Gå til innhold

xbox 360 mister støtte?


Anbefalte innlegg

mange spekulerer i at xbox 360 kommer til å få langt færre spill en ps3

 

dette kommer av piracy, xbox360 er jo som kjent "cracket allerede" og det er fullt mulig å kjøre backups på den.

 

xbox1 er jo kjent for å slite med akkurat dette (har en følelse av at utviklere ikke tjente så bra her)

 

og i disse tider hvor piratkopiering nesten er en trend så får man seg selv til å spørre om utviklere i det hele tatt tar sjansen på å gi ut på xbox platformen

 

nå som det er rekord dyrt å utvikle spill så skal man ikke se bort ifra at utviklere kommer til å forlate xbox 360

 

noen tanker? :hmm:

 

edit:her er link http://www.ps3power.com/ps3willchangegaming.htm ikke akkurat on topic men har relevans... uansett god lesning ;)

Endret av asia_hills
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mange spekulerer i at xbox 360 kommer til å få langt færre spill en ps3

 

dette kommer av piracy, xbox360 er jo som kjent "cracket allerede" og det er fullt mulig å kjøre backups på den.

 

xbox1 er jo kjent for å slite med akkurat dette (har en følelse av at utviklere ikke tjente så bra her)

 

og i disse tider hvor piratkopiering nesten er en trend så får man seg selv til å spørre om utviklere i det hele tatt tar sjansen på å gi ut på xbox platformen

 

nå som det er rekord dyrt å utvikle spill så skal man ikke se bort ifra at utviklere kommer til å forlate xbox 360

 

noen tanker? :hmm:

6371742[/snapback]

 

 

Hva med å backe opp med en kilde?

 

 

 

EDIT: oi, du er visst bare en ps-fanboy...

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Er det meningen at dette skal være et slags svar på alle trådene om negative rykter om PS3? I såfall kunne du i hvert fall ha googlet litt for å prøve å finne noen kilder da :roll:

 

Og ut i fra det jeg har hørt så langt om "PC-egenskapene" og åpenheten på PS3-platformen, vil jeg da tro at dette vil bli et større problem der enn på 360..

Lenke til kommentar
mange spekulerer i at xbox 360 kommer til å få langt færre spill en ps3

 

dette kommer av piracy, xbox360 er jo som kjent "cracket allerede" og det er fullt mulig å kjøre backups på den.

 

xbox1 er jo kjent for å slite med akkurat dette (har en følelse av at utviklere ikke tjente så bra her)

 

og i disse tider hvor piratkopiering nesten er en trend så får man seg selv til å spørre om utviklere i det hele tatt tar sjansen på å gi ut på xbox platformen

 

nå som det er rekord dyrt å utvikle spill så skal man ikke se bort ifra at utviklere kommer til å forlate xbox 360

 

noen tanker? :hmm:

6371742[/snapback]

 

Piratkopiering har eksistert i alle år.

 

Utviklingskostnadene for spill har økt dag for dag siden det hele startet.

 

Allmenn tilgjengelighet av piratkopiert materiale har de siste årene økt voldsomt.

 

Likevel har ikke dette bremset utviklingen av spill merkbart til noen av platformene.

 

Skulle utviklerne ha forlatt Xbox 360 ville de også for lenge siden ha forlatt PC, PS2, Xbox, kanskje alle platformene?

 

Det du sier strider mot all tidligere historie og du kommer ikke med relevante argumenter for at dette scenarioet skulle kunne være sannsynlig.

 

 

Det du sier er rett og slett bare tull.

Lenke til kommentar

Spekulasjoner ja :hmm: Kor mye har det då ikkje blitt spekulert i om PS3 det siste året?

 

Denne hacken til 360 er vel heller ikkje noe den vanlige mann i gata ville gjort tror eg. Trur de venter på en chip som funker preikkfritt og somkan deaktiveres om man skal operer via Live. Såvidt eg veit har det enda ikkje kommet noen slike(?)

 

Fill me in.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hvis mange utviklere ikke vil lage spill til xbox360 pga. piratkopiering, er det rart at det fortsatt er mange som utvikler spill til PC :hmm: PC er nok den plattformen som er mest utsatt for piratkopiering.

 

Alt det du sier er bare spekulasjoner, og det er få som vil tro på det du sier vis du ikke finner en kilde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Piratkopiering vil forekomme uansett, sålenge det eksisterer på et medium vil det være mulig å få piratkopiert det, desverre. Men online-støtten som et grunnleggende element på next-gen, vil det være online man bruker mesteparten av tiden sin med et spill noe som ofte gjør en piratkopi ubrukelig.

 

De vil nok ha større problemer med PS3, ettersom den bruker Blu-Ray, men jo større utfordring det er, jo større prestisje. Bare spillfirmaene klarer å komme opp med morsomme titler, så vil nok folk kjøpe dem. Jeg har ikke vært så aktiv på å kjøpe PC-spill de senere år, har svært få spill av nyere dato (HL2, BF2 og WoW + diverse ting på Steam) til PC, men er alt oppe i ti spill til 360en, det er jo flere grunner til det - mye fordi jeg synes konsollopplevelsen er langt bedre enn hva jeg får på en middelmådig PC og fordi man investerer langt mer tid i et orginalt spill enn et man har piratkopiert.

Lenke til kommentar
mange spekulerer i at xbox 360 kommer til å få langt færre spill en ps3

6371742[/snapback]

Kan hende, men vi har ennå en del å se annonsert på PS3 også.

 

dette kommer av piracy, xbox360 er jo som kjent "cracket allerede" og det er fullt mulig å kjøre backups på den.

Heller tvilsomt, PS/PS2 led ikke av dette heller. At piratkopiering påvirker spillindustrien mye er helt feil. Minst 90% av de som piratkopierer ville ikke ha skaffet seg de spillene uansett.

 

xbox1 er jo kjent for å slite med akkurat dette (har en følelse av at utviklere ikke tjente så bra her)

Var det kjent? Hvor har du det ifra?

 

og i disse tider hvor piratkopiering nesten er en trend så får man seg selv til å spørre om utviklere i det hele tatt tar sjansen på å gi ut på xbox platformen

Piratkopiering har eksistert siden Amiga/Commodore osv. var ute på markedet, så det er ikke akkurat en trend. Dessuten gjelder dette absolutt alle platformer. Tror Nintendo har noe mindre, da deres propriotære formater er ganske solide, men med Wii vil det muligens bli mer.

 

nå som det er rekord dyrt å utvikle spill så skal man ikke se bort ifra at utviklere kommer til å forlate xbox 360

Neste generasjon blir mye dyrere ja (Wii ikke så mye), men PS3 blir ikke akkurat billigere. MS kommer snart med XNA, som vil gi utviklere en veldig solid utviklingsplatform. Alt det jeg har fått med meg, virker 360 som en langt billigere platform å utvikle for enn PS3.

 

Eneste dette fører til er at utviklerer sjeldent tør å ta sjanser og melking oppstår. Dette har det blitt veldig mye av de siste 10 årene.

Lenke til kommentar

Denne hacken til 360 er vel heller ikkje noe den vanlige mann i gata ville gjort tror eg. Trur de venter på en chip som funker preikkfritt og somkan deaktiveres om man skal operer via Live. Såvidt eg veit har det enda ikkje kommet noen slike(?)

 

6372260[/snapback]

 

 

Det er den disc stasjon hacken det er snakk om her, ikke sant?

Om det er det så ser jeg iallefall at flere av de som selger den på QXL reklamerer med at det er mulig å spille over Live så lenge man ikke bruker en "backup disc"

 

Men jeg har ikke testet dette ut selv så jeg kan ikke bekrefte det.

Lenke til kommentar
@Mr.FOXHOUND:

 

Tja, personleg foretrekk eg "ingen kjelder" framfor kjelder som "a mystery source" og (æsj og fy) "The Inquirer".

 

Kay

6372702[/snapback]

Hehe, det er uansett to onder det er snakk om, men når han/hun sier at "mange spekulerer i om...", mener jeg det bør være en medfølgende kilde, for jeg har i hvert fall enda ikke hørt om noen. Bortsett fra asia:hills da.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

man får gå tilbake til det gamle nintendo systemet med "kasseter" slik at man slipper piratkopiering eller gi ut spill på gc cder slik at det ikke er så lett å få kopiert spill fordi mannen i gata har ikke tilgang på materiallet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...