m3 Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Nokia åpner en ny Nokia butikk i Chicago,USA. Dere tenker kanskje nå: Hva har det her for oss som bor i Norge å gjøre? Jo, det er slik at jeg synes konseptet høres inntresant ut og hvis jeg ikke tar feil så har Nokia etter hvert tenkt å åpne flere butikker rundt om kring i verden, så kanskje kommer det en hit til Norge etter hvert også! Det som jeg synes er spennende er at man kan prøve forskjellige typer mobiler før man kjøper de. Ofte når man skal kjøpe mobiltelefoner her i Norge så er det slik at man får kjenne på en ”dummy” og ikke noe mer enn det. Og jeg synes når man skal investere flere tusen kroner på en mobil så er det greit om man får prøvd den før man kjøper. Nettstedet Engadgetmobile har laget en artikkel med bilder av butikken før åpningen som dere finner her. PS! Butikken har ikke åpnet enda, de kommer til å lage en ny reportasje så fort butikken har åpnet. Lenke til kommentar
Armani Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 så kanskje kommer det en hit til Norge etter hvert 6372053[/snapback] Det er allerede en Nokia butikk i norge da, finnes en i Byporten i Oslo "Nokia Store" Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Det var også en Nokia butikk i Trondheim, ble åpnet i 19-pil og bue. Men den er borte nå da Lenke til kommentar
zand Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 så kanskje kommer det en hit til Norge etter hvert 6372053[/snapback] Det er allerede en Nokia butikk i norge da, finnes en i Byporten i Oslo "Nokia Store" 6372238[/snapback] Ja, men den drives ikke av Nokia. Den drives av Oslo Telecom. Det er/var også snakk om at den skulle bli til en Samsung Store, men hva som skjedde med de planene vet jeg ikke... Lenke til kommentar
m3 Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Det er allerede en Nokia butikk i norge da, finnes en i Byporten i Oslo "Nokia Store" 6372238[/snapback] Det er veldig stor forskjell på den 30 kvadratmeter store Nokia butikken på Byporten i Oslo og den 200 kvadratmeter store butikken som de åpner bort i statene. Dessuten så er konseptet en helt annen ta en titt på linken til artikkelen og bildene så skjønner du hva jeg mener. Artikkelen kan du lese her. Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Ikke at jeg skal drive reklame for Elkjøp(lørenskog), som egentlig er ganske ræva på service, kunnskapsnivå osv men de skal ha ros for en ting, de har ekte telefoner i utstillingen sin. Man kan i hvert fall danne seg et inntrykk av menyer skjermer osv før man kjøper en telefon. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Haha, kan aldri tenke meg at det åpner en 200 kvadratmeter Nokia butikk i Norge. Det er bare i USA det er slik. 20 kvadratmeter er mer sannsynlig Men man vet jo aldri i oljerike Norge Men litt over til linken trådstarter la ut. Ser dere den bussen der? Med bilde av en Nokia 8801? Er det samme som 8800, bortsett fra at det er "usa" versjon...? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Nokia åpner en ny Nokia butikk i Chicago,USA. Dere tenker kanskje nå: Hva har det her for oss som bor i Norge å gjøre? Jo, det er slik at jeg synes konseptet høres inntresant ut og hvis jeg ikke tar feil så har Nokia etter hvert tenkt å åpne flere butikker rundt om kring i verden, så kanskje kommer det en hit til Norge etter hvert også! Det som jeg synes er spennende er at man kan prøve forskjellige typer mobiler før man kjøper de. Ofte når man skal kjøpe mobiltelefoner her i Norge så er det slik at man får kjenne på en ”dummy” og ikke noe mer enn det. Og jeg synes når man skal investere flere tusen kroner på en mobil så er det greit om man får prøvd den før man kjøper. Nettstedet Engadgetmobile har laget en artikkel med bilder av butikken før åpningen som dere finner her. PS! Butikken har ikke åpnet enda, de kommer til å lage en ny reportasje så fort butikken har åpnet. 6372053[/snapback] Elkjøp-butikker i osloområdet har live-utstilling, og etter hva jeg vet har de store elkjøp-butikkene i resten av norge det også. Ellers så er en butikk med kun 1 merke ikke særlig konkurransevennlig, det fører som oftest til at butikkens priser går oppover, da man ikke kan sammenligne med hva man får fra en annen konkurrerende leverandør i forhold til det man betaler feks. Sony-butikkene i oslo er et godt eksempel på at spesialbutikker som oftest er dyrt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Forøvrig handler dette om en Forhandler - og tråden flyttes til forhandlere og verksteder fra åpen diskusjon. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Det som er bra med en ekte nokiabutikk er jo at de sannsynligvis har flere modeller og mere tilbehør til nokia enn Elkjøp og gjengen.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Tvilsomt. Der jeg jobber har vi så og si alt som er tilgjengelig. Vi har N70, n80, n91, n90, E60, E61, 8800, 7380, 7370, 7360, 6280, 6111, 6131, 6103, 6101, 6060, 6030, 5140i, 3250, 3120 og 1110 i utstilling live (og så og si alt på lager). 6233 kommer på mandag. Det vi ikke har er 6270, som overhodet ikke slo an, 6125 som er vanskelig å få tak i ennå, samt communicatorene. Vi har ca 75 ulike modeller i liveutstilling. Når det gjelder tilbehør så er det en annen sak, men vi har godt utvalg i bluetoothutstyr, musikkutstyr og lignende. At en nokiabutikk kan sette av mer til kun nokiatilbehør er nok uansett sant - men vi skal ha det folk flest ønsker, resten kan vi som regel skaffe på 24 timer. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Slet ikke også disse Nokia Store butikken med dette før da? Derfor den i Trondheim ble lagt ned så vidt jeg forsto. De hadde kun et merke(Nokia) og av den grunn ble de litt dyre i forhold til kjedene...?? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Det her kan ein ikkje samanlikne med ei liveutstilling i den lokale Elkjøp-butikken uansett. Dette er nok truleg meir ein ekslusiv showcase frå Nokia si side enn ein butikk som skal gi Nokia store inntekter. Sjå bilda i artikkelen - nuff said. Endret 25. juni 2006 av Arve Systad Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Elkjøp-butikker i osloområdet har live-utstilling, og etter hva jeg vet har de store elkjøp-butikkene i resten av norge det også. Så vidt jeg vet skal alle butikkene i kjeden ha sluttet med dummy-telefoner. Vi har i hvert fall hatt ekte telefoner så lenge jeg har jobbet der, og det samme gjelder alle Elkjøp-butikker jeg har vært i i Bergen- og Stavangerområdet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå