Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med og åpne windows


Anbefalte innlegg

Heisann!

Har fått ett problem med min pc.Noen ganger etter att jeg har tatt en restart på maskinen så vil ikke windows åpne seg,jeg kommer frem til siden der det står windows xp og en blå greie som går under,men i det pcen skal åpne siden der jeg skriver ned koden for og komme til skrivebordet mitt så restarter den seg på nytt,og slik holder den på en stund,helt til det kommer en feilmelding med BASS.EXE?

Hva kan dette være?

Håper dere har noen forslag til meg:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert et program som skaper problemer under oppstarten. Prøsv "Start - Kjør - MSCONFIG" og sjekk hvilke programmer som starter opp med maskinen. Forsøk å fjerne/stanse et og et program fra listen inntil du finner ut hvilket som skaper problemer. (bass.exe f.eks.)

Lenke til kommentar

Hadde vært fint bromlefar om du kunne si hva slags maskin du har; cpu, hovedkort, ram og hva slags operativsystem du kjører eks. windows xp, 2000, Me, 98?

Hvis du får den samme feilmeldingen anng. BASS.EXE skulle jeg tro det er snakk om virus, men jeg sjekket litt på google og fant ikke noe annet enn at det kan være en programfil til et spill :hmm:

Får du mulighet å skrive ned hele feilmeldingen du får hadde det vært toppers :thumbup:

Vet ikke hvor mye du kan anng. feilsøking på datamaskinen, men hvis du har en annen maskin eller du kan låne en maskin av en venn/familie hadde jeg stukket innom www.download.com og søkt etter et antivirus program der du kan bruke en oppstarts diskett for sjekking av maskinen din.

Dette kan likevel skyldes en driver feil, ikke nødvendigvis virus. Hvis du har din windows cd, (hvis det er windows XP du har) kan du boote denne og kjøre en reperasjon av xp. Jeg vil uansett anbefale deg å kjøre en virus sjekk før du prøver dette!

Har du forresten lagt inn noe programmer eller spill de siste dagene? Hva med ny maskinvare; lydkort, skjermkort, nettverkskort osv?

 

-x1138

Endret av x1138
Lenke til kommentar

Windows starter som normalt som regel,men av og til har jeg som sagt store problemer og få startet windows,og problemet er økende.her er mer spesifikasjoner på mitt operativsystem :

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)

Language: Spanish (Regional Setting: Spanish)

System Manufacturer: PCCHIPS

System Model: P25G

BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG

Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 2.40GHz

Memory: 222MB RAM

Page File: 159MB used, 385MB available

Windows Dir: C:\WINDOWS

DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

DX Setup Parameters: /Silent

DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut att problemet med att windows ikke starter kun kommer når jeg restarter windows.

Hvis jeg stenger windows uten og restarte og deretter skrur på windows igjen starter windows igjen uten problemer.

Hva kan dette være?

please,er det noen der som kan hjelpe meg,så blir jeg kjempeglad:)

Lenke til kommentar
Jeg har funnet ut att problemet med att windows ikke starter kun kommer når jeg restarter windows.

Hvis jeg stenger windows uten og restarte og deretter skrur på windows igjen starter windows igjen uten problemer.

Hva kan dette være?

please,er det noen der som kan hjelpe meg,så blir jeg kjempeglad:)

6410547[/snapback]

 

 

If you are having problems removing bass.exe from your system, Check out the list of Anti Virus and Anti Spyware/Trojan software.

 

Håper dette kan hjelpe? :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...