ned hele feilmeldingen du får hadde det vært toppers Vet ikke hvor mye du kan anng. feilsøking på datamaskinen, men hvis du har en annen maskin eller du kan låne en maskin av en venn/familie hadde jeg stukket innom www.download.com og søkt etter et antivirus program der du kan bruke en oppstarts diskett for sjekking av maskinen din. Dette kan likevel skyldes en driver feil, ikke nødvendigvis virus. Hvis du har din windows cd, (hvis det er windows XP du har) kan du boote denne og kjøre en reperasjon av xp. Jeg vil uansett anbefale deg å kjøre en virus sjekk før du prøver dette! Har du forresten lagt inn noe programmer eller spill de siste dagene? Hva med ny maskinvare; lydkort, skjermkort, nettverkskort osv? -x1138 Endret 24. juni 2006 av x1138 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Hmmm.... Siden han sa at han ikke fant programmet i MSCONFIG og sitat "Noen ganger etter att jeg har tatt en restart på maskinen så vil ikke windows åpne seg" gikk jeg ut i fra at Windows "noen ganger" funket... Lenke til kommentar
x1138 Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) jepp, sant det. Sorry var litt raskt ut der. Har allerede editert min post Endret 24. juni 2006 av x1138 Lenke til kommentar
bromlefar Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Windows starter som normalt som regel,men av og til har jeg som sagt store problemer og få startet windows,og problemet er økende.her er mer spesifikasjoner på mitt operativsystem : Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519) Language: Spanish (Regional Setting: Spanish) System Manufacturer: PCCHIPS System Model: P25G BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 2.40GHz Memory: 222MB RAM Page File: 159MB used, 385MB available Windows Dir: C:\WINDOWS DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904) DX Setup Parameters: /Silent DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode Lenke til kommentar
bromlefar Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg har funnet ut att problemet med att windows ikke starter kun kommer når jeg restarter windows. Hvis jeg stenger windows uten og restarte og deretter skrur på windows igjen starter windows igjen uten problemer. Hva kan dette være? Lenke til kommentar
bromlefar Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg har funnet ut att problemet med att windows ikke starter kun kommer når jeg restarter windows. Hvis jeg stenger windows uten og restarte og deretter skrur på windows igjen starter windows igjen uten problemer. Hva kan dette være? please,er det noen der som kan hjelpe meg,så blir jeg kjempeglad:) Lenke til kommentar
f0gey Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg har funnet ut att problemet med att windows ikke starter kun kommer når jeg restarter windows.Hvis jeg stenger windows uten og restarte og deretter skrur på windows igjen starter windows igjen uten problemer. Hva kan dette være? please,er det noen der som kan hjelpe meg,så blir jeg kjempeglad:) 6410547[/snapback] If you are having problems removing bass.exe from your system, Check out the list of Anti Virus and Anti Spyware/Trojan software. Håper dette kan hjelpe? Lenke til kommentar
bromlefar Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Har funnet hva feilen var. Grunnen til att jeg ikke klarte og restarte hva rett og slett att prossesorviften var full av støv slik att prossesoren var så varm att den ikke klarte restarten. Håper dette kan være til hjelp for andre med samme problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå