Gå til innhold

Bilde av solnedgangen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første er det som du sier ikke et særlig bra kamera du har tatt bildet med, og det synes veldig godt i skarphet og støy.

Men over til bildet; jeg syns ikke rammen din har no særlig for seg (Men jeg er ikke særlig fan av denne typen rammer uansett). Motivet ditt syns jeg er kjedelig, byen i bakgrunnen blir for liten(ikke for langt bak i bildet, men rett og slett for få lys) og solnedgangen er ikke tydelig nok. Men jeg liker ideen din godt, med svaberg i forgrunnen og by i solnedgang. Kanskje du kan prøve igjen en dag det er litt flottere solnedgang og du har et bedre kamera tilgjengelig for den dårlige kvaliteten ødelegger dessverre mye her.

Alt i alt: Godt tenkt, men bildet blir for kjedelig og i for dårlig kvalitet syns jeg.

Lenke til kommentar

Den nederste, uskarpe delen av svabergene tilføyer lite til bildet etter min mening, og det samme gjelder den øverste og kjedeligste delen av himmelen. Du kan vurdere å klippe vekk endel både øverst og nederst!

Ellers et greit forsøk på å ta bilde av solnedgangen, noe som alle må prøve men som for de aller fleste ender opp med et kjedelig bilde. Det trenger ikke å bety at du må gi opp, prøv igjen og se om du klarer å gjøre et solnedgangbilde mer spennende...

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt han som mener at du har brukt et dårlig kamera. Den tekniske kvaliteten er ikke for dårlig. Den uskarpe forgrunnen ville du fått med alle andre kameraer også, enda mer med slr.

Jeg ville nok også croppet bildet i bunn og topp. Du må også rette opp horisonten igjen. Dette har vi vært gjennom før, så du burde vite bedre nå. Slike ting som skeiv horisont er bare slurv, og det bør plukkes bort før du presenterer det på et forum. Synes ikke bildet har plagsom støy, og fargene er ganske lekre. Det er desverre ikke noe spennende motiv, men bildet er et godt utgangspunkt for et pent minipanorama.

Håper du får liv i kamera igjen. Ut fra din beskrivelse i en annen tråd, så tror jeg det er håp for livredding. Coolpix 5000 er med sine 5mp på 2/3" sensor et absolutt konkurransedyktig kamera i dagens marked, selv om det er treigt og støyer på høy iso. Kan man leve med slike begrensninger så er de gamle semikompaktene veldig gode kameraer. De har glimrende optikk, og sensorene er litt større enn de som moderne alternativer har. Hvis man i tillegg klarer å eksponere og fokusere riktig, så forstår jeg ikke hvorfor de skal ta dårligere bilder enn tilsvarende kameraer i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...