Gå til innhold

xbox 360 mister støtte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
man får gå tilbake til det gamle nintendo systemet med "kasseter" slik at man slipper piratkopiering eller gi ut spill på gc cder slik at det ikke er så lett å få kopiert spill fordi mannen i gata har ikke tilgang på materiallet!

6374366[/snapback]

 

Dette stemmer ikke i dagens dataalder.

Jeg har da Gameboy Advance her hjemme med noen supre "kassetter" hvor det er plass til mye "snacks".

Lenke til kommentar
Xbox viste jo at man kan lykkes selv om man er piratvennlig.

Dreamcast viste det motsatte..

Man må ha noe som tvinger man til å ha orignale spill.

Værre er det ikke.

6378391[/snapback]

 

så har jo MS dypere lommer en Sega og dreamcasten hadde...

 

det eneste xbox viste er at de har høyere smerteterskel, ett hvilket som helst annet firma hadde gitt seg etter å ha tatt et slikt fall

 

MS har jo som kjent tapt millioner på xbox 1

Lenke til kommentar
Nei, den gikk vel i dass fordi det var bare å kopiere spillene.

Ingen beskyttelse, ingenting!

6378957[/snapback]

 

Det tok vel halvannet år før det ble mulig å kopiere spill på Dreamcast. Den solgte elendig frem til da, fordi veldig mange var vant til å kopiere over en lav sko på Playstation, og ikke ville kjøpe en ny konsoll der de var nødt til å kjøpe spilla. Den måneden de første chippene kom, tidoblet vi salget av Dreamcast på Akers Mic, der jeg jobba da.

Lenke til kommentar
Nei, den gikk vel i dass fordi det var bare å kopiere spillene.

Ingen beskyttelse, ingenting!

6378957[/snapback]

 

Det tok vel halvannet år før det ble mulig å kopiere spill på Dreamcast. Den solgte elendig frem til da, fordi veldig mange var vant til å kopiere over en lav sko på Playstation, og ikke ville kjøpe en ny konsoll der de var nødt til å kjøpe spilla. Den måneden de første chippene kom, tidoblet vi salget av Dreamcast på Akers Mic, der jeg jobba da.

6391269[/snapback]

 

hmm veldig intressant :hmm:

 

og folk sier at pirater ikke er relevant...

 

både ps1 og ps2 gjorde opp for piratvirksomhet med solide salgstall på software

 

på GC var det minimalt med pirataktivitet pga. disc mediet dems

 

Lurer veldig på hvordan tallene så ut for xbox...

Lenke til kommentar
Er det meningen at dette skal være et slags svar på alle trådene om negative rykter om PS3? I såfall kunne du i hvert fall ha googlet litt for å prøve å finne noen kilder da :roll:

 

Og ut i fra det jeg har hørt så langt om "PC-egenskapene" og åpenheten på PS3-platformen, vil jeg da tro at dette vil bli et større problem der enn på 360..

6371994[/snapback]

 

tror Sony kommer til å tjene grovt på software salg før noen i det hele tatt klarer å kjøre "backups" på ps3

 

a.k.a pengene har kommet inn, så det kommer aldri til å bli ett problem å bry seg med.

 

Åpenheten du snakker om er vel linux og alle mulighetene som følger med ;)

Lenke til kommentar
Er det meningen at dette skal være et slags svar på alle trådene om negative rykter om PS3? I såfall kunne du i hvert fall ha googlet litt for å prøve å finne noen kilder da :roll:

 

Og ut i fra det jeg har hørt så langt om "PC-egenskapene" og åpenheten på PS3-platformen, vil jeg da tro at dette vil bli et større problem der enn på 360..

6371994[/snapback]

 

tror Sony kommer til å tjene grovt på software salg før noen i det hele tatt klarer å kjøre "backups" på ps3

 

a.k.a pengene har kommet inn, så det kommer aldri til å bli ett problem å bry seg med.

 

Åpenheten du snakker om er vel linux og alle mulighetene som følger med ;)

6391343[/snapback]

 

Selvsagt kommer de til å tjene godt på softwaresalg, spesielt på høyprofilerte titler som MGS4, Heavenly Sword og Assassin's Creed. Akkurat som høyprofilerte titler på 360 (Oblivion, GRAW, Call of Duty 2) har vært kommersielle suksesser.

 

Ser vi på kommende spill til de to konsollene, er det liten tvil om at noen av dem kommer til å mangle støtte. Hvor utbredt piratkopieringen kommer til å bli i denne omgang blir jo kun ren spekulasjon, men jeg tror PS3 vil slite mer med dette, bl.a. pga. linux og alle mulighetene som følger med, som du sier :)

Lenke til kommentar
Er det meningen at dette skal være et slags svar på alle trådene om negative rykter om PS3? I såfall kunne du i hvert fall ha googlet litt for å prøve å finne noen kilder da :roll:

 

Og ut i fra det jeg har hørt så langt om "PC-egenskapene" og åpenheten på PS3-platformen, vil jeg da tro at dette vil bli et større problem der enn på 360..

6371994[/snapback]

 

tror Sony kommer til å tjene grovt på software salg før noen i det hele tatt klarer å kjøre "backups" på ps3

 

a.k.a pengene har kommet inn, så det kommer aldri til å bli ett problem å bry seg med.

 

Åpenheten du snakker om er vel linux og alle mulighetene som følger med ;)

6391343[/snapback]

 

Selvsagt kommer de til å tjene godt på softwaresalg, spesielt på høyprofilerte titler som MGS4, Heavenly Sword og Assassin's Creed. Akkurat som høyprofilerte titler på 360 (Oblivion, GRAW, Call of Duty 2) har vært kommersielle suksesser.

 

Ser vi på kommende spill til de to konsollene, er det liten tvil om at noen av dem kommer til å mangle støtte. Hvor utbredt piratkopieringen kommer til å bli i denne omgang blir jo kun ren spekulasjon, men jeg tror PS3 vil slite mer med dette, bl.a. pga. linux og alle mulighetene som følger med, som du sier :)

6394010[/snapback]

 

 

Umulig å si..

 

Jeg tror at piratkopiering av spill på ps3 blir vanskelig, mye på grunn av blu-ray. Mulig de også følger Microsofts eksempel, på epox.

 

Det at maskina kan kjøre linux, behøver ikke bety at det er lettere å kjøre backups av ps 3 spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...